Er det forkert at have det svært med at kunne høre sine forældre have sex?
Jeg er vokset op i et hjem, hvor min mor gik ud fra badet nøgen - også når jeg havde veninder eller kæreste på besøg. Og forældre, der ikke stoppede med at have sex selvom de opdagede, at vi børn stod lige ved siden af sengekanten og gerne ville spørge om noget, have morgenmad ell. Og en stedfar, der hele mit liv er kommet med sjofle kommentarer eller bemærkninger som "god røv!", "lækre patter" mm.
Jeg tror, jeg prøver på at sige, at jeg ikke ved, om jeg bare er overfølsom. Eller er der andre, der har haft en "normal barndom", der har det på samme måde?
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, at det har noget at gøre med, at når man hører sådan nogle ting - uanset hvor lydene kommer fra og hvem man eller de er - så får man seksuelle lyster. Noget, der er særdeles ubehageligt, når det forbindes med forældrene. Men man kan jo ikke gøre for, hvordan kroppen reagerer??? Er jeg bare mega langt ude?
En anden ting er så også; hvordan siger man det bedst til forældrene, så de ikke føler sig vildt begrænsede?
Dette er et meget følsomt ogømtåleligt emne, og jeg håber derfor, at I vil respektere min tråd og skrive deplomatisk, hvis I har negative ting at sige.
Anmeld
Citér