Et eller flere børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.495 visninger
17 svar
16 synes godt om
19. februar 2017

Kksb1216

Hej alle.

Som overskriften lyder, er vi i et dilemma; et eller to børn?

Min mand har altid gerne ville have to, så den ene ikke bliver ensom. Jeg har altid tænkt at jeg kun ville have et barn, så jeg havde større overskud og økonomisk råderum til at give oplevelser osv.

For 2 måneder siden fik vi vores datter, og nu er jeg egentlig blevet i tvivl. For jeg kan egentlig godt se det skønne i at have 2. Men jeg vakler virkelig meget mellem det.. Amningen kom aldrig til at fungere med min datter, og det har været hårdt. Ved ikke om jeg kunne gå det igennem igen. For det har virkelig tæret mentalt på mig, fordi jeg virkelig ønskede at amningen kunne komme op og køre. På den anden side er den kærlighed man har og får helt sikkert et tungt lod på vægtskålen for at få endnu et barn...

Så egentlig vil jeg gerne høre jer herinde; hvad har været jeres argumenter for at få hhv. et eller flere børn? Og hvad har I oplevet af fordele og ulemper?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. februar 2017

HPH

Kksb1216 skriver:

Hej alle.

Min mand har altid gerne ville have to, så den ene ikke bliver ensom. Jeg har altid tænkt at jeg kun ville have et barn, så jeg havde større overskud og økonomisk råderum til at give oplevelser osv.

For 2 måneder siden fik vi vores datter, og nu er jeg egentlig blevet i tvivl. For jeg kan egentlig godt se det skønne i at have 2. Men jeg vakler virkelig meget mellem det.. Amningen kom aldrig til at fungere med min datter, og det har været hårdt. Ved ikke om jeg kunne gå det igennem igen. For det har virkelig tæret mentalt på mig, fordi jeg virkelig ønskede at amningen kunne komme op og køre. På den anden side er den kærlighed man har og får helt sikkert et tungt lod på vægtskålen for at få endnu et barn...

Så egentlig vil jeg gerne høre jer herinde; hvad har været jeres argumenter for at få hhv. et eller flere børn? Og hvad har I oplevet af fordele og ulemper?

Tillykke med den lille pige 

jeg tror svaret kommer kommer til jer med tiden.

vi ville kun have en. Hun er nu 2 år og 7 mdr. Og jeg er 5+6.

det var først i sommers at vi begge havde lyst til alligevel at få 2.

Anmeld Citér

19. februar 2017

Troldemommi

Profilbillede for Troldemommi
Kksb1216 skriver:

Hej alle.

Jeg syntes den største gave man kan give sit barn, er en eller flere søskende. 

Stolt mor til Skattepigen og Skattebassen 

Anmeld Citér

19. februar 2017

Ciss

Profilbillede for Ciss

Jeg vil sige flere end en. Med den begrunnelse,  at det ikke er det fysiske og det store økonomiske overskuddet som tæller mest for børnene, sålænge deres grundlæggende behov er dækket. Tilhørigheden, kærligheden og fællesskabet i familien er vigtigere. Man kan lave noget stort ud af næsten intet men ikke købe sig til den del. Nogen at dele liv og oplevelser med er en rigdom i sig selv.

Anmeld Citér

19. februar 2017

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Kksb1216 skriver:

Hej alle.

Tillykke med jeres lille pige

Vores lyst til en mere kom da vores datter blev 3 år. Nu er jeg i uge 33 med lillebror, og er rimelig overnevist om at han er den sidste. Længe havde jeg lyst til bare at få et enkelt barn, men lysten til en mere kom altså snigende I må se om lysten dukker op hos jer begge med tiden, det tror jeg egentlig den gør hos de fleste. Men dermed sagt er der intet galt i at have et enebarn eller at være enebarn. Der er ingen garantier for at børnene får glæde af hinanden, selvom det heldigvis er tilfældet de fleste steder 

Anmeld Citér

19. februar 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg er selv enebarn og det ville jeg aldrig byde mit barn.  Så nr.  1 er lige blevet 1 år i dag og havde termin med nr  2 i går (som stadig ligger i maven). 

Vi har snakket om 4 børn i alt og det er det jeg i hvert fald skal have,  hvis alt går vel  

Anmeld Citér

19. februar 2017

Moar2011

Her er han enebarn, jeg har lyst til flere børn men jeg har ikke lyst til graviditeten ..  

jeg tror det vigtig man ikke gøre det værre end det er, at være enebarn altså ensom osv, hvem siger at en søster/bror ikke bliver en modsætning af den man har og som voksen ikke får glæde af hinanden .. 

mit råd. Se tiden an, det er trods alt ikke så længe siden du fødte, jeg er sikker på at hvis meningen er i skal have en mere, skal lysten nok komme og hvis den lyst ikke kommer, jamen så har i svaret  

kig på jeres egen lille familie og ikke alle andres, intet er sikkert  

pøj pøj med det hele

Anmeld Citér

19. februar 2017

AnoMom

Kksb1216 skriver:

Hej alle.

Lige som det ser ud nu kan jeg slet ikk forestillle mig at skulle have flere børn. At skulle gennemgå den spæde tid med vækninger hver time, dårlig middagslure, kolik, mulig misdannelse osv. Puh bare tanken får mine æggeledere til at slå knude på sig selv. 

Men ting kan ændre sig. Måske om et par år at jeg tænker anderledes. For samtidig kan jeg heller ikk forestille mig aldrig være gravid igen. Men så længe det kun er graviditeten jeg savner og ikk en baby mere. Så det no go herfra :-)

Anmeld Citér

19. februar 2017

KatThyV

Jeg troede jeg ville have 3 børn  

men så mødte jeg en 19 år ældre mand og samtidig fik vi den dejligste og nemmeste søn man kan forestille sig og jeg er ikke i tvivl - vi skal ikke have flere 

Anmeld Citér

19. februar 2017

Kksb1216

Soonmom skriver:

Jeg er selv enebarn og det ville jeg aldrig byde mit barn.  Så nr.  1 er lige blevet 1 år i dag og havde termin med nr  2 i går (som stadig ligger i maven). 

Vi har snakket om 4 børn i alt og det er det jeg i hvert fald skal have,  hvis alt går vel  

Jeg er ikke selv enebarn (faktisk har jeg en okay søskende-flok) så jeg vil rigtig gerne høre, hvad der gør, at du ikke vil byde et barn at være enebarn?  Hvad har din oplevelse af det været? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.