Nogen hvis mand bruger jeres fradrag og i går hjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2017

EnGodMor

hannetheis skriver:

Vi har en bil. 

Vores ældste får i privat skole og så har vi en mere som starter efter ferien.

Vi går ikke til nogen sport. 

Det er mere for at vise hvad vi ca kan få udbetalt så vi kan lave et buget

Nu ved jeg ikke hvor forskelligt det er fra kommune til kommune, men min veninde er hjemmegående og manden får omkring 20.000 udbetalt og så får han efter skat 13-1400 udbetalt af hendes fradrag. 

De er to voksne og fire børn i alderen 2-8 år, og bruger fast 5000 om måneden til mad/husholdning. 

Mener at når de har betalt ALT, så har de 3-4000 tilbage til resten af måneden, deriblandt køber de , tandlæge, frisør og i den dur

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2017

Tip!

hannetheis skriver:

Vil meget gerne se din ansøgning. Har nemlig et sted jeg skal søge i morgen.

Det er desværre svært med vikar arbejde i vores by. Så Da de steder jeg har været ude med i opfordret gerne vil tage ansøgningen men siger også det er for dyrt at bruge uddannet vikar så det gør vi ikke.

Mon jeg har læst et sted at du er fra Mariager? Jeg er gammel Hobrogenser, så kender til området. 

Jeg ville søge alt i en radius af 30 km... børnehaver, institutioner, skoler, handicap området osv osv. 

Jeg er på vagt nu, men sender den imorgen formiddag, hvis jeg når det. 

Anmeld Citér

19. februar 2017

Rockertand

hannetheis skriver:

Ja tænker hvor meget vi vil få udbetalt hvis han har mit fradrag. Mit  fradrag er 3900.

Så vi kan lave et buget og så om det kan løbe rundt økonomisk med kun en indtægt da vi stadig gerne vil priotere vores søns privatskole som er 2 børn efter sommer 

Et fradrag udløser vejledende cirka 1/3 udbetalt, så i omegnen af 1300-1400 kr månedligt.

Anmeld Citér

19. februar 2017

flowerpot3

Rockertand skriver:

Et fradrag udløser vejledende cirka 1/3 udbetalt, så i omegnen af 1300-1400 kr månedligt.

Kan det passer at fradraget kun udløser ca 1/3 udbetalt? Har altid tænkt at fradraget var penge man ikke betalte skat af - dvs man får hovedparten udbetalt? 

Anmeld Citér

19. februar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
BC skriver:

Mon jeg har læst et sted at du er fra Mariager? Jeg er gammel Hobrogenser, så kender til området. 

Jeg ville søge alt i en radius af 30 km... børnehaver, institutioner, skoler, handicap området osv osv. 

Jeg er på vagt nu, men sender den imorgen formiddag, hvis jeg når det. 

Jeg er ikke fra Mariager.

Men søger alt hvad jeg kan finde i området og med en overkommelig offentlig transport. Men med en mand tager af sted kl 6 og er hjemme igen 20.45 pga transport. Så er det mest mig der står for at aflevere og hente børn. 

Anmeld Citér

19. februar 2017

Rockertand

flowerpot3 skriver:

Kan det passer at fradraget kun udløser ca 1/3 udbetalt? Har altid tænkt at fradraget var penge man ikke betalte skat af - dvs man får hovedparten udbetalt? 

Måske noget andet er gældende for personfradrag!?

Det er udløsende for vores andre fradrag, kørsel, solceller, diæter osv.

Anmeld Citér

19. februar 2017

Mamacita til 2 piger

hannetheis skriver:

Vi taler lidt om at manden skal tage mit fradrag således at jeg kommer til at gå hjemme uden indkomst.

Lige nu er jeg på dagpenge som udløber til oktober. Er uddannet pædagog og manden kører langt på job. Så jeg er afhængig af et job i egen by som det siden oktober sidste år har været 2 af. Så meget lille udvalg. Jeg er ikke rigtig til at starte i skole og tage ny uddannelse. 

Så vi taler nu om at jeg skal være hjemmegående med vores 3 børn de skal dog stadig i skole børnehave og vuggestue. 

Min mand arbejder i butik og har godt 18000 udbetalt.

Så erder nogen som har erfaring med at den ene er hjemmegående. Og manden får jeres fradrag som vil fortælle om jeres økonomi og hvordan i går der til at fungere 

Hvis i er gift og du ikke bruger dit fulde fradrag får din mand automatisk overført det resterende fradrag af dit.  

Din mand har et fradrag og får også trukket dit fradag fra lønnen før der betales skat af restbeløbet.  

Håber det gav mening. 

Anmeld Citér

19. februar 2017

Venter på storken

Dit person fradrag kan overføres til din mand. Det fratrækkes i hans løn indkomst. Det vil sige at han kan fratrække de 3900 af hans brutto løn indkomst, hvorfor det der bliver udbetalt ekstra om måneden er skatten af de 3900 kr. Hvad han betaler i skat varierer fra kommune til kommune og alt efter hvad han tjener, om han er medlem af folkekirken osv. Derfor kan ingen give dig det præcise svar uden at se jeres selvangivelser og forskudsangivelser. Et gæt ud fra hvad du har fortalt, er at han betaler 48% i skat af den personlige indkomst, dermed vil det ekstra udbetalte blive 1.872 kr om måneden. 

Anmeld Citér

19. februar 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman

https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2799#/indkomst

Prøv og udfyld dette med din mands oplysninger og læg 3900 kr oveni hans fradrag så har i hvad der er til udbetaling

Anmeld Citér

20. februar 2017

CC79

Jeg er også uddannet pædagog og efter to år i dagpengesystemet uden det lykkes at komme i arbejde er jeg blevet hjemmegående og min mand bruger mit fradrag. Vi har et skolebarn og to børnehavebørn og så har vi fjerde barn på vej om en måneds tid. Min mand giver mig et fast beløb hver måned og jeg står for regninger og madindkøb. Derudover bor vi i lejebolig, får boligsikring, fripladstilskud og vores bil er købt meget billigt brugt og ja vi har ingen udgifter til fx skole. Jeg har 15500 til rådighed om mdr og de 10000 går til regninger og når det er kvartalsmåneder går der lidt under 15000 kr til regninger. Min mand har så hvad han har tilbage, det blander jeg mig ikke i og han sørger for benzin, vægtafgift og andet med bilen da det er ham der bruger den. Jeg betaler kun forsikring på den. Derudover har vi selvfølgelig børnepengene i kvartalet som giver råderum til uforudsete udgifter, kvartalsregningerne, tøj til børnene samt det vi ligger til side til lidt oplevelser og småture i ferierne. Vi lever sparsommeligt, men er lykkelig for vores valg for roen og tiden til børnene er mere værdifuld end et stort økonomisk overskud. Vi har også kæledyr. En kat, en kanin og et mindre akvarie og syns faktisk ik vi mangler noget. Men man skal regne på det og finde ud af om det er realistisk, men det kan bestemt anbefales hvis I kan få det til at hænge sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.