Offentlige ammezoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

"Ammezoner" findes jo allerede tildels i form af ammerum i stormagasiner osv. Her går jeg selv hen, men det er ikke pga. at jeg ikke føler, at det er tilladt andre stedet, men simpelthen fordi der der er de faciliteter, jeg skal bruge - Fred og ro, en god stol at sidde i og evt. også en pusleplads.

I har hjertet på rette sted - helt sikkert, men som de andre også skriver, så vil jeg også mene, at "ammezoner" ville skabe den modsatte effekt. Det bør slet ikke være tale om afgrænsede området til amning.

Hvis I gerne vil gøre byen mere ammevenlig, så sæt hellere nogle gode ammestole op rundt omkring eller sådan noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2017

M1G

Mor11 skriver:

amning er ikke forbudt i det offentlige rum.. men det vil få en naturlig begrænsning hvis man laver zoner, da nogen vil føle man er nødt til at benytte disse for at tage et hensyn. Amme-"modstandere" vil også bruge ammezonerne som argument mod amning alle andre steder.. så, nej tak herfra. Det vil kun udfordre accepten af offentlig amning endnu mere.  

Amning må og skal kunne gøres alle steder. Et Barn kan i øvrigt slet ikke vente på at mor finder en ammezone.. 

desuden, er offentlig amning slet ikke så stort et problem i mine øjne. Jeg har hørt om få steder der frabeder sig det - steder som er privatejede.. jeg har aldrig selv stødt på det og har aldrig fået en kommentar. Folks blikke rager mig langsomt, så det har jeg slet ikke skænket en tanke. Er min baby sulten, får den mad.. nu! Både ude og hjemme. 

Helt enig! Frihed er at må give dit barn hvor og når som helst

Anmeld Citér

28. februar 2017

AnoMom

Mor11 skriver:

amning er ikke forbudt i det offentlige rum.. men det vil få en naturlig begrænsning hvis man laver zoner, da nogen vil føle man er nødt til at benytte disse for at tage et hensyn. Amme-"modstandere" vil også bruge ammezonerne som argument mod amning alle andre steder.. så, nej tak herfra. Det vil kun udfordre accepten af offentlig amning endnu mere.  

Amning må og skal kunne gøres alle steder. Et Barn kan i øvrigt slet ikke vente på at mor finder en ammezone.. 

desuden, er offentlig amning slet ikke så stort et problem i mine øjne. Jeg har hørt om få steder der frabeder sig det - steder som er privatejede.. jeg har aldrig selv stødt på det og har aldrig fået en kommentar. Folks blikke rager mig langsomt, så det har jeg slet ikke skænket en tanke. Er min baby sulten, får den mad.. nu! Både ude og hjemme. 

Jeg er en af de der amme "modstandere" men er alligevel ruskende enig i hvad du skriver. 

Kvinder skal have lov at amme ALLE steder. Dem (sådan en som mig) der har et problem med det kan glo den anden vej. Det er mit problem og ikke den ammende kvindes.! 

Bryder mig heller ikke om at se på voksne mennesker proppe munden eller smaske men igen. Så glo den anden vej. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.