Psykolog/psykiater eller nogen med samme problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.870 visninger
17 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg søger nogen som kan svare mig på hvad der kan være galt med mig.

Jeg lider af depression og for ikke så lang tid siden var jeg ekstremt langt nede, med mange selvmordstanker, og der startede det jeg gerne vil have svar på.

Nogen gange nå jeg få for meget at tænke på, så er det som om at min hjerne fortæller mig at jeg skal sætte mig ned og skrige, jeg gør det selvfølgelig ikke, da jeg åbenbart godt kan styre det, men det bekymrer mig meget og især det at det bliver ved, selvom jeg har fået det langt bedre.

Er det meget normalt nå man kun har lettet til moderat depression?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg lider af depression og for ikke så lang tid siden var jeg ekstremt langt nede, med mange selvmordstanker, og der startede det jeg gerne vil have svar på.

Nogen gange nå jeg få for meget at tænke på, så er det som om at min hjerne fortæller mig at jeg skal sætte mig ned og skrige, jeg gør det selvfølgelig ikke, da jeg åbenbart godt kan styre det, men det bekymrer mig meget og især det at det bliver ved, selvom jeg har fået det langt bedre.

Du går forhåbentlig hos en psykolog, ellers er det på høje tide, at du får et forløb, det kan meget vel være, at din sygdom er progredieret eller har ændret karakter.

Anmeld Citér

11. marts 2017

Anonym

Sikkert da du har sat krydserne hos lægen har det vist det. 

Men selvmords tanker er jo et genre for sig.  I den alvorlige ende.  

Der er de forskellige linjer du kan kontakte. Google eller brug vagt lægen de kan henvise dig uden for alm åbningstider til diverse telefon linjer og psykiatrisk skadestue.  

Vigtigt du kommer i forløb ved læge og psykolog.  

Psykolog uden henvisninger er dyrest men som oftest kortets ventetid. 

Går selv ved 1 hvor der kun var 5 dage til næste tid.  Men med egen betaling på 600 pr gang. Penge givet godt ud i mine øjne. 

Anmeld Citér

11. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du går forhåbentlig hos en psykolog, ellers er det på høje tide, at du får et forløb, det kan meget vel være, at din sygdom er progredieret eller har ændret karakter.

Jeg snakker ikke med nogen psykolog, jeg har ikke selv råd til det.

Jeg er blevet henvist til den lokale psykiatri her hvor jeg bor og de skal finde ud af om de kan tilbyde mig noget hjælp.

Jeg har dog en person jeg snakker med hver uge, som hjælper mig med at sørger for at jeg få hjælp.

Men ville allerhelst bare vide om det var noget der forsvinde, i takt med at jeg få det bedre.

om det er normalt når man har været så langt ned med depression eller om der er andet galt.

Anmeld Citér

11. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sikkert da du har sat krydserne hos lægen har det vist det. 

Men selvmords tanker er jo et genre for sig.  I den alvorlige ende.  

Der er de forskellige linjer du kan kontakte. Google eller brug vagt lægen de kan henvise dig uden for alm åbningstider til diverse telefon linjer og psykiatrisk skadestue.  

Vigtigt du kommer i forløb ved læge og psykolog.  

Psykolog uden henvisninger er dyrest men som oftest kortets ventetid. 

Går selv ved 1 hvor der kun var 5 dage til næste tid.  Men med egen betaling på 600 pr gang. Penge givet godt ud i mine øjne. 

Da jeg var aller længest nede der var jeg oppe på den psykiatriske skadestue og de har justeret min medicin og henvist mig til den psykiatri her hvor jeg bor og de er igang med at finde ud af om de kan hjælpe mig.

jeg har fået det meget bedre og har stort set ikke tanker omkring selvmord nu de dukkede dog op i går hvor min hjerne var allerværst. derfor vil jeg bare gerne vide om der er andre der har haft det på samme måde om det er forsvundet helt efter de har fået det bedre, om det er normalt ved en moderet depression  (som de sagde fra den psykiatriske skadestue jeg havde) eller om der er noget helt andet galt også.

Jeg har ikke selv råd til en psykolog, men jeg har en person som jeg snakker med hver uge, som hjælper mig med at prøve at få noget hjælp.

Anmeld Citér

11. marts 2017

MorTil3+

Anonym skriver:

Nu har jeg så borderline, men når jeg har rigtig meget tankemylder får jeg også bare lyst til at sætte mig ned og skrige. Det føles som om mit hoved er ved at eksplodere når det er allerværst. Flere har rådet mig til meditation og mindfullness men kan ikke rigtig koncentrere mig om det. Hentede en app på et tidspunkt med mindfullness som min sundhedsplejerske anbefalede, måske det kunne hjælpe dig.

Anmeld Citér

11. marts 2017

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Nu har jeg så borderline, men når jeg har rigtig meget tankemylder får jeg også bare lyst til at sætte mig ned og skrige. Det føles som om mit hoved er ved at eksplodere når det er allerværst. Flere har rådet mig til meditation og mindfullness men kan ikke rigtig koncentrere mig om det. Hentede en app på et tidspunkt med mindfullness som min sundhedsplejerske anbefalede, måske det kunne hjælpe dig.

Tak jeg vil prøve at kigge på den app og se om det er noget jeg kan.

Jeg ved jeg ikke har borderline.

Men nogen gange er jeg bare bange for at jeg er ved at blive hel sindssyg nå det er.

Hvad gør du for at få det til at stoppe,nå du få det sådan?

For sådan en dag som jeg havde det i går, så er det næsten lige meget hvad jeg gør, så bliver det bare være og være.

Hvis du ikke vil skrive om det herinde kan jeg godt skrive til dig privat.

Anmeld Citér

17. marts 2017

Tommelise

Det er ikke sikkert, du kun har en moderat depression.

Det er ikke normalt at have selvmordstanker. Det er godt at du er blevet henvist til psykiatrien, for de praktiserende læger ved ikke altid nok om det. Der kan desværre være lang ventetid til psykiatrien.

Håber du få hjælp snarest. Det er ikke sikkert, det er nok med en psykolog, du skal sikkert have psykiatrisk hjælp. Det er meget vigtigt, at du kommer til at tale med en, der er uddannet kognitiv terapeut.

Du må ikke fristes til at "nøjes" med en psykoterapeut. Alle kan tage et kursus og kalde sig psyoterapeut. Jeg ville aldrig lade en psykoterapeut pille i min psyke.

Pas på dig selv. Jeg er bekymret for dig.

Anmeld Citér

18. marts 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det er ikke normalt at have selvmordstanker. Det er godt at du er blevet henvist til psykiatrien, for de praktiserende læger ved ikke altid nok om det. Der kan desværre være lang ventetid til psykiatrien.

Håber du få hjælp snarest. Det er ikke sikkert, det er nok med en psykolog, du skal sikkert have psykiatrisk hjælp. Det er meget vigtigt, at du kommer til at tale med en, der er uddannet kognitiv terapeut.

Du må ikke fristes til at "nøjes" med en psykoterapeut. Alle kan tage et kursus og kalde sig psyoterapeut. Jeg ville aldrig lade en psykoterapeut pille i min psyke.

Hende jeg snakker med har taget nogen kurser inden for forskellige ting, men hun roder ikke med min psyke for som hun siger det er hun ikke uddannet til, det er derfor hun hjælper mig med det der i psykiatrien. 

Lige nu hjælper hun mig, ved bare at lytte nå jeg har brug for det, for jeg kan snakke med hende om alle mine tanker. Og det hjælper at der bare er nogen der vil lytte.

Før havde jeg kun almindelige depression, og jeg fik hende at snakke med, så jeg havde nogen at vende alle mine negative tanker med, så hun kunne fortælle mig hvordan man evt også kunne se på de tingene, så jeg kunne lære at tænke lidt mere positivt. 

Men så tog jeg nogle valg i mit liv, som har været rigtig svære for mig, så jeg fik en belastning reaktion  (sagde de på den psykiatriske skadestue) 

Jeg er bare nervøs for at psykiatrien ikke kan hjælpe mig, for de har sagt at de ikke har psykologer osv, men gruppe terapi.

Anmeld Citér

18. marts 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg glemte lige st skrive at lige nu har jeg faktisk ikke selvmordstanker.

Jeg er godt nok træt af mit liv altid skal være så besværligt, men ønsker ikke at slutte det som for et par mdr siden.

Det er mest nå jeg ikke kan finde ud af at tænke en tanke af gangen og min hjerne skriger, at alting bliver for meget, men hende jeg snakker med, er god til at mine mig om at jeg skal huske kun at tænke på en ting af gangen og lade alle de ting ligge som jeg ikke kan gøre noget ved nu osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.