Vi taler lidt om at manden skal tage mit fradrag således at jeg kommer til at gå hjemme uden indkomst.
Lige nu er jeg på dagpenge som udløber til oktober. Er uddannet pædagog og manden kører langt på job. Så jeg er afhængig af et job i egen by som det siden oktober sidste år har været 2 af. Så meget lille udvalg. Jeg er ikke rigtig til at starte i skole og tage ny uddannelse.
Så vi taler nu om at jeg skal være hjemmegående med vores 3 børn de skal dog stadig i skole børnehave og vuggestue.
Min mand arbejder i butik og har godt 18000 udbetalt.
Så erder nogen som har erfaring med at den ene er hjemmegående. Og manden får jeres fradrag som vil fortælle om jeres økonomi og hvordan i går der til at fungere
Jeg har gået hjemme med vores datter (gør det ikke længere), men da jeg gjorde var vi ikke gift, så min mand kunne ikke bruge mit fradrag. Men det er meget svært at sige hvad din mand vil få udbetalt ekstra ved at han får dit fradrag, men det er ikke ret meget. Mit bud vil være max et par tusinde kroner. Det afhænger af flere faktorer.
Men bider mærke i din mands indtægt, som ikke er så høj, og at i har 3 børn hvoraf 2 snart går i privatskole. Det lyder som om at det vil blive meget meget stramt så tænker at i må sidde utrolig billigt, hvis der er råd til at du går hjemme uden indtægt. Men i kan nok få tilslud til institutionspladser
Men altså hvis det på nogen måde kan lade sig gøre, så go for it. Personligt syntes at det var fedt at være hjemmegående for en tid
men hver forberedt på fordomme. Pyyyha.
Vi fik det til at fungerer ved at min datter ikke gik i institution (hun var under 3 år), så opsagde vi vores tv pakke, vi rejste ikke syd på, vi sparede ikke ret meget op i den periode, lavede madplaner, bagte det meste brød selv og så tænkte vi generelt mere på hvad vi brugte vores penge på. Jeg mener at vi i den periode havde omkring 8000 kr. inkl. børnepenge hver måned til mad, tøj, oplevelser osv. 
Anmeld
Citér