Sammensætning af menu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Weber skriver:

Laks/svinemørbrad

er laksen rå vil jeg stege et stykke, servere en lækker grønkåls salat til (små stykker grønkål, æbletern, nødder) dressing af sennep, citronsaft, salt, peber, olie. Evt brød til . 

Svinemøbrad vil jeg skære i bøffer, når det kun er til to personer . Stege rosa med smør, timian, hvidløg og rosmarin. Servere en klassisk kartoffel til (enten hasselbagt el. pommes pure) rødvin/timian sauce stegte gulerødder og selleri, hvis hasselbagt kartoffel en selleripure . 

Rødspætte/tyksteg

Dampet rødspætte med blomkål i variationer og sauce hollandaise. 

Tykstegsbøffer med samme garniture som svinemørbrad. 

Rejer/lam

rejecocktail a la efterår, grønkål, let syltet gulbede tern, æbletern, bagte tomater, dressing og brød. Rejerne marineret i citron vinaigrette. 

Lammeculotte helstegt, smørstegt skorzonerrod, syltet skorzonerrod, portions flødekartofler a part. Sauce på lam og pernod. 

Dessert ville jeg kun forberede en dessert og servere den lige meget hvad jeg trak , på den måde skal du kun træne en dessert og den kan sidde lige i skabet . 

Æbler ville være oplagt pga sæson . Karamelliseret æbletærte , pisket cremefraiche med citronskal og æble Chips .. 

det er alle simple retter som kan nåes indenfor 2timer med lidt struktur på arbejdsgangen  

wow :D

tusind tak for inspirationen og masser af forklaring på det også :)

skal helt klart have kigget mere på det :)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.