Positive historier om for tidligt fødte indtil u34

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.230 visninger
12 svar
4 synes godt om
17. marts 2017

Milalas

Profilbillede for Milalas

Kære alle. 

Jeg sidder her med en skøn baby som er født i uge 32, men i stedet for at være ovenud lykkelig for at hun er kommet ud til os så er mit hjerte og hjerne fyldt med bekymring om hvad fremtiden bringer. Hun klarer sig flot og der har ikke været store komplikationer. Hun bruger stadig sonde men ellers er hun fri for overvågning. 

Jeg søger sådan at sygeplejerskerne fortæller mig at hun nok skal blive helt "normal" og at jeg ikke skal være bekymret men det er ikke tilfældet. De kan jo selvfølgelig ikke love noget og derfor forberedes jeg hele tiden på senfølger. 

Keg er simpelthen så bekymret at jeg slet ikke kan nyde hende  

Er der nogle der har nogle positive historier? Er det helt sikkert at hun for komplikationer? 

Jeg ønsker helst at høre fra jer der har erfaring med børn fra ekstremt tidligt til uge 34. 

Mange hilsner

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. marts 2017

Moar2011

min er født 33+3 og der er slet ingenting

mit råd, nyd hende og ikke bekymre dig så meget, selvom det er svært

Anmeld Citér

17. marts 2017

Milalas

Moar2011 skriver:

min er født 33+3 og der er slet ingenting

mit råd, nyd hende og ikke bekymre dig så meget, selvom det er svært

Tak for din besked. 

Det prøver jeg virkelig også men alle historierne på nettet, de facts der er og det sygeplejerskerne informere om overskygger virkelig følelsen af babylykke lige nu og det gør mig enormt trist 

Hvor gammel er dit barn nu? 

Anmeld Citér

17. marts 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis din fornemmelse er at hun trives, så har du 99 procent sikkert ret!!

Thea er godt nok født i uge 34+, men jeg var indlagt fra uge 32. Og der har aldrig været problemer med hende. 

Mens vi var indlagt var der mange der var mindre og de klarede sig også uden problemer.

Vi kom i en mødregruppe for for tideligt fødte, hvilket var rigtig rart, da det betød at de sp'er der var tilknyttet havde extra viden omkring lige den type børn. Super fedt.

Udover det har jeg arbejdet med børn, der er født i uge 26-28, hvor deres tvilling  feks har været helt normale, selvom de så havde taget skade.

Der er mange ting der spiller ind, men jeres datter lyder sej og tillykke med hende. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg har ikke selv født for tidligt. 

Men da min mor fødte mig, var det for tidligt, Min fødselsvægt var 1700g, kom ned på 1100g.

Jeg har aldrig fejlet noget som barn og i betragtning af min for tidlige ankomst og fødselsvægt var det relativt ukompliceret, siger mine forældre 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Milalas

StineW79 skriver:

Hvis din fornemmelse er at hun trives, så har du 99 procent sikkert ret!!

Thea er godt nok født i uge 34+, men jeg var indlagt fra uge 32. Og der har aldrig været problemer med hende. 

Mens vi var indlagt var der mange der var mindre og de klarede sig også uden problemer.

Vi kom i en mødregruppe for for tideligt fødte, hvilket var rigtig rart, da det betød at de sp'er der var tilknyttet havde extra viden omkring lige den type børn. Super fedt.

Udover det har jeg arbejdet med børn, der er født i uge 26-28, hvor deres tvilling  feks har været helt normale, selvom de så havde taget skade.

Der er mange ting der spiller ind, men jeres datter lyder sej og tillykke med hende. Vh Stine 

Mange tak for din besked, Stine. 

Selvom din datter er født 34+, så er det rart at høre at alt er ok og skønt for jer  

Jeg må undersøge om jeg/vi måske også skal i sådan en mødregruppe - det lyder som en god idé i hvert fald. 

Har I gjort noget for at undgå at jeres børn blev sansesart fx? 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Milalas

Skovrup skriver:

Jeg har ikke selv født for tidligt. 

Men da min mor fødte mig, var det for tidligt, Min fødselsvægt var 1700g, kom ned på 1100g.

Jeg har aldrig fejlet noget som barn og i betragtning af min for tidlige ankomst og fødselsvægt var det relativt ukompliceret, siger mine forældre 

Dejligt at høre 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Milalas skriver:

Dejligt at høre 

Hvad er hendes fødselsvægt på? Og er hun på CPAP?

Anmeld Citér

17. marts 2017

Milalas

Skovrup skriver:

Hvad er hendes fødselsvægt på? Og er hun på CPAP?

Hun har smidt CPAP, nok fordi hun nåede at få lungemodner inden. 

FV: 1700g

Anmeld Citér

17. marts 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Milalas skriver:

Mange tak for din besked, Stine. 

Selvom din datter er født 34+, så er det rart at høre at alt er ok og skønt for jer  

Jeg må undersøge om jeg/vi måske også skal i sådan en mødregruppe - det lyder som en god idé i hvert fald. 

Har I gjort noget for at undgå at jeres børn blev sansesart fx? 

Jeg var i hvert fald mega glad for den mødregruppe, da vi så ku følges lidt med dem vi var indlagt sammen med. Og sp'er var bare rigtig dygtige osv, så det vat fedt!

Vi var indlagt de første 3 uger efter hun var født, og i de uger havde vi kun korte besøg af feks bedsteforældre, faster og moster. De fik lov til at hjælpe med at pusle osv, da jeg havde fået aks.

Jeg føler ik vi har gjort noget særligt i forhold til at tage extra hensyn. 

Vi fuldte de råd vi fik af læger og vores sp, men syntes generelt at Thea var en lille nem baby, der i starten fik sonde hver anden timer, og derefter hver trejede time, så da vi kom hjem var hun fuldstændig "programmeret" til at være sulten hver trejede time��

Det dejlige ved en lille, lille baby var, at hun ku bruge alt sit tøj længe.

Hun lå under normal vægt og højde indtil hun var 4 år, hvor hun endelig sprang sin kurve. Nu lige hun i den høje ende i højde, og normal indenfor normal i vægt, så det er jo dejligt. Hun er forresten 8 år i dag. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.