Navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2017

Anonym trådstarter

Vi er blevet forældre for en uge siden.  Til en dejlig dreng. 

Vi har svært ved at finde på navn i min graviditet, var jeg vild med navnet Albert,  min kærestes brødre jokede med pris Albert og kaldte maven lille prinsen.  Svigermor udtalte at hun ikke kunne lide pris Albert (hun forstod ikke hvad hendes sønner mente). Min kæreste var ikke så vild med det dengang, men har aldrig udtalt sig på den måde. 

Nu er han kommet til verden og min kæreste indrømmer at han faktisk synes han ligner en Albert. 

Så vi overvejer faktisk at kalde ham Albert. 

Jeg ved det ikke bliver populært ved svigerfamilien og normalt når der er disse debatter er mit svar altid,  hver ligeglad med hvad svigerne synes, men hans brødre har meldt ud under graviditeten at de ville kalde ham lille prinsen og jeg er i forvejen ikke svigermors drøm,  så hun vil helt sikkert tro det er mig der har bestemt og min kæreste slet ikke er blevet spurgt :/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2017

Aristocats

I har 2 valg: 

1. Droppe det navn i kan lide for at please ligegyldige holdninger fra svigerfamilien. 

2. Vælge det navn i kan lide, være glade for det og opdage at folk ALTID nok skal vænne sig til navnet. 

Det er jeres barn. Selvfølgelig er det fuldstændig op til jer selv, hvad han skal hedde! Mit råd er det samme som du tidligere nævnte: skid hul i det. Der er altid nogle, der skal være på tværs. Inden i har nået at tælle til tre, så er de ting glemt. De skal nok komme til at vænne sig til Albert og kalde ham det. Lad være med at tage jer af det, sådan er (barnlige) folk bare nogle gange. 

Desuden er Albert jo et ganske almindeligt navn, så jeg forstår ikke, hvorfor de skaber sig. Tro mig, chancen for at de også havde gjort det overfor et andet navn, er stor. 

Tillykke med ham og jeg håber i får valgt det navn som i holder af. Svigerfamilien skal nok følge med, når valget først er truffet. Lige pludselig bliver sangen om det åh så forkerte-navn gammel. 

Anmeld Citér

22. februar 2017

Anonym

Her har du min triste historie. 

Da jeg var gravid med den første, aftalte manden og jeg ikke at snakke navne med andre. Vi ville første afsløre navnet når barnet var født. Netop fordi vi ville være fri for alles kommentarer. 

Vi havde flere navne og valgte et navn da barnet blev født. Hele svigerfamilie stillede sig på bagben og truede med at vende os ryggen. Her 3 år senere taler min svoger ikke med os pga. navnevalget. Svigerforældrene vænnede sig til navnet efter et års tid og accepterer det nu. 

Hvis du spørger mig så ville jeg intet gøre om, hvis jeg havde valget. Mit barn ville få det samme navn igen. 

Denne oplevelse viste os bare hvad mennesker går op i og de er i min verden ikke værd at please. 

Det er min mand og jeg som har lavet dette barn og vi bestemmer navnet og punktum. 

Vores barn har i øvrigt et ganske alm. navn men det passede/passer ikke ind i deres skema. Who the F cares! 

Anmeld Citér

22. februar 2017

Mortilah

Ej, jeg synes godt nok det er strengt gjort. Jeg tror i fortryder hvis i lader svigerfamiliens mening få indflydelse på valget. Iøvrigt synes jeg så at Albert er smadder flot. Det kan bruges internationalt. 

Anmeld Citér

22. februar 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Her har du min triste historie. 

Da jeg var gravid med den første, aftalte manden og jeg ikke at snakke navne med andre. Vi ville første afsløre navnet når barnet var født. Netop fordi vi ville være fri for alles kommentarer. 

Vi havde flere navne og valgte et navn da barnet blev født. Hele svigerfamilie stillede sig på bagben og truede med at vende os ryggen. Her 3 år senere taler min svoger ikke med os pga. navnevalget. Svigerforældrene vænnede sig til navnet efter et års tid og accepterer det nu. 

Hvis du spørger mig så ville jeg intet gøre om, hvis jeg havde valget. Mit barn ville få det samme navn igen. 

Denne oplevelse viste os bare hvad mennesker går op i og de er i min verden ikke værd at please. 

Det er min mand og jeg som har lavet dette barn og vi bestemmer navnet og punktum. 

Vores barn har i øvrigt et ganske alm. navn men det passede/passer ikke ind i deres skema. Who the F cares! 

Omg! Hvad fanden kaldte I jeres barn? Det var dog en voldsom reaktion!!!!

Anmeld Citér

22. februar 2017

Ciss

Er han en Albert, så er han en Albert!

Det er ikke et navn de har grund til at reagere på. Det er almindelige kendt, enkelt at stave og kan bruges internasjonalt.

Hvis brødrene insisterer på det med prinsen, så lav en liste over andre kendte Albert'er. Han kan jo lige så godt være opkaldt efter Einstein.

Hvis de ikke slutter, må I bare tage en alvorssnak med dem og forklare, at der er forskel på at pjatte lidt med navnet under graviditeten og så faktisk at latterliggøre navnet til et levende menneske. 

Anmeld Citér

22. februar 2017

tarkoflen

Jeg tror jeg ville komme med et helt forfærdigt navn og sige at l overvejer det til ham, altså noget der er så langt ude at de bliver helt lettet over at det ender med at være Albert 

og så må din mand da lige træde i karakter overfor sin familie og sige at l vælger navnet i fællesskab og har valgt det fordi l er vilde med det! 

Tillykke med jeres lille dreng  

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym

Sprit25 skriver:

Omg! Hvad fanden kaldte I jeres barn? Det var dog en voldsom reaktion!!!!

Emil. 

Det er ikke et bibelsk navn efter deres mening 

Anmeld Citér

23. februar 2017

HvidSne

Anonym skriver:

Emil. 

Det er ikke et bibelsk navn efter deres mening 

Det er jo teknisk set ikke et bibelsk navn, men det er da et helt normalt og flot navn! Sikke en bizar overreaktion fra deres side. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

Anonym

HvidSne skriver:

Det er jo teknisk set ikke et bibelsk navn, men det er da et helt normalt og flot navn! Sikke en bizar overreaktion fra deres side. 

Tjahhhhh. Det er til at brække sig over. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.