Hvordan håndterer I tiden efter ÆO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2017

Tullen

Anonym skriver:

Ja jeg fik sendt kommentaren afsted og glemte at svare på det hele, så var nødtil at skrive 2.

Mandag hed det 38, onsdag 44 eller 46 kan ikke helt huske det.. så det stiger, men ikke tilfredsstillende. 

Jeg har blødt on/off siden tirsdag formiddag.. som sagt skal jeg have taget 3. Prøve i morgen..

Vi synes godt nok det er svært at forholde sig til, tror næsten vi er kommet frem til, at det ikke bliver til noget, og så bliver vi glædeligt overrasket - men omvendt er det også nemmere sagt end gjort.. 

De lyder ret ens vores historier.. Jeg synes også det er svært at forholde sig til, især når ens hcg fortsætter med at stige, for så kan jeg mærke at jeg får forhåbninger om noget der nok ikke kommer til at ske 

Mit hcg i fredags var 21, søndag var de 52 og i tirsdags var det steget til 169 - men jeg bløder  

Håber det stiger for dig i morgen! Hvor er du i behandling henne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2017

Anonym

Tullen skriver:

De lyder ret ens vores historier.. Jeg synes også det er svært at forholde sig til, især når ens hcg fortsætter med at stige, for så kan jeg mærke at jeg får forhåbninger om noget der nok ikke kommer til at ske 

Mit hcg i fredags var 21, søndag var de 52 og i tirsdags var det steget til 169 - men jeg bløder  

Ja der er jo ikke andet for end at vente og se tiden an.. 

Vi er i behandling i Region Sjælland så det vil sige  på Holbæk sygehus.. 

en kollega af mig, fortalte at hendes graviditet med nr. 2 barn (opnået naturligt), startede lige som min (vores) altså med lavt Hcg tal som streg langsomt, og de fik også afvide at den kunne gå begge veje, og at det kunne være en graviditet uden for livmoderen, og hun fik også taget masser af blodprøver, det endte altså med en søn der i dag er 4-5 år og som ingen ting fejler.. Men som hun også sagde hun ønskede ikke at give falske forhåbninger, men ville gerne fortælle den positive historie..

Men ja man ønsker endelig bare en afklaring, det er i hvert fald sådan vi har det, for selvom man prøver, så får man lige som du skriver forhåbninger om noget der måske ikke sker, eller også er man negativ, og det ønsker man jo heller ikke at være hvis det nu lykkes.. 

Vi er så også nået frem til, at man også er endt sådan et sted, hvor ligegyldigt hvordan blodprøven stiger, så stoler man nok ikke helt på det, før end man når til den uge hvor man scanner, og man så ser hjertelyd.. Så det er bare uger i ventetid.. 

Anmeld Citér

31. marts 2017

Anonym

Tullen skriver:

svaret på dagens blodprøve er at den stadig stiger nu hedder den 90, men det er bestemt ikke tilfredsstillende - så nu blodprøve på mandag..

Og klar besked om at kontakte vagtlæge ved smerter eller voldsom blødning.

Anmeld Citér

1. april 2017

Tullen

Anonym skriver:

Ja der er jo ikke andet for end at vente og se tiden an.. 

Vi er i behandling i Region Sjælland så det vil sige  på Holbæk sygehus.. 

en kollega af mig, fortalte at hendes graviditet med nr. 2 barn (opnået naturligt), startede lige som min (vores) altså med lavt Hcg tal som streg langsomt, og de fik også afvide at den kunne gå begge veje, og at det kunne være en graviditet uden for livmoderen, og hun fik også taget masser af blodprøver, det endte altså med en søn der i dag er 4-5 år og som ingen ting fejler.. Men som hun også sagde hun ønskede ikke at give falske forhåbninger, men ville gerne fortælle den positive historie..

Men ja man ønsker endelig bare en afklaring, det er i hvert fald sådan vi har det, for selvom man prøver, så får man lige som du skriver forhåbninger om noget der måske ikke sker, eller også er man negativ, og det ønsker man jo heller ikke at være hvis det nu lykkes.. 

Vi er så også nået frem til, at man også er endt sådan et sted, hvor ligegyldigt hvordan blodprøven stiger, så stoler man nok ikke helt på det, før end man når til den uge hvor man scanner, og man så ser hjertelyd.. Så det er bare uger i ventetid.. 

Nej der er desværre ikke andet for, selvom jeg tager mig sig i at tænke mange gange på en dag, om jeg er gravid eller ej, for min krop bilder mig ind at der foregår noget inde i mig og den opfører sig anderledes end den plejer - desværre kan det hele også bare være indbildning.

Det er dejligt med alle de gode historier, som den du nævner om din kollega. Jeg har også googlet mig til en masse lignende, men det kan desværre stadig gå begge veje i vores situation.
Jeg glæder mig til morgendagens blodprøve og resultatet deraf, så jeg kan komme videre, om det er den ene eller anden vej. Min krop opfører sig som sagt mærkeligt og jeg glæder mig til at få en afklaring på, om det er ren indbildning.

Det er godt at dit hcg stiger, selvom man bare ville ønske at man fik nyheden om at det var steget markant siden sidste måling.

Anmeld Citér

1. april 2017

Miia90

Prøver at leve så normalt som muligt. Fik lagt et æg op i mandags på 8 celler. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym

Nej der er desværre ikke andet for, selvom jeg tager mig sig i at tænke mange gange på en dag, om jeg er gravid eller ej, for min krop bilder mig ind at der foregår noget inde i mig og den opfører sig anderledes end den plejer - desværre kan det hele også bare være indbildning.

Det er dejligt med alle de gode historier, som den du nævner om din kollega. Jeg har også googlet mig til en masse lignende, men det kan desværre stadig gå begge veje i vores situation.
Jeg glæder mig til morgendagens blodprøve og resultatet deraf, så jeg kan komme videre, om det er den ene eller anden vej. Min krop opfører sig som sagt mærkeligt og jeg glæder mig til at få en afklaring på, om det er ren indbildning.

Det er godt at dit hcg stiger, selvom man bare ville ønske at man fik nyheden om at det var steget markant siden sidste måling.

Hej Tulle

Du får lige den korte historie..

Så kom der afklaring her, og desværre endte det med lavt hcg og dermed en abort - det gode er at det hele ser ud som om at kroppen har ryddet op, og allerede er i gang med ny cyklus.. Så i dag kan vi kontakte klinikken og se hvordan fremtidens plan der ud - første forsøg mislykkedes, men vi prøver igen.. og ja nu skal hovedet vist lige have et par dage, til at vænne sig til tanken, og så må kroppen godt lade vær med at bule gravid ud.. 

Krydser fingre for mere held hos dig..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.