Barnevogn nødvendig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.152 visninger
18 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2017

Estela

Vi venter en baby om 3 uger og har købt en masse udstyr og

det fylder voldsomt meget !!!

Men behøver man en barnevogn, hvis man har en autostol såsom

Cybex, hvor babyen næsten kan ligge fladt og hvis man samtidig

bruger en bæresele noget af tiden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2017

Anonym

Vi brugte ikke barnevognen det første stykke tid, da baby simpelthen ikke gad ligge i den.. Men nu, hvor han er begyndt i dagpleje, så sover han i den hver dag  Og generelt, når de begynder at kunne sidde op, så er det rart at komme ud og gå en tur uden at skulle bære rundt på dem. Det bliver tungt i længden... 

Anmeld Citér

21. februar 2017

Cassandra

Estela skriver:

Hejsa

Tillykke med den kommende baby

Ja. Jeg vil mene at en barnevogn er en nødvendig ting. Jeg ville i hvert fald nødigt have undværet min.

Anmeld Citér

21. februar 2017

Miti's mama

Jeg havde ingen barnevogn med den første, da den ikke kunne fås hvor vi boede. Barenevogne er generelt en meget Skandinavisk ting. Vi brugte autostol der kunne klikkes i klapvognen og et wrap. Men kommer så an på hvad du vil bruge den til, for baby bliver tung i længden. Her anden gang har vi købt en barnevogn.

Anmeld Citér

21. februar 2017

AnoMom

Ifølge anbefalinger skal små børn have bevægelsesfrihed for at styrke ryggens muskler og de fraråder derfor for megen brug af autostole, bæreseler og andre hjælpemidler. 

Så jeg ville bestemt anskaffe en barnevogn som transportmiddel og kun bruge autostol i bilen fra a til b. :-)

men vil du benytte bæresele meget så for Guds skyld sørg for den er ergonomisk så ryg og hofter skånes mest muligt :-)

Anmeld Citér

21. februar 2017

Soonmom

Jeg ville aldrig kunne undvære min barnevogn, det er efter min mening noget af det vigtigste. 

Anmeld Citér

21. februar 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

JA! Absolut. Jeg vil mene at en god barnevogn er det bedste køb. Vi brugte vores helt ufatteligt meget til begge vores drenge. Vi er så også ret aktive med gåture og oplevelser og der var den HELT uundværlig. Ligeledes har mine drenge sovet til middag i den hver eneste dag til de fyldte 3 år. Vi købte en reg dyr Odder og efter vores to børn var den stort set som ny.

Du kan slet ikke sammenligne en autostol og en barnevogn?? (Udover at de efter min mening begge er absolutte must haves)

Anmeld Citér

21. februar 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Soonmom skriver:

Jeg ville aldrig kunne undvære min barnevogn, det er efter min mening noget af det vigtigste. 

HELT enig. 

Anmeld Citér

21. februar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Har heller ikke kunne undvære vores

Det første stykke tid brugte vi den dog ikke, da hun nægtede at sove i den.. Men nu hvor hun går i dp osv, så er det svært at undvære..

Anmeld Citér

21. februar 2017

anonym12

Jeg ville ikke kunne undvære barnevogn, men jeg ved at nogle af de kvinder der er hardcore viklere, ikke nødvendigvis har en barnevogn. 

Deres unger sover lur i viklen/sengen og så bær de barnet i viklen når de er ude. 

Personligt ville jeg aldrig bruge en autostol istedet for en barnevogn, da jeg har svært ved at se hvordan den kan være ergonomisk god for baby. Men jeg har så heller ikke sat mig mere ind i det, end at jeg ved at man ikke anbefaler at de sidder længere tid, i en autostol før de kan sætte sig selv op. Så vi har brugt autostol så lidt som muligt, indtil han kunne sætte sig selv op, omkring de 7 mdr.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.