Tommelise skriver:
Det er ikke sikkert, du kun har en moderat depression.
Det er ikke normalt at have selvmordstanker. Det er godt at du er blevet henvist til psykiatrien, for de praktiserende læger ved ikke altid nok om det. Der kan desværre være lang ventetid til psykiatrien.
Håber du få hjælp snarest. Det er ikke sikkert, det er nok med en psykolog, du skal sikkert have psykiatrisk hjælp. Det er meget vigtigt, at du kommer til at tale med en, der er uddannet kognitiv terapeut.
Du må ikke fristes til at "nøjes" med en psykoterapeut. Alle kan tage et kursus og kalde sig psyoterapeut. Jeg ville aldrig lade en psykoterapeut pille i min psyke.
Pas på dig selv. Jeg er bekymret for dig.
Hende jeg snakker med har taget nogen kurser inden for forskellige ting, men hun roder ikke med min psyke for som hun siger det er hun ikke uddannet til, det er derfor hun hjælper mig med det der i psykiatrien.
Lige nu hjælper hun mig, ved bare at lytte nå jeg har brug for det, for jeg kan snakke med hende om alle mine tanker. Og det hjælper at der bare er nogen der vil lytte.
Før havde jeg kun almindelige depression, og jeg fik hende at snakke med, så jeg havde nogen at vende alle mine negative tanker med, så hun kunne fortælle mig hvordan man evt også kunne se på de tingene, så jeg kunne lære at tænke lidt mere positivt.
Men så tog jeg nogle valg i mit liv, som har været rigtig svære for mig, så jeg fik en belastning reaktion (sagde de på den psykiatriske skadestue)
Jeg er bare nervøs for at psykiatrien ikke kan hjælpe mig, for de har sagt at de ikke har psykologer osv, men gruppe terapi.