Hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.074 visninger
18 svar
48 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2017

Anonym trådstarter

I går var min veninde og jeg igennem en ret ubehagelig overraskelse.

Vi stod ude i deres indkørsel og var ved at tage afsked da en mand kom kørende og spurgte efter hendes samlever. Vi fortalte at han ikke var hjemme, så manden spurgte om hun var fruen. Hun sagde ja, så han bad om hendes navn, noterede datoen på nogle papirer og gav hende dem inden kørte. Det var først der at det gik rigtig op for os at det var fra Fogedretten.

Manden præsenterede sig aldrig, fortalte intet om hvad det drejede sig om eller sikrede sig at det når til hendes kæreste. Hvad ville I gøre? Kæresten er i udlandet og kommer først hjem om en uge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2017

Abracadabra

Hvad overvejer I at gøre - andet end at ringe til kæresten og fortælle, at han har fået et brev fra fogeden? Så må han bestemme, om han vil have brevet læst over telefonen eller se det selv. Han kan formentlig ikke vente med at læse det, til han kommer hjem - så din veninde kan jo sende et billede af ordlyden. 

Når det er afleveret på den måde, er det naturligvis meget alvorligt. 

Anmeld Citér

15. marts 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvad overvejer I at gøre - andet end at ringe til kæresten og fortælle, at han har fået et brev fra fogeden? Så må han bestemme, om han vil have brevet læst over telefonen eller se det selv. Han kan formentlig ikke vente med at læse det, til han kommer hjem - så din veninde kan jo sende et billede af ordlyden. 

Når det er afleveret på den måde, er det naturligvis meget alvorligt. 

Det er ikke så meget selve brevet der er problemet, men mere det at han bare gav det til hende uden at tjekke hvem jeg var, om hun virkelig var hende eller præsenterede sig.

De har i forvejen problemer med at et familiemedlem der bl.a. har udgivet sig for at være min veninde før. Det familiemedlem kommer ofte uanmeldt på besøg.

Anmeld Citér

15. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Det er ikke så meget selve brevet der er problemet, men mere det at han bare gav det til hende uden at tjekke hvem jeg var, om hun virkelig var hende eller præsenterede sig.

De har i forvejen problemer med at et familiemedlem der bl.a. har udgivet sig for at være min veninde før. Det familiemedlem kommer ofte uanmeldt på besøg.

Så I er ikke i tvivl om, hvad I skal gøre ved brevet, men I er i tvivl om, din veninde skal klage over måden, hun fik det på? I sin egen indkørsel og kun med mundtlig identifikation? Det virker på mig som spild af tid, men det må hun jo gøre, hvis hun føler stærkt for det.

Anmeld Citér

15. marts 2017

EnGodMor

Hvad jeg. Ville Gøre? 

Jeg ville da bare ringe til min kæreste og fortælle hvad der er sket og så må han jo vide resten.

Anmeld Citér

15. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Uanset om et familiemedlem kommer uanmeldt eller ej, må hun jo kunne genkende personen. Det giver ikke rigtig mening.

Jeg ville ikke have taget imod brevet. Men nu er det gjort og så ville jeg ringe til kæresten og fortælle det. Derefter tage billede af brevet og sende det til kæresten, så er det op til ham, hvad han vil gøre.

Anmeld Citér

15. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Uanset om et familiemedlem kommer uanmeldt eller ej, må hun jo kunne genkende personen. Det giver ikke rigtig mening.

Jeg ville ikke have taget imod brevet. Men nu er det gjort og så ville jeg ringe til kæresten og fortælle det. Derefter tage billede af brevet og sende det til kæresten, så er det op til ham, hvad han vil gøre.

Jeg tager da imod masser af pakker og breve til min mand, hvis jeg er hjemme og han ikke er! Mener du alvorligt, at du ville nægte at tage imod post til din mand?

Iøvrigt forsvinder fogedens krav jo ikke af, at man enten nægter at modtage brevene eller påstår, at brevet må være blevet afleveret til en anden... Man graver vel bare sin grav dybere af den slags krumspring?

Anmeld Citér

15. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Fogeden må udlevere stævninger til personer der bor på samme adresse som tiltalte så i har Intet at klage over. 

Det lærte jeg da fogeden kom til min roommate på min højskole. Jeg måtte få af vide hvem han var de andre måtte ikke. 

Jeg forstår ikke dilemmaet din veninde fortæller det selvfølgelig til hendes kæreste og alt er foregået korrekt 

Anmeld Citér

15. marts 2017

klmf

Ville ærligt være mere bekymret over at få brev fra Fogedretten i det hele taget, end at hekse rundt i om vedkommende afleverede det på bopælen til ægtefællen uden at se identifikation. Som jeg forøvrigt ikke ser noget mærkeligt i, jeg tager også imod breve og pakker til min mand og omvendt. 

Anmeld Citér

15. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvorfor skulle han tjekke, hvem DU var? Og hvordan er du overhovedet involveret - det må da være din veninde og kæresten, der skal få styr på tingene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.