Psykolog/psykiater eller nogen med samme problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg glemte lige st skrive at lige nu har jeg faktisk ikke selvmordstanker.

Jeg er godt nok træt af mit liv altid skal være så besværligt, men ønsker ikke at slutte det som for et par mdr siden.

Det er mest nå jeg ikke kan finde ud af at tænke en tanke af gangen og min hjerne skriger, at alting bliver for meget, men hende jeg snakker med, er god til at mine mig om at jeg skal huske kun at tænke på en ting af gangen og lade alle de ting ligge som jeg ikke kan gøre noget ved nu osv.

Det lyder rigtig godt, hvis du har fået det lidt bedre. Det er åbenbart forskelligt, hvordan forholdene er i psykiatrien er. I den kommune, hvor jeg var tilknyttet psykiatrien, var der individuel terapi.

Held og lykke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2017

Tommelise

Tommelise skriver:

Det lyder rigtig godt, hvis du har fået det lidt bedre. Det er åbenbart forskelligt, hvordan forholdene er i psykiatrien er. I den kommune, hvor jeg var tilknyttet psykiatrien, var der individuel terapi.

Held og lykke.

Jeg mente selvfølgelig ikke kommune, da det jo ikke er kommunen, der driver psykiatrien - jeg mente by / region.

Anmeld Citér

18. marts 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Held og lykke.

Ok. Ja jeg ved ikke helt hvad de kan hjælpe med, men det finder jeg forhåbentligt ud af på onsdag, nå jeg skal tale med psykiateren det er den 3 person jeg skal snakke med der. 

Anmeld Citér

23. marts 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det er ikke sikkert, du kun har en moderat depression.

Det er ikke normalt at have selvmordstanker. Det er godt at du er blevet henvist til psykiatrien, for de praktiserende læger ved ikke altid nok om det. Der kan desværre være lang ventetid til psykiatrien.

Håber du få hjælp snarest. Det er ikke sikkert, det er nok med en psykolog, du skal sikkert have psykiatrisk hjælp. Det er meget vigtigt, at du kommer til at tale med en, der er uddannet kognitiv terapeut.

Du må ikke fristes til at "nøjes" med en psykoterapeut. Alle kan tage et kursus og kalde sig psyoterapeut. Jeg ville aldrig lade en psykoterapeut pille i min psyke.

Pas på dig selv. Jeg er bekymret for dig.

Jeg tænker jeg lige ville opdatere dig omkring hvad de fandt ud af da jeg var på psykiatrien i går.

Da de kun har sådan noget gruppe terapi så har jeg sagt ja til at gå til det for at se hvad det er. 

Der er forskellige grupper an på hvad man fejler og jeg skal starte i den mod depression. Jeg skal til en samtale i næste uge omkring det. Men han nævnte også noget om at da jeg blev henvist tidliger i 2011 der har de skrevet i min journal, at jeg måske og så har en psykisk udviklingsforstyrrelse uspecificeret (ved ikke lige hvad det er) og det vil de nok undersøge nå jeg har fået styr på min depression.

Anmeld Citér

23. marts 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg tænker jeg lige ville opdatere dig omkring hvad de fandt ud af da jeg var på psykiatrien i går.

Da de kun har sådan noget gruppe terapi så har jeg sagt ja til at gå til det for at se hvad det er. 

Der er forskellige grupper an på hvad man fejler og jeg skal starte i den mod depression. Jeg skal til en samtale i næste uge omkring det. Men han nævnte også noget om at da jeg blev henvist tidliger i 2011 der har de skrevet i min journal, at jeg måske og så har en psykisk udviklingsforstyrrelse uspecificeret (ved ikke lige hvad det er) og det vil de nok undersøge nå jeg har fået styr på min depression.

Tak fordi du gav dig tid til at skrive en update.

Jeg kan godt forstå, at du hellere ville have haft individuel terapi, men det er godt, at du giver gruppeterapien en chance.

Pyha det er godt nok ikke nemt, hvis det viser sig, at du oveni har en udviklingsforstyrrelse, men jeg håber, at du i givet fald kan få hjælp til begge dele.

Ønsker dig alt det bedste fremover.

Anmeld Citér

23. marts 2017

Lykkelig-Kvinde

Anonym skriver:

Jeg søger nogen som kan svare mig på hvad der kan være galt med mig.

Jeg lider af depression og for ikke så lang tid siden var jeg ekstremt langt nede, med mange selvmordstanker, og der startede det jeg gerne vil have svar på.

Nogen gange nå jeg få for meget at tænke på, så er det som om at min hjerne fortæller mig at jeg skal sætte mig ned og skrige, jeg gør det selvfølgelig ikke, da jeg åbenbart godt kan styre det, men det bekymrer mig meget og især det at det bliver ved, selvom jeg har fået det langt bedre.

Er det meget normalt nå man kun har lettet til moderat depression?

Det er formentlig en følelses af magtesløshed du føler når du gerne vil reagere sådan.. 

og en gang i mellem kan det faktis hjælpe at slippe det løs, hvis du fx er alene hjemme i badet eller noget, så kan det nogle gange hjælpe rent faktis at sætte sig ned og skrige når det er det man føler for, men det er rart at du også kan styre det 

jeg ville klart anbefale en psykolog, nogle er bedere end andre og kan forskellige metoder.. derud over kan det ind i mellem ved siden af være en ide med mindfulness - hvis du ikke kender det er det afslapnings lyde, musik eller ligende der hjælper til at få ro i sindet når man har mange tanker 

jeg håber du får det rigtig godt igen  alt held og lykke her fra 

Anmeld Citér

25. marts 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Tak fordi du gav dig tid til at skrive en update.

Jeg kan godt forstå, at du hellere ville have haft individuel terapi, men det er godt, at du giver gruppeterapien en chance.

Pyha det er godt nok ikke nemt, hvis det viser sig, at du oveni har en udviklingsforstyrrelse, men jeg håber, at du i givet fald kan få hjælp til begge dele.

Ønsker dig alt det bedste fremover.

Tak

Anmeld Citér

25. marts 2017

Anonym trådstarter

Lykkelig-Kvinde skriver:

Det er formentlig en følelses af magtesløshed du føler når du gerne vil reagere sådan.. 

og en gang i mellem kan det faktis hjælpe at slippe det løs, hvis du fx er alene hjemme i badet eller noget, så kan det nogle gange hjælpe rent faktis at sætte sig ned og skrige når det er det man føler for, men det er rart at du også kan styre det 

jeg ville klart anbefale en psykolog, nogle er bedere end andre og kan forskellige metoder.. derud over kan det ind i mellem ved siden af være en ide med mindfulness - hvis du ikke kender det er det afslapnings lyde, musik eller ligende der hjælper til at få ro i sindet når man har mange tanker 

jeg håber du får det rigtig godt igen  alt held og lykke her fra 

Jeg ved ikke om du har læst alle opslagene.

Det her er være end bare at have lyst til at skrige eller græde, så hvis jeg ville begynde at gøre hvad min hjerne siger nå det er så ville jeg nok ikke kunne stoppe det igen. Men heldigvis gå det bedre fortiden.

jeg er blevet henvist til psykiateren og skal i noget gruppeterapi, da jeg ikke har råd til en psykolog.

Jeg kender godt til mindfulness men er ikke særlig god til sådan noget musik nå det er  allerværst 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.