Kan høre mine forældre have sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.020 visninger
10 svar
31 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2017

Anonym trådstarter

Er det forkert at have det svært med at kunne høre sine forældre have sex? 

Jeg er vokset op i et hjem, hvor min mor gik ud fra badet nøgen - også når jeg havde veninder eller kæreste på besøg. Og forældre, der ikke stoppede med at have sex selvom de opdagede, at vi børn stod lige ved siden af sengekanten og gerne ville spørge om noget, have morgenmad ell. Og en stedfar, der hele mit liv er kommet med sjofle kommentarer eller bemærkninger som "god røv!", "lækre patter" mm. 

Jeg tror, jeg prøver på at sige, at jeg ikke ved, om jeg bare er overfølsom. Eller er der andre, der har haft en "normal barndom", der har det på samme måde?

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, at det har noget at gøre med, at når man hører sådan nogle ting - uanset hvor lydene kommer fra og hvem man eller de er - så får man seksuelle lyster. Noget, der er særdeles ubehageligt, når det forbindes med forældrene. Men man kan jo ikke gøre for, hvordan kroppen reagerer??? Er jeg bare mega langt ude? 

En anden ting er så også; hvordan siger man det bedst til forældrene, så de ikke føler sig vildt begrænsede? 

Dette er et meget følsomt ogømtåleligt emne, og jeg håber derfor, at I vil respektere min tråd og skrive deplomatisk, hvis I har negative ting at sige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2017

Anonym

Nej, alt hvad du beskriver (omkring hvordan du har det) er helt normalt - i min optik. Jeg har altid holdt mig for ørerene hvis jeg kunne høre noget. Snakkede på et tidspunkt med en veninde om det, hun fortalte, at da hun var barn tissede hun i sengen med vilje, for at få forældrene til at stoppe med at have sex.

Det du siger med at du også blev påvirket af det, sådan seksuelt, det tror jeg ikke du skal have det dårligt med. Tanken er selvfølgelig meget mærkelig, men jeg tror bare der sker noget i hovedet man ikke kan styre, når man hører/ser nogen have sex.

Jeg må dog komme med en indskydelse, at det for min smag, lyder til at have været et lige lovligt åbent forhold til sex dine forældre har/ har haft. Det ville jeg heller ikke have synes var sjovt.

Jeg ved faktisk ikke hvordan man siger det.. andet end sådan helt lige ud af landevejen - at man gerne vil have, at de pakker deres sex lidt væk.

Anmeld Citér

24. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg er vokset op i et hjem, hvor min mor gik ud fra badet nøgen - også når jeg havde veninder eller kæreste på besøg. Og forældre, der ikke stoppede med at have sex selvom de opdagede, at vi børn stod lige ved siden af sengekanten og gerne ville spørge om noget, have morgenmad ell. Og en stedfar, der hele mit liv er kommet med sjofle kommentarer eller bemærkninger som "god røv!", "lækre patter" mm. 

Jeg tror, jeg prøver på at sige, at jeg ikke ved, om jeg bare er overfølsom. Eller er der andre, der har haft en "normal barndom", der har det på samme måde?

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, at det har noget at gøre med, at når man hører sådan nogle ting - uanset hvor lydene kommer fra og hvem man eller de er - så får man seksuelle lyster. Noget, der er særdeles ubehageligt, når det forbindes med forældrene. Men man kan jo ikke gøre for, hvordan kroppen reagerer??? Er jeg bare mega langt ude? 

En anden ting er så også; hvordan siger man det bedst til forældrene, så de ikke føler sig vildt begrænsede? 

Dette er et meget følsomt ogømtåleligt emne, og jeg håber derfor, at I vil respektere min tråd og skrive deplomatisk, hvis I har negative ting at sige. 

Lige med hensyn til at du kan høre dem vil jeg anbefale at du bare tager høretelefoner på og skruer op for lyden. Det vil jeg nok mene du er lidt sart og det er også ok at være. 

Mht din stedfars kommentarer, din mor der går nøgen når du har veninder på besøg og lignende. Der er mega grænseoverskridende i min verden og havde nok bedt dem stoppe og respekterer det. 

Men om du er langt ude. Det synes jeg ikke du er. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

klmf

Synes din stedfar virker klam. Ja undskyld,  men har det så stramt med halvgamle mænd, der kommenterer på unge pigers kroppe, specielt når de har en far/onkel/osv-relation til selvsamme pige.  Adr Tænk at man skal finde sig i det som kvinde. Som mor ville jeg ikke høre på det og ville også dække mig til ved gæster, som minimum undertøj. Åbenhed og nøgenhed er godt, men visse grænser er også at foretrække for mig. Et sexliv har de dog ret til, så der må høretelefoner på

Anmeld Citér

24. februar 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvor gammel er du ?.

Anmeld Citér

24. februar 2017

B&J

Tro mig det du skriver forgik også i min barndom, jeg gjorde alt, snakkede med min mor om det, hørte musik, sov med øret propper men lige meget hvad skreg min krop følte mig over set og i mens de havde sex så var jeg luft

jeg har det stadig svært fra min barndom hvis jeg høre ander har sex feks naboen min puls stiger mine hjerne skriger. Og jeg har haft min mor med til psykolog for at få det ud men min mor kunne og kan ikke se noget forkert i det så den blev lagt der. 

Jeg ved bare sådan vil jeg ikke gøre for min søn og børn når vi får en mere. 

Vi er meget OPS på når vi har sex sover vores søn og vi stopper lige med det samme hvis vores søn kommer eller vågner og kalder han er vigtigere ind sex. 

Og kunne aldrig finde på at strutte med det hele hvis han har besøg selv om han kun er 6år

jeg elsker min mand godt vores sex men vil aldrig gøre det min mor gjorde mod mig 

Anmeld Citér

24. februar 2017

NupaSofia

Jeg vil kalde det grov og upassende blufærdighedskrænkelse. Man fortsætter ikke med at have sex, hvis ens børn er til stede og vågne. Og man kommer da ikke med seksuelle kommentarer til bonus børn. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vil foreslå dig at flytte hjemmefra....

Anmeld Citér

25. februar 2017

Anpau

Jeg har aldrig selv hørt mine forældre have sex, gudskelov. Jeg håber og "ved" at de har et dejligt sexliv, men ligesom jeg ikke fortæller dem om mit, vil jeg heller ikke høre om deres! Jeg elsker at mine forældre stadig elsker hinanden, men i min barnetro har de altså kun haft sex to gange, hvilket har resulteret i min bror og mig. Hvis dine forældre er meget højlydte, så er det altså tilladt at smide en kommentar om, at I alle skal være i huset, og spørge om de måske kunne skrue bare lidt ned. Eller op for tv'et eller radioen eller noget. 

Ang. det, at de aldrig stoppede med at sexse selvom du og dine søskende faktisk stod i samme rum - dét vil jeg kalde et overgreb. Sex er sundt og dejligt, men altså ikke noget der skal foregå foran børn.

Ang din stedfar. For mig, personlig, ville den opførelse være et (hårdt) overgreb! Man må gerne fortælle sin datter, at hun er smuk i sin nye kjole osv. Men at sige ord som "god røv" og "lækre patter" dét hører slet ikke hjemme i min verden, og jeg synes at det er skræmmende, at en faderfigur bruger disse ord. 

Jeg får lyst til st spørge dig, hvor gammel du er? Og hvor længe det har stået på? Ikke at din alder retfærdiggør noget som helst af det, din stedfar siger til dig. Jeg er simpelthen i chok.. Ved din mor, at han siger sådanne ting til dig? 

Anmeld Citér

25. februar 2017

Anpau

Glemte lige; NEJ, det er absolut ikke forkert, at føle ubehag, når man hører sine forældre have sex. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.