Økonomi / gode råd til 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vuggestue, børnehave og sfo 

Hvor er det henne? Og får I ikke søskende rabat?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2017

lineog4

Mom skriver:

Kan se priserne er steget lidt i Roskilde siden jeg havde 3 børn i institution, tror "kun" jeg var oppe på 5400 pr måned.

Vuggestue uden mad = 3099 mad ekstra 550

Børnehave uden mad = 1655 som bliver 827,5 med søskende rabat ekstra 550 kroner for mad

SFO = 1674 som bliver 837 kr med søskende rabat.

I alt = 5863,5 kr om måneder, dog ikke juli hvor vi ikke betaler for SFO

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Mom skriver:

Selvfølgelig får vi rabat på søskende  vi bor i Aarhus 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Kan se priserne er steget lidt i Roskilde siden jeg havde 3 børn i institution, tror "kun" jeg var oppe på 5400 pr måned.

Vuggestue uden mad = 3099 mad ekstra 550

Børnehave uden mad = 1655 som bliver 827,5 med søskende rabat ekstra 550 kroner for mad

SFO = 1674 som bliver 837 kr med søskende rabat.

I alt = 5863,5 kr om måneder, dog ikke juli hvor vi ikke betaler for SFO

I vores kommune havde vi ikke madordning, dengang jeg havde børn i hhv. VS og BH, så der har vi selvfølgelig sparet nogle penge.

Anmeld Citér

12. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Selvfølgelig får vi rabat på søskende  vi bor i Aarhus 

Det var godt

Anmeld Citér

12. marts 2017

lineog4

Mom skriver:

I vores kommune havde vi ikke madordning, dengang jeg havde børn i hhv. VS og BH, så der har vi selvfølgelig sparet nogle penge.

Her i kommunen er der mad i alle vuggestuer (eller det var der) men de har valgt at trække maden ud af betalingen, da man ikke får søskende rabat til maden. 

Vi havde så også børn i en børnehave med mad og i starten var maden en del af den almindelige betaling og dermed også en del af søskenderabatten, måske derfor jeg "kun" betalte 5400 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hos os var den store udskiftningen af vores Renault clio - der kan godt være 3 børn men vores den store på 9 år sad Mega dårligt og kunne ikke være på pude så sad uden stol, det var hun også høj nok til men hun kunne simpelthen ikke være der. Så ny bil og der er ikke mange der kan være 3 børn i så det kostede 300.000,- daginstitution trækker 6100 om mdr. Tøj er okay men koster jo også. 

Held og lykke er det værd  

Vi har 4 børn og betaler 4910 kr med mad og vanteordning og fuld tid for alle, utroligt at der er så stor forskel.

Anmeld Citér

12. marts 2017

Tip!

Rockertand skriver:

Vi har 4 børn og betaler 4910 kr med mad og vanteordning og fuld tid for alle, utroligt at der er så stor forskel.

Hvad er vante ordning?

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vuggestue, børnehave og sfo 

Og i kan ikke få tilskud eller ?

Anmeld Citér

12. marts 2017

lineog4

Ja det er vildt der er sådan en forskel. Og I får ikke andre tilskud end søskende rabtat for her kan man jo nærmest fårsligt få en vuggestueplads for det (ej okay overdrivelse fremmer forståelsen, men en vuggestue plads koster 3500 alene her i kommunen og med mindre man har to i vuggestue så får man ikke søskende rabat til den plads) Men fx fritidshjem er billigere end SFO. Her inkommunen koster SFO mere end børnehave uden mad - lidt vildt når børnene er der er par timer og normeringen er noget dårligere i en SFO. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.