anbefal en bog om studie teknik til en gammel kone

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

331 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg er anonym fordi jeg ikke har fortalt familien om studieplanerne endnu :-)

Jeg har brug for en bog der kan lære mig lidt om studie og notat teknik. Kan du anbefale en god bog ?

Jeg har søgt ind på en videregående uddannelse men jeg er en halv-gammel kone og har ikke gået i skole i mange år. Så jeg aner intet om hvordan jeg griber det an og hvordan jeg læser så jeg husker det :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2017

Fremad

Anonym skriver:

Jeg har brug for en bog der kan lære mig lidt om studie og notat teknik. Kan du anbefale en god bog ?

Jeg har søgt ind på en videregående uddannelse men jeg er en halv-gammel kone og har ikke gået i skole i mange år. Så jeg aner intet om hvordan jeg griber det an og hvordan jeg læser så jeg husker det :-)

Der er studiehåndbogen og den gode opgave, det er dem vi pt har fået anbefalet på studiet....

Anmeld Citér

11. marts 2017

ErDetSnartNU

For mig er der enormt meget gavn af notatprogrammet audionote - den optager, hvad der bliver sagt og du kan skrive noter samtidig med. Den skriver så tidspuntet for hver gang du skriver noget så du senere kan høre, hvad der blev sagt mens du skrev dine noter. Men husk lige at spørge underviseren om du må bruge det - det er ikke alle, der bryder sig om at blive optaget

Anmeld Citér

11. marts 2017

Fremad

OneNote er også et super godt problem 

Anmeld Citér

11. marts 2017

Lisbeth1985

Bogen "Den gode opgave" er rigtig god:-)

Anmeld Citér

11. marts 2017

hipsomhapper

Anonym skriver:

Det kommer an på hvilket studie du gerne vil ind på, for der kan være forskel på hvad der anbefales til de forskellige fag

Anmeld Citér

19. marts 2017

Anonym trådstarter

hipsomhapper skriver:

Det kommer an på hvilket studie du gerne vil ind på, for der kan være forskel på hvad der anbefales til de forskellige fag

Nå for søren. Det vidste jeg ikke lige. 

Nu føler jeg mig igen gammel

det er pædagog uddannelsen 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Julemusen

"Den gode opgave" er en fin bog som berøre forskellige elementer i det at læse på en videregående uddannelse. Min mand har lånt den af mig da han læste pædagog :-) 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Enirt

Anonym skriver:

Hej jeg læser selv til pædagog og der er en bog der hedder metodebogen skrevet af Noona Elisabeth Jensen. Vi har fået den anbefalet af flere af vores undervisere og den er rigtig god

Billedresultat for metodebogen pædagog

Der står der om bogen:

På pædagogseminariet lærer man at anvende videnskabelige metoder, man skriver opgaver, laver oplæg i klassen, reflekterer over egen praksis og går til eksamen. Men hvordan gør man det? Hvilke metoder skal man bruge?

I Metodebogen får du svar på disse og mange, mange andre spørgsmål, der dukker op, når man går på pædagogseminariet. Det er ikke kun de traditionelle studiemetoder, der bliver gennemgået. Bogens forfatter, Noona Elisabeth Jensen, der selv underviser på et pædagogseminarium, kommer også ind på den menneskelige og sociale læring, der finder sted i uddannelsen, ligesom hun med fokus på de pædagogfaglige grundproblemstillinger indkredser en særlig pædagogisk faglighed.

Anmeld Citér

20. marts 2017

hipsomhapper

Anonym skriver:

Så vil jeg anbefale dig at komme med i gruppen "Studiebøger til salg til pædagoger" hvor du både vil kunne finde metodebøger og andre relevante bøger til studiet Men bogen af Noona som andre nævner, er helt klart et godt bud!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.