Muhmi skriver:
Jeg har ikke set den... Men jeg kan virkelig ikke forestille mig det var en film jeg ville tage mine børn med ind og se.. Altså... Løvernes konge var/er jo også en børnefilm, men vi ved jo alle sammen hvor traumatiseret vi blev første gang vi så den... Skønheden og udyret er i mine øjne ikke en børnefilm, heller ikke i tegnefilmsudgaven da den har så mange aspekter i den som man faktisk bør være lidt ældre for at forstå fuldt ud. Gastons jagt på Belle og hele den hetz der kører på udyret er enormt upassende for børn og jeg tvivler stærkt på at den er blevet mere passende for børn, efter den er blevet lavet til en film. Så er den jo pludselig langt mere virkelig. Vil lige tilføje at jeg mener dette selvom jeg har set den en milliard gange da jeg var barn (tegnefilmen) og den faktisk er min yndlings disneyfilm... Den er dog bare ikke egnet for børn synes jeg 
Hov, det blev lidt længere end forventet hehe...
Men nej, ville nok vente til de var 10-12 år 
Ej... prøv lige at fortælle de børn der bliver bombet i Syrien hvor traumatiseret du blev af at se løvernes konge? 
Forkert ordvalg tænker jeg. Desuden må det være hårdt at skulle skærme sine børn fra virkeligheden hele tiden?
Jeg selv min datter har set løvernes konge og alle de andre disneyfilm fra vi/hun var temmelig lille og vi har altid været ærlige og snakket om de ting der skete i filmene, for det er en del af virkeligheden at folk dør F.eks.
jeg vil vove og påstå at min datter har fået en fantastisk indlevelse i andre mennesker, fordi filmene giver oplagte muligheder for at snakke om F.eks. At nogen ikke har en mor, en far.. eller bare at vi er forskellige.
Børn kan ikke bare klare at få sandheden afvide, men man skylder dem - i min optik- at lære dem, at livet går op og ned og verden er fuldt med kærlighed og ondskab. Det ruster dem til et liv i den virkelige verden, frem for livet i en romantiseret udgave af verden, som helt sikkert vil skuffe dem!
Anmeld
Citér