skruk og dumme PCO giver falske tegn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.030 visninger
8 svar
4 synes godt om
18. februar 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ja...

jeg er hamrende skruk.. vi har allerede en dreng på 5 år men jeg har altid drømt om at få 4 stk...

dog er tiden desværre løbet fra os så vi har kun nået at få den ene...

jeg hader at min PCO gør at når jeg har haft ægløsning og vi har haft sex så får jeg alle mulige falske tegn på graviditet...

hormonbalancen i min krop er så ustabil så der skal ikke mere til før jeg får kvalme, oppustet, ømme bryster og svingninger i madlyst og hysteri... det plejer at tage en uges tid og så er det ude af kroppen igen...

men hver gang begynder jeg jo at håbe bare en lille smule på 2 streger når jeg i panik alligevel tester selvom jeg godt egentlig ved at jeg ikke er gravid...

det er meget frustrerende... ikke bare for mig men også for min kæreste der jo også lidt håber på et lille mirakel så vi ikke skal tage stilling til hvornår og igennem hormoner igen osv...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2017

BigHope13

ja...

jeg er hamrende skruk.. vi har allerede en dreng på 5 år men jeg har altid drømt om at få 4 stk...

jeg hader at min PCO gør at når jeg har haft ægløsning og vi har haft sex så får jeg alle mulige falske tegn på graviditet...

hormonbalancen i min krop er så ustabil så der skal ikke mere til før jeg får kvalme, oppustet, ømme bryster og svingninger i madlyst og hysteri... det plejer at tage en uges tid og så er det ude af kroppen igen...

men hver gang begynder jeg jo at håbe bare en lille smule på 2 streger når jeg i panik alligevel tester selvom jeg godt egentlig ved at jeg ikke er gravid...

det er meget frustrerende... ikke bare for mig men også for min kæreste der jo også lidt håber på et lille mirakel så vi ikke skal tage stilling til hvornår og igennem hormoner igen osv...

åhh det er så skrækkeligt,, havde det på helt samme måde da vi forsøgte  at blive gravide første gang.  Kroppen var fuld af falske symptomer og blev helt konfus, for inderst inde ja så vidste jeg godt at det bare var pcoen og kroppen der spillede mig et puds men der var jo et håb, og skuffelse  var lige stor hver gang der kom en negativ test

En lille succes historie er dog at jeg i november efter noget tid med ubehag og pludselig ømme bryster tester positiv på en graviditets test. Det var ganske uplanlagt og faktisk på tidspunktet også meget ubelejligt, men faktum var faktisk at jeg allerede var over 8 henne da jeg opdagede denne graviditet .og i dag er jeg 24 henne med lillebror 

Så der kan ske et mirakel , jeg krydser fingre for i snart står med de to magiske streger på testen  og indtil da kæmpe kram herfra

Anmeld Citér

19. februar 2017

Wampires

BigHope13 skriver:

åhh det er så skrækkeligt,, havde det på helt samme måde da vi forsøgte  at blive gravide første gang.  Kroppen var fuld af falske symptomer og blev helt konfus, for inderst inde ja så vidste jeg godt at det bare var pcoen og kroppen der spillede mig et puds men der var jo et håb, og skuffelse  var lige stor hver gang der kom en negativ test

En lille succes historie er dog at jeg i november efter noget tid med ubehag og pludselig ømme bryster tester positiv på en graviditets test. Det var ganske uplanlagt og faktisk på tidspunktet også meget ubelejligt, men faktum var faktisk at jeg allerede var over 8 henne da jeg opdagede denne graviditet .og i dag er jeg 24 henne med lillebror 

Så der kan ske et mirakel , jeg krydser fingre for i snart står med de to magiske streger på testen  og indtil da kæmpe kram herfra

dejligt med en positiv historie :)

tillykke med det :)

mange tak :)

Anmeld Citér

7. april 2017

Najse

Wampires skriver:

ja...

Får du så din mens efter ægløsning eller?

Anmeld Citér

7. april 2017

Wampires

Najse skriver:

Får du så din mens efter ægløsning eller?

øhm ja :) ligesom en almindelig cyklus bare længere :)

min cyklus er på 6 uger fremfor de normale 4 uger :)

så jeg har mens, så går der 5 uger så får jeg ægløsning og så ugen efter mens igen...

hvis den altså kommer...

den er stadig ikke kommet siden jeg skrev dette indlæg...

Anmeld Citér

7. april 2017

Dorthe1986

Jeg har pco som dig. Men helt tilbage fra før jeg blev gravid første gang, der fik jeg slet slet ikke min mens som i at den virkelig aldrig kom. Men så begyndte jeg at spise pco-venligt, ved ikke om du har prøvet det? Men så tog det 3 måneder, hvor jeg fik min mens 2 gange og da jeg ventede den tredje gang, ja der kom den ikke for der var så gravid  og anden gang ja det var så et uheld så at sige. Men jeg vil egentlig bare fortælle at det lykkedes mig at blive gravid hele to gange helt naturligt. Så måske du også kan undgå hormoner og alt det? 

Anmeld Citér

7. april 2017

Najse

Wampires skriver:

øhm ja :) ligesom en almindelig cyklus bare længere :)

min cyklus er på 6 uger fremfor de normale 4 uger :)

så jeg har mens, så går der 5 uger så får jeg ægløsning og så ugen efter mens igen...

hvis den altså kommer...

den er stadig ikke kommet siden jeg skrev dette indlæg...

Men er det så fordi du ikke har haft ægløsning eller? Har selv pco og står lidt i samme situation

Anmeld Citér

8. april 2017

Wampires

Najse skriver:

Men er det så fordi du ikke har haft ægløsning eller? Har selv pco og står lidt i samme situation

pga den er så ustabil så kan alt fra at jeg har taget på så jeg er over 95.2, til ikke at have fået nok søvn, eller spist forkert i en dag eller to være nok til den udebliver...

men ja det kan også være fordi ægget ikke har sluppet rigtigt og så skal jeg forbi lægen og have Provera for at få min mens igen og starte en ny cyklus...

hvis jeg kommer op på at veje 95.8 så kan jeg mærke det selv og føler mig helt oppustet og dårlig...

Anmeld Citér

8. april 2017

Wampires

Dorthe1986 skriver:

Jeg har pco som dig. Men helt tilbage fra før jeg blev gravid første gang, der fik jeg slet slet ikke min mens som i at den virkelig aldrig kom. Men så begyndte jeg at spise pco-venligt, ved ikke om du har prøvet det? Men så tog det 3 måneder, hvor jeg fik min mens 2 gange og da jeg ventede den tredje gang, ja der kom den ikke for der var så gravid  og anden gang ja det var så et uheld så at sige. Men jeg vil egentlig bare fortælle at det lykkedes mig at blive gravid hele to gange helt naturligt. Så måske du også kan undgå hormoner og alt det? 

jeg startede med at spise PCO-venligt og tabte mig 10 kg på 2 måneder...

og alligevel ville ægget ikke blive stort nok til at jeg kunne gøre det uden hormoner :)

vi gik til gynækolog der hjalp os, og heldigvis var det kun i pilleform jeg havde brug for :)

jeg blev scannet omkring ægløsning og fik taget blodprøver for at se om jeg fik ægløsning og scannet igen efter den dag for at se hvad der skete... :)

jeg har været på p-piller så jeg fik menstruation men da jeg stoppede kom den ikke... og ja så begyndte jeg at få kvalme og behag efter ikke at have haft den i 8 måneder i træk... i det mindste sendte vores daværende læge os videre til gynækolog for at undgå at høre mere på "hysteriske" mig...

og der blev det så opdaget at jeg havde PCo og jeg ikke ville få mens naturligt da jeg var fuldkommen fyldt med umodne æg... han prøvede forsigtigt at trykke i den ene side og jeg var ved at tude af smerte for jeg var helt fyldt med dem.. der lå nok 20-25 æg i forskellige størrelser... lignede virkelig en perlekæde...

så jeg blev sat igang med Provera for at nulstille cyklus, og i gang med vægttab så jeg kunne mindske min overprodktion at testoron og øge den kvindelige hormon (den kan jeg self ikke lige huske navnet på lige nu...) og ja tabte mig men ja ikke nok til selv at få modnet ægget nok... fik ægløsning men det var ikke stort nok til at blive befrugtet og overleve... omgangen efter med Pergotime var det 5 gange så stort og blev befrugtet og overlevede :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.