Få køn at vide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.587 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

Snuffler25

Hej Piger )

Er det ikke meget normalt, at man kan få køn på baby at vide til MD scanning (også kaldet gennemscanning) ?
Det skal jeg d. 18/11 - der vil jeg være 19+3 uger henne og vil da viiildt gerne vide kønnet??

Synes bare jeg har læst forskellige udmeldinger både på baby.dk og andre steder.. nogen siger at man decideret ikke kan forvente at få det at vide, eller at de ikke vil tjekke det der.
Andre siger de fik det at vide til denne scanning, som var det den naturligste ting i verden.

Det ville jeg da også mene det var egentlig?  - man gennemgår jo alligevel hjerte og alle organer osv - så ka man vel alligevel godt tjekke om der er en tap eller ikke altså? Hehe 

Jeg skal scannes på Holbæk Sygehus - nogen der har erfaring med dem?

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Mie A

Hejsa

Ved min sidste graviditet fik vi at vide at vi ventede en lille pige da vi var til md skanning. Jeg blev skannet på Holbæk sygehus. Fik da også en lille pige
De to første gange er vi også blevet spurgt om vi ville vide kønnet - men det har vi ikke ønsket. Det var også på Holbæk sygehus.
Så mine erfaringer siger mig at de er flinke til at tjekke køn på den lille, men der er jo eksempler på at de har taget fejl  

Anmeld

6. oktober 2009

Unalisa

hej. jeg fik at vide at vi ventede en dreng til Md scanningen. så jeg vil mene at du godt kan få det at vide medmindre den lille gemme sin kønsdele

Anmeld

6. oktober 2009

lunde

i mit tilfælde lå babyen så forkert, så de ku intet se eller måle, så jeg sku gå/hoppe lidt rundt i 15 min, og alligevel lå den så man intet kunne se. 
så vi måtte invisterer i en 3 D skanning, for vi ville vide kønnet.
1500 kr, og vi fik kønnet afvide....   en datter....
så det er altså ikke altid de kan se om det blir en dreng eller pige..

Anmeld

6. oktober 2009

Majbriteriksen

Hej
Jeg er mor til 2 skønne drenge, og har fået kønnet afvide ved begge graviditeter. Men man skal ikke forvente at de kan se det, jeg er ikke i tvivl om at hvis de kan se kønnet, og i vil vide det, så fortæller de det til jer.
I skal bare passe på med at male børneværelse og købe alt for meget i lyserødt eller blåt. Ved vores guldklump nr 2 blev jeg scannet i uge 20 af overlægen på afd, og han var ikke i tvivl om at det var en pige. Skulle så scannes igen 4 uger efter( pga jeg fødte 1 barn for tidligt) af samme overlæge, og der fik han røde øre, da der var vokset en tap ud siden sidst. Lægen undskyldte mange gange, men hold nu op vi grinte, det var da ikke det væreste der kunne ske, hellere ændring af kønnet frem for at der var noget galt. Vi var selvsagt glade for den ekstra scanning.
Hvis det er meget vigtigt for jer at vide kønnet kan man jo altid betale for en 4d scanning.
Håber i får jeres ønske opfyldt ;-)

Anmeld

6. oktober 2009

bagger26

Jeg har selv lige været til MD-scanning igår. Der var jeg 18+4, og hun sagde, at hvis hun var os ville hun satse på vi skulle have en pige denne gang.

Så jo de kan godt se det, eller komme med et bud hedder det, hvis og kun hvis barnet ligger rigtig. Hvis barnet ligger med ryggen til, eller hvis navlesnoren ligger mellem benene kan de have meget svært ved at se det, der kan også være skygger som gør det svært at se, og det er ikke sikkert de vil komme med et bud så.
Og så er det jo op til den enkelte jordemoder om hun vil kigge efter det. Der er nogle som ikke vil se efter det, fordi det ikke er det scanningen skal bruges til.
Har en veninde der har fået hendes MD-scanning for 4 uger siden, og den jordemoder der scannede hende ville ikke kigge efter det, fordi det ikke var det der var meningen med scanningen.

Men langt de fleste er meget søde til at kigge efter det. Men man skal huske på at det er med usikkerhed de siger det, der kan altid gemme sig noget på sådan en scanning. Men spændende er det...

Anmeld

7. oktober 2009

Mary

Har kun gode erfaringer fra Holbæk sygehus med scanninger, og har aldrig været hos en derinde der ikke ville kigge efter kønnet  Har fået det fortalt det ved alle tre graviditeter, og ovenikøbet til flere scanninger hver gang, og det bliver til 3 styks piger efter hende her kommer til verden

Maria 27+5

Anmeld

7. oktober 2009

Nanna1985

Jeg ville gerne ha haft kønnet af vide til MD-scanningen, men de kunne ikk se det  Vores lille prinsesse gemte det godt

Anmeld

7. oktober 2009

Mira0911

Du kan sagtens spørge dem om de ville tjekke kønnet, plejer de nu godt og vil, medmindre den lille skjuler det...

Anmeld

7. oktober 2009

Henriette72

Uhh det lyder godt Jeg skal nemlig til MD på Holbæk sygehus d. 20.10 (19+2) og vil meget gerne vide hvda der gemmer sig, selvom jeg har en fornemmelse

Knus
Henriette 17+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.