Økonomi / gode råd til 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.001 visninger
25 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej piger  

sagen er den 

mig og min kæreste på 24 og 28 har lidt i tanskerne omkring baby 3 

jeg har en pige på 9 fra tidligere forhold og så har vi sammen en datter på snart 2 år . 

Hvordan ser ens "økonomi ud " med 3 børn? Tænker mad ? 

Hvad med bil er der plads til 3 i en renual clio?

skal man investere i Kompivogn eller er hende på 2 færdig med varevogn og klap vogn hvis vi vælger og begynde projekt baby 3 nu? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej piger  

sagen er den 

jeg har en pige på 9 fra tidligere forhold og så har vi sammen en datter på snart 2 år . 

skal man investere i Kompivogn eller er hende på 2 færdig med varevogn og klap vogn hvis vi vælger og begynde projekt baby 3 nu? 

Nu er vores børn lidt ældre, hhv. 8, 11 og 15 år, og vi sætter 11.000 kr ind på vores "driftskonto" hver måned. Den konto dækker mad, gaver, Bifture, ud og spise ture og al indenfor husholdning og tøj til ungerne. Vi kunne ikke klare os for mindre. Vi klarede os for nogle år siden med mindre, Men det syntes jeg var surt..

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Her har jeg 5000 til mad - gaver - medicin og fornøjelser til 4 børn,det løber fint rundt.

Anmeld Citér

12. marts 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014
Anonym skriver:

Her har jeg 5000 til mad - gaver - medicin og fornøjelser til 4 børn,det løber fint rundt.

Hold da op, hvor er I seje at I kan det. Vi er kun 3 herhjemme (mor, far og dreng på 10 måneder), og bruger det samme. Personligt plejer jeg at regne med ca. 1000 kr. i kost per person i måneden. Alt derudover varierer jo alt efter hvem man er, og hvad ens personlige forbrug er... Nogen skal have meget at leve for, og andre kan leve af lidt.

Anmeld Citér

12. marts 2017

heaven

Vi er 2 voksne og 2 børn på 9 år og 9 uger.... vi bruger 1200 om ugen til mad/husholdning.

Anmeld Citér

12. marts 2017

lineog4

Anonym skriver:

Hej piger  

sagen er den 

Jeg fik min tredje da storesøster var 7 og storebror var 2 år og 9 mnd. 

Jeg valgte kun at have en barnevogn og en vikle, så kunne storebror komme op i barnevognen en gang imellem og også få sig en lur hvis vi var på tur. Meget af tiden sad han oven på barnevognen hvis de små ben ikke kunne bære.

Økonomisk var det ikke mad, tøj osv der var og er den store udgift men daginstitutioner, jeg var på et tidspunkt oppe og betale over 5000 kr om måneden og det er meget af en "almindelig" månedsløn. Derudover er der årstidernes skiften hvor de alle tre skal ud og have vinterstøvler og flyverdragt eller sandaler og løbesko.

Vi bruger i de gode uger, der hvor vi har fået lavet madplanen, ikke har en masse madspild og har tid til at lave maden fra bunden, 1200 kroner til alt om ugen (dvs. Også shampoo, kattemad osv.)

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger  

sagen er den 

Hos os var den store udskiftningen af vores Renault clio - der kan godt være 3 børn men vores den store på 9 år sad Mega dårligt og kunne ikke være på pude så sad uden stol, det var hun også høj nok til men hun kunne simpelthen ikke være der. Så ny bil og der er ikke mange der kan være 3 børn i så det kostede 300.000,- daginstitution trækker 6100 om mdr. Tøj er okay men koster jo også. 

Held og lykke er det værd  

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hos os var den store udskiftningen af vores Renault clio - der kan godt være 3 børn men vores den store på 9 år sad Mega dårligt og kunne ikke være på pude så sad uden stol, det var hun også høj nok til men hun kunne simpelthen ikke være der. Så ny bil og der er ikke mange der kan være 3 børn i så det kostede 300.000,- daginstitution trækker 6100 om mdr. Tøj er okay men koster jo også. 

Held og lykke er det værd  

Koster det 6100kr og have to i dagpleje?

Anmeld Citér

12. marts 2017

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Hej piger  

sagen er den 

Jeg vil sige, at med 3 autostole på bagsædet, vil det knibe med plads. Vi har en renault clio og her har vi 2 autostole bagi og den ældste sidder i midten og er en smule klemt. 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Koster det 6100kr og have to i dagpleje?

Vuggestue, børnehave og sfo 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.