Hej,
jeg har selv en søster med Borderline, og jeg kan ærligt sige, at det, at du får behandling kommer til at gøre en kæmpe forskel for både dig selv og dit barn! I de perioder, hvor min søster har været villig til at få hjælp, har der været enorme fremskridt. Du anerkender, at du er bekymret, og at du har brug for hjælp. Det er flot; vær stolt af det. Som du selv skriver, så ER det desværre op ad bakke. Men det betyder ikke, at det er håbløst. Forhåbentligt kan du med professionel hjælp komme til at leve en tilværelse, hvor du selv kan have det godt og være en god mor for dit barn.
Lige nu sørger du for, at du får hjælp, og at der samtidigt er en anden voksen, der hjælper med at passe din datter. Det lyder som den rigtige måde at gribe det an på. Det virker på mig som om, du netop er opmærksom på at stille dit barns behov først, også selvom det er svært for dig.
Jeg kan varmt anbefale dig bogen "Stop Walking on Eggshells" af Randi Kreger. Den handler godt nok om den ikke-Borderlines perspektiv i forhold til at leve med en nær relation med Borderline, men jeg synes, den giver rigtigt gode beskrivelser og gode tips, som du måske også kunne bruge til noget. Og som måske også kan hjælpe dig med at se, at der ikke kun er negative sider ved Borderline.
Jeg har ikke så mange konkrete råd, men jeg havde bare lyst til at fortælle dig, at jeg synes, du er sej.
Anmeld
Citér