Jeg har aldrig selv hørt mine forældre have sex, gudskelov. Jeg håber og "ved" at de har et dejligt sexliv, men ligesom jeg ikke fortæller dem om mit, vil jeg heller ikke høre om deres! Jeg elsker at mine forældre stadig elsker hinanden, men i min barnetro har de altså kun haft sex to gange, hvilket har resulteret i min bror og mig. Hvis dine forældre er meget højlydte, så er det altså tilladt at smide en kommentar om, at I alle skal være i huset, og spørge om de måske kunne skrue bare lidt ned. Eller op for tv'et eller radioen eller noget.
Ang. det, at de aldrig stoppede med at sexse selvom du og dine søskende faktisk stod i samme rum - dét vil jeg kalde et overgreb. Sex er sundt og dejligt, men altså ikke noget der skal foregå foran børn.
Ang din stedfar. For mig, personlig, ville den opførelse være et (hårdt) overgreb! Man må gerne fortælle sin datter, at hun er smuk i sin nye kjole osv. Men at sige ord som "god røv" og "lækre patter" dét hører slet ikke hjemme i min verden, og jeg synes at det er skræmmende, at en faderfigur bruger disse ord.
Jeg får lyst til st spørge dig, hvor gammel du er? Og hvor længe det har stået på? Ikke at din alder retfærdiggør noget som helst af det, din stedfar siger til dig. Jeg er simpelthen i chok.. Ved din mor, at han siger sådanne ting til dig?
Hej Anpau
Ja, det lyder jo - kan jeg godt se nu - som om jeg ikke er særlig gammel og ikke flyttet hjemmefra, men jeg er 34 år og gravid, og pga det, min åndssvage næse og renoveringen med alt støv mm der er i huset, har jeg været nød til at flytte hjem til min mor i en tid. Så heldigvis er jeg der ikke permenent. Men det roder jo selvfølgelig op i en masse dumme mønstre og gamle minder fra da jeg var barn, og det med at min mor og stedfar har sex, det er jo selvfølgelig også nu. Både dengang og nu. Nu er jeg bare voksen og tør sige fra. Men selvfølgelig skal man da have lov til at have et sexliv, det er bare ikke særlig ofte, jeg er hjemme (bor også hos søstre og far) og er tit ude af huset, så man kunne da godt tage hensyn. Hvis det var min datter, der kom og boede hjemme - eller hvis det var venner, der var på besøg eller lignende - ville jeg slet ikke have lyst til det, når de var der... Og hvis det så skulle ske alligevel, så gøre ALT for ikke at larme! Men det virker altså som om de er FULDSTÆNDIG ligeglade. De kunne næsten lige så godt være i samme rum som mig!!!!
Men ja, høretelefoner eller at skrue vandvittigt op
for fjernsynet vil måske - forhåbentlig - hjælpe. Faktisk er det også meget det faktum, at de ikke vil respektere mig og høre, at det er svært.