Nægter at have dyne på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.189 visninger
25 svar
3 synes godt om
28. februar 2017

AnoMom

Nogen gode råd til hvordan jeg holder min søn varm om natten? 

Han nægter at have dyne på, giver jeg ham den på efter han er faldet i søvn så vågner han i løbet af 5 min og skriger indtil den fjernes igen. 

Det at han sover uden dyne resulterer i at han bliver kold og forkølet hele tiden. 

Han sover med et lille molo tæppe men det sparker han af lige så hurtigt som han får det på. 

Nogle råd? Sovepose er ikk en mulighed 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min yngste gider hellet ikke dyne - han sover med uld bukser body og nu almindelig natrøje, da det var lidt koldere med uldtrøje. Han holder fint varmen. 

Anmeld Citér

28. februar 2017

AnoMom

mor:) skriver:

Min yngste gider hellet ikke dyne - han sover med uld bukser body og nu almindelig natrøje, da det var lidt koldere med uldtrøje. Han holder fint varmen. 

Har prøvet med uld natdragt men han bliver stadig kold. 

Men måske en uldbody under almindelig natdragt kunne være en mulighed 

Anmeld Citér

28. februar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
AnoMom skriver:

Nogen gode råd til hvordan jeg holder min søn varm om natten? 

Han nægter at have dyne på, giver jeg ham den på efter han er faldet i søvn så vågner han i løbet af 5 min og skriger indtil den fjernes igen. 

Det at han sover uden dyne resulterer i at han bliver kold og forkølet hele tiden. 

Han sover med et lille molo tæppe men det sparker han af lige så hurtigt som han får det på. 

Nogle råd? Sovepose er ikk en mulighed 

Vi har samme problem. Vi sørger for at hun har en god temperatur i rummet og hun har nattøj på samt futter. Hun sover fint om natten. 

Du kan evt afprøve at skrue varmen ned. Anbefalet rumtemperatur er 18 grader i soveværelset. Det kan være at dynen så er mere velkommen. 

Anmeld Citér

28. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Ingen af mine børn gider sove med dyne. Godt nattøj og et ikke for koldt værelse. Vi har brugt uld om vinteren og uld/silke eller bomuld om sommeren. 

Hvis ikke uld er nok ville jeg skrue lidt op for varmen. 

Anmeld Citér

28. februar 2017

Vivienne

Har samme problem med min dreng på 2.5. 

Han plejede at vågne op og sige at det var koldt efter at have sparket dynen af sig. Han sover nu i pyjamas og en ulddragt fra Baby Sam og vi har ikke de problemer mere. 

Anmeld Citér

28. februar 2017

AnoMom

SDD skriver:

Vi har samme problem. Vi sørger for at hun har en god temperatur i rummet og hun har nattøj på samt futter. Hun sover fint om natten. 

Du kan evt afprøve at skrue varmen ned. Anbefalet rumtemperatur er 18 grader i soveværelset. Det kan være at dynen så er mere velkommen. 

Han kan ikk sove med futter. Det var ellers også en god mulighed. :-)

ved faktisk ikk hvor varmt der er på værelset. Men ikke over 19 grader er jeg ret sikker på. Men kunne godt prøve at slukke varmen og se om det hjalp med dynen men tror problemet ligger i at han sover med skinner på fødderne. Så når han har dyne på kan han ikk vende og dreje sig ordenligt

Anmeld Citér

28. februar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
AnoMom skriver:

Han kan ikk sove med futter. Det var ellers også en god mulighed. :-)

ved faktisk ikk hvor varmt der er på værelset. Men ikke over 19 grader er jeg ret sikker på. Men kunne godt prøve at slukke varmen og se om det hjalp med dynen men tror problemet ligger i at han sover med skinner på fødderne. Så når han har dyne på kan han ikk vende og dreje sig ordenligt

Kunne et par (meget) løse strømpebukser være en mulighed? Eller lange strømper? Bare så fødderne er dækket.

Vi har accepteret at hun ikke vil have dyne på. Hvis I også gør det er 19 grader nok for lidt. Prøv at have et rumtermometer liggende og se hvad det siger. Hos os er der ca 21-22 grader når hun ikke sover med dyne. Hun fryser ikke. Heller ikke selvom hun smider futterne

Anmeld Citér

28. februar 2017

AnoMom

SDD skriver:

Kunne et par (meget) løse strømpebukser være en mulighed? Eller lange strømper? Bare så fødderne er dækket.

Vi har accepteret at hun ikke vil have dyne på. Hvis I også gør det er 19 grader nok for lidt. Prøv at have et rumtermometer liggende og se hvad det siger. Hos os er der ca 21-22 grader når hun ikke sover med dyne. Hun fryser ikke. Heller ikke selvom hun smider futterne

Desværre nej. Han sover med sådan en her skinne så han har sko på om natten. Han har specielle bonuldsstrømper på så han ikke får tryksår og vabler. 

Må prøve at anskaffe mig et rumtermometer. :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. februar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
AnoMom skriver:

Desværre nej. Han sover med sådan en her skinne så han har sko på om natten. Han har specielle bonuldsstrømper på så han ikke får tryksår og vabler. 

Må prøve at anskaffe mig et rumtermometer. :-)

Må jeg spørge hvorfor han har den på? 

Har du et badevandstermometer kan den også bare ligge et sted i rummet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.