Navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2017

Anonym

Man skal altid vælge det navn man ønsker sig og ikke bøje sig for andres særheder. Min svigermor hader vores navnevalg til alle vores børn men hun udtrykte det særligt ved første barn. Til barnedåben sad hun og sagde til alle gæsterne at det var et frygteligt grimt navn. Det var meget pinligt og oveni var hun gal over vi havde valgt mit efternavn til ham. Et efternavn min mand også har taget efter vi blev gift da det bare er mere specielt end deres og de passede ik til sammensætning. Men ja har også en bror der syntes vores navne var for udanske men da han selv fik en søn valgte de et navn der var langt mere avanceret og særdeles internationalt, så folks meninger ka undre mig. Folk vælger de navne de kan lide og så må andre tænke hvad de vil og holde lav profil. Det er ene og alene forældrenes valg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2017

Frk.S

Anonym skriver:

Her har du min triste historie. 

Da jeg var gravid med den første, aftalte manden og jeg ikke at snakke navne med andre. Vi ville første afsløre navnet når barnet var født. Netop fordi vi ville være fri for alles kommentarer. 

Vi havde flere navne og valgte et navn da barnet blev født. Hele svigerfamilie stillede sig på bagben og truede med at vende os ryggen. Her 3 år senere taler min svoger ikke med os pga. navnevalget. Svigerforældrene vænnede sig til navnet efter et års tid og accepterer det nu. 

Hvis du spørger mig så ville jeg intet gøre om, hvis jeg havde valget. Mit barn ville få det samme navn igen. 

Denne oplevelse viste os bare hvad mennesker går op i og de er i min verden ikke værd at please. 

Det er min mand og jeg som har lavet dette barn og vi bestemmer navnet og punktum. 

Vores barn har i øvrigt et ganske alm. navn men det passede/passer ikke ind i deres skema. Who the F cares! 

OMG, hvor er de da langt ude. 

Godt i ikke bukkede under for dem.

Til TS: Jeg synes bestemt i skal give jeres barn det navn i selv synes. Hvis svigermor giver udtryk for, at hun mener far ikke har haft noget valg, så må i jo bare fortælle hende hvordan det hænger sammen. Og hvis brødrene bliver ved med at svine navnet til, så må i jo sætte dem på plads én gang for alle... gerne med det samme så jeres lille dreng stadig ikke forstår noget af drillerierne om hans navn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.