Skønheden og udyret med barn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2017

Jullesnulle

Og traumatiseret af løvernes konge...?

ej .... 

ikke her i huset. Og jeg kender ikke nogen der har traume over hverken bambi eller løvernes konge. Man ser nogle aspekter af livet ondskab, død, sorg osv. Og så taler man om de følelser. Det er jo netop det film kan for voksne og børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2017

Sprit25

Jullesnulle skriver:

Og traumatiseret af løvernes konge...?

ej .... 

ikke her i huset. Og jeg kender ikke nogen der har traume over hverken bambi eller løvernes konge. Man ser nogle aspekter af livet ondskab, død, sorg osv. Og så taler man om de følelser. Det er jo netop det film kan for voksne og børn. 

Min datter overbevist om han sover jeg lader den bare ligge indtil hun er gammel nok 

men når hun ser find Nemo studser hun over en mor mangler. 

Så fortalte jeg sandheden. At nogle børn ikke har en mor. Hun kiggede på mig og sagde: det er okay mor, så får han bare en ny<3 

børn kan holde til mere end vi tror og hvis vi går til dem og er ærlige så kan de sagtens rumme sådanne ting 

Anmeld Citér

18. marts 2017

linkon

Jeg vil ikke kalde mig selv traumatiseret af de filme, jeg så løvernes konge så meget jeg kunne komme til fra jeg var 3 og skønheden og udyret har alltid været en favorit.

Jeg tror ikke børn tænker over alle de små detaljer som er i de Disney filmer, som os voksne måske ser. Og hvis man bare er god til at snakke med dem hvis det er noget de er usikre eller bange for efter filmen så skal nok det hele gå.

Nu har jeg ikke set den nye versionen af skønheden og udyret, men som 7 årig vil jeg tro det ikke er et problem ��

Anmeld Citér

18. marts 2017

MysteriousAngel

Mor og meget mere skriver:

Jeg ved ikke, hvor traumatiserede, vi - eller vores børn - blev, da vi/de så Løvernes Konge første gang. Er det ikke et lidt heftigt udtryk at bruge? 

Til TS: På kino.dk begrundes dét, at filmen frarådes til under 7-årige, sådan her: 

"Tilladt for alle, men frarådes børn under 7 år
Filmen har en gennemgående dramatisk stemning med humoristiske indslag. Der er en rækkes scener med voldsomt indhold: Bange mennesker viger i flere scener tilbage fra et uhyggeligt væsen. Et udyr dukker truende frem. En mand slår en anden mand ned. I flere scener ses ulve forfølge og true mennesker. En ophidset menneskeskare med fakler angriber et slot. Et menneske og et udyr kæmper voldsomt, og den ene ses styrte i dybet. Da det voldsomme imidlertid ikke er udpenslet, da det udspiller sig i et eventyrligt univers fjernt fra virkeligheden, og da hovedkarakteren fremstår som handlekraftig og klarer sig, vurderes det, at filmen kun vil kunne virke skræmmende på børn under 7 år."

Jeg ville træffe beslutningen ud fra dette og så selvfølgelig, hvordan mit barn sædvanligvis har det med film med uhyggelige elementer.

Jeg blev faktisk traumatiseret. Hold da op hvor jeg græd. Min mor har fortalt, at jeg var ked af det i flere dage. Selvom den endte godt. Så tja.. 

Anmeld Citér

18. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MysteriousAngel skriver:

Jeg blev faktisk traumatiseret. Hold da op hvor jeg græd. Min mor har fortalt, at jeg var ked af det i flere dage. Selvom den endte godt. Så tja.. 

Ked af det i flere dage = traumatiseret? 

Næppe. 

Anmeld Citér

19. marts 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Muhmi skriver:

Jeg har ikke set den... Men jeg kan virkelig ikke forestille mig det var en film jeg ville tage mine børn med ind og se.. Altså... Løvernes konge var/er jo også en børnefilm, men vi ved jo alle sammen hvor traumatiseret vi blev første gang vi så den... Skønheden og udyret er i mine øjne ikke en børnefilm, heller ikke i tegnefilmsudgaven da den har så mange aspekter i den som man faktisk bør være lidt ældre for at forstå fuldt ud. Gastons jagt på Belle og hele den hetz der kører på udyret er enormt upassende for børn og jeg tvivler stærkt på at den er blevet mere passende for børn, efter den er blevet lavet til en film. Så er den jo pludselig langt mere virkelig. Vil lige tilføje at jeg mener dette selvom jeg har set den en milliard gange da jeg var barn (tegnefilmen) og den faktisk er min yndlings disneyfilm... Den er dog bare ikke egnet for børn synes jeg

Hov, det blev lidt længere end forventet hehe...

Men nej, ville nok vente til de var 10-12 år

Min søn på 5 har set løvernes konge og faltisk så vild med den at han har set den 5 gange nu. 

Anmeld Citér

19. marts 2017

MomInTheMaking

Solstråle90 skriver:

Hejsa ville høre om nogle af jer har været inde og se den nye skønheden og udyret film med jeres børn.

den har mærket 7 år. 

Jeg synes du skal tage at kigge på dit barn og tænke på hvad det plejer at kunne "holde til" . og hvad du selv synes er i orden for dit barn.

For hvad alle andre gør med deres børn kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre med dit.

Personligt ville jeg simpelthen være ærlig og sige til mit barn at det jo er en rigtig film og det er uhyggeligt nogensteder, men at hvis der er noget h*n bliver bange for, så kan i snakke om det.

og uanset hvad.. hvis man tager et skridt tilbage.. så tror jeg ikke du ødelægger dit barn bare fordi det ser en film som det bliver lidt skræmt over.

Anmeld Citér

19. marts 2017

MomInTheMaking

Muhmi skriver:

Jeg har ikke set den... Men jeg kan virkelig ikke forestille mig det var en film jeg ville tage mine børn med ind og se.. Altså... Løvernes konge var/er jo også en børnefilm, men vi ved jo alle sammen hvor traumatiseret vi blev første gang vi så den... Skønheden og udyret er i mine øjne ikke en børnefilm, heller ikke i tegnefilmsudgaven da den har så mange aspekter i den som man faktisk bør være lidt ældre for at forstå fuldt ud. Gastons jagt på Belle og hele den hetz der kører på udyret er enormt upassende for børn og jeg tvivler stærkt på at den er blevet mere passende for børn, efter den er blevet lavet til en film. Så er den jo pludselig langt mere virkelig. Vil lige tilføje at jeg mener dette selvom jeg har set den en milliard gange da jeg var barn (tegnefilmen) og den faktisk er min yndlings disneyfilm... Den er dog bare ikke egnet for børn synes jeg

Hov, det blev lidt længere end forventet hehe...

Men nej, ville nok vente til de var 10-12 år

Ej... prøv lige at fortælle de børn der bliver bombet i Syrien hvor traumatiseret du blev af at se løvernes konge? 

Forkert ordvalg tænker jeg. Desuden må det være hårdt at skulle skærme sine børn fra virkeligheden hele tiden?

Jeg selv min datter har set løvernes konge og alle de andre disneyfilm fra vi/hun var temmelig lille og vi har altid været ærlige og snakket om de ting der skete i filmene, for det er en del af virkeligheden at folk dør F.eks.

jeg vil vove og påstå at min datter har fået en fantastisk indlevelse i andre mennesker, fordi filmene giver oplagte muligheder for at snakke om F.eks. At nogen ikke har en mor, en far.. eller bare at vi er forskellige.  

Børn kan ikke bare klare at få sandheden afvide, men man skylder dem - i min optik- at lære dem, at livet går op og ned og verden er fuldt med kærlighed og ondskab. Det ruster dem til et liv i den virkelige verden, frem for livet i en romantiseret udgave af verden, som helt sikkert vil skuffe dem! 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Abracadabra

Jeg synes, at der er stor forskel på at se en film på DVD hjemme i stuen, hvor man sideløbende leger lidt med sine bamser og spiser en leverpostejsmad, og på at sidde dybt koncentreret i mørke og surround og virkelig SE FILM.

Min datter græd hjerteskærende i biffen, da vi så Finding Dory - det var simpelthen en DÅRLIG oplevelse til 250 kr. Hun ville måske ikke have haft den samme oplevelse i sofaen, fordi film er mindre overvældende hjemme sammenlignet med biffen...

Hvis man er i tvivl, så vent til DVD-release. 

Anmeld Citér

19. marts 2017

MysteriousAngel

Mor og meget mere skriver:

Ked af det i flere dage = traumatiseret? 

Næppe. 

Der er vi så uenige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.