Weber skriver:
Laks/svinemørbrad
er laksen rå vil jeg stege et stykke, servere en lækker grønkåls salat til (små stykker grønkål, æbletern, nødder) dressing af sennep, citronsaft, salt, peber, olie. Evt brød til .
Svinemøbrad vil jeg skære i bøffer, når det kun er til to personer . Stege rosa med smør, timian, hvidløg og rosmarin. Servere en klassisk kartoffel til (enten hasselbagt el. pommes pure) rødvin/timian sauce stegte gulerødder og selleri, hvis hasselbagt kartoffel en selleripure .
Rødspætte/tyksteg
Dampet rødspætte med blomkål i variationer og sauce hollandaise.
Tykstegsbøffer med samme garniture som svinemørbrad.
Rejer/lam
rejecocktail a la efterår, grønkål, let syltet gulbede tern, æbletern, bagte tomater, dressing og brød. Rejerne marineret i citron vinaigrette.
Lammeculotte helstegt, smørstegt skorzonerrod, syltet skorzonerrod, portions flødekartofler a part. Sauce på lam og pernod.
Dessert ville jeg kun forberede en dessert og servere den lige meget hvad jeg trak , på den måde skal du kun træne en dessert og den kan sidde lige i skabet .
Æbler ville være oplagt pga sæson . Karamelliseret æbletærte , pisket cremefraiche med citronskal og æble Chips ..
det er alle simple retter som kan nåes indenfor 2timer med lidt struktur på arbejdsgangen