Hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2017

Bshizzle

Manden behøver ikke sætte navn på hvem han er.. udover at forklare det er et brev fra fogedretten han kommer med. 

Han har ret til at spørge og give papirerne til kæresten/konen/samleveren.. og hvis han ikke gør det, så ville de ryge i postkassen eller så ville han komme en anden dag. 

Thats it.. 

Men ja.. Jeg ville da være mere bekymret over den stævning og ringe til kæresten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2017

Troldemommi

Det er da langt mere problematisk at fogeden overhovedet kommer, skid da hul i at det var dig der modtog brevet, syntes du fokuseret på det helt forkerte her...

Anmeld Citér

15. marts 2017

Bananaalice

Ville helt ærligt nok synes det er irriterende at min kæreste ikke skulle kunnet modtage et brev fra fogedretten fordi jeg ikke er hjemme. Lad os nu ikke stave ordet kontrol bagfra, og bare nyde der stadig er en rest af tillid i verden, og så må hun jo bare ringe til sin kæreste, længere er den ikke?
At få et brev fra fogedretten er ikke altid verdens undergang, det er en invitation til samtale om evt. at få lavet et afdrag.

Anmeld Citér

15. marts 2017

Anonym

Bshizzle skriver:

Manden behøver ikke sætte navn på hvem han er.. udover at forklare det er et brev fra fogedretten han kommer med. 

Han har ret til at spørge og give papirerne til kæresten/konen/samleveren.. og hvis han ikke gør det, så ville de ryge i postkassen eller så ville han komme en anden dag. 

Thats it.. 

Men ja.. Jeg ville da være mere bekymret over den stævning og ringe til kæresten. 

Tror ikke de bare må komme det i postkassen. Jeg har to gange været hjemme på det seneste hvor der er kommet sådan en fogedmand. Jeg åbner aldrig min dør for folk jeg ik kender og fandt tilfældigvis ud af hvem han var pga en bekendt havde besøg af ham kort efter. Men altså han har aldrig smidt noget i postkassen de gange han har været her så det skal nok afleveres personligt.

Anmeld Citér

15. marts 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Jeg tager da imod masser af pakker og breve til min mand, hvis jeg er hjemme og han ikke er! Mener du alvorligt, at du ville nægte at tage imod post til din mand?

Iøvrigt forsvinder fogedens krav jo ikke af, at man enten nægter at modtage brevene eller påstår, at brevet må være blevet afleveret til en anden... Man graver vel bare sin grav dybere af den slags krumspring?

Jeg ville altså også nægte at tage imod. Det jo ik et almindeligt brev eller pakke. Min mand har noget rod pga en tvangsauktion for nogle år tilbage og her på det seneste har der været en fogedmand to gange mens han ikke har været hjemme. Vidste ikke hvem han var før en bekendt der bor tæt på mig også havde haft besøg af ham. Men ja åbner ikke for uanmeldte gæster og vil ikke hæfte for at skulle vidrebringe den slags. Hvis min mand er hjemme må han selv åbne og tage sig af det. Jeg vil ikke involveres i det på nogen måder.

Anmeld Citér

15. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg ville altså også nægte at tage imod. Det jo ik et almindeligt brev eller pakke. Min mand har noget rod pga en tvangsauktion for nogle år tilbage og her på det seneste har der været en fogedmand to gange mens han ikke har været hjemme. Vidste ikke hvem han var før en bekendt der bor tæt på mig også havde haft besøg af ham. Men ja åbner ikke for uanmeldte gæster og vil ikke hæfte for at skulle vidrebringe den slags. Hvis min mand er hjemme må han selv åbne og tage sig af det. Jeg vil ikke involveres i det på nogen måder.

Seriøst? Du vil ikke være forpligtet til at videregive et brev til din egen mand? Tror I, at gælden forsvinder ved at I lukker øjnene, stikker fingrene i ørerne og synger LALALALA?

Anmeld Citér

16. marts 2017

Anonym

Seriøst? Du vil ikke være forpligtet til at videregive et brev til din egen mand? Tror I, at gælden forsvinder ved at I lukker øjnene, stikker fingrene i ørerne og synger LALALALA?

Den er meget tæt på forældelsesfristen og i øvrigt er der tale om en der har forfalsket et dokument og som i øvrigt har været dømt for det op til flere gange og andet svindel, så selvom han nok går fri for det magter vi ikke bruge mere tid på noget vi egentlig bare ønsker at ligge bag os. Så ja det da ærgeligt at skulle bruge tid til at tage i retten og det slid det er mentalt på en. Det har da været hårdt nok og man vil bare gerne vidre med sit liv og ja så kan man da godt blive træt af der dukker sådan noget op og bare ønske at lukke af for det. Det er jo ikke altid man selv vælger at komme i situationer der fører til den slags og det er nemt for andre bare at dømme når de ikke selv har prøvet noget tilsvarende. Selvfølgelig skal man tage ansvar for ting man har gjort og min mand nægter heller ikke sin gæld til huset og den del er der en form for ro på. Men det her er bare slet ikke rigtigt og ja hvis det ka nå at falde for forældelsesfristen slipper vi for at ødeligge vores tilværelse med de frustrationer der ligger i at rippe op i gamle sår samt det at blive udsat for forfalskning.

Anmeld Citér

16. marts 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Fik dog heller ikke afsluttet med at uagtet vores personlige situation ville jeg aldrig modtage en stævning til en anden. For hvad er mit ansvar i det så hvis personen fx ikke møder op i fogedretten? Måske har jeg ikke afleveret brevet vil de tro. Så nej vil slet ik røre ved den slags. Det ansvar må påhvile den involveret helt og holdent..

Anmeld Citér

16. marts 2017

Zelinasmor

De behøver ikke engang fortælle hvem de er eller hvad det er for et brev. De skal bare spørge om du er pågældendes kone, kæreste eller samlever. Han har gjort sit job korrekt. Ubehageligt? Ja.

Men man er jo altså selv skyld i sådanne situationer. De kommer jo ikke uden grund eller uden advarsel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.