fibromyalgi Nogen der har det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2017

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hej igen,

Undskyld det sene svar, har lige været lidt fraværende med syge børn.

Jeg mener, at det var en neurolog, der stillede diagnosen, og det var ved en fysisk undersøgelse, hvor han mærkede forskellige steder på kroppen, og jeg skulle lave forskellige øvelser.

Jeg har ondt overalt, hver dag, hele tiden, men jeg har mange dage mere ondt et eller flere steder, end på resten af kroppen. Jeg fx. meget tit ondt i min ryg og mine ben. Jeg har aldrig mere end almindelig hovedpine, mht. smerter i hovedet.

Hvordan er dine smerter? 

Mine smerter sidder i benene, hofterne, læn, ryg, skulder, nakke og ekstremt i mit hoved! Så jo hele kroppen også.. Jeg er konstant træt, husker utrolig dårligt.. 

Jeg har Idag fået diagnosen af en læge på reumatologisk amb.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har Idag fået stillet diagnosen fibromyalgi ..  

Hvad har gjort godt for jer iforhold til at komme lettere igennem hverdagen med alle de smerter??

Nogen der ved hvordan fremtidsudsigterne er med fibromyalgi og graviditet eller har prøvet at være gravid efter i fik diagnosen??  

Jeg har en rigtig god kollega der har det. Hun lever næsten smertefrit i dag. Hun spiser sundt. Efter den der sense. Har gjort det i et års tid nu. Hun har mere energi nu. De perioder hvor hun skipper stivelse helt har hun det også virkelig godt. 

Så en god sund kost. Hun motionerer også en hel del. Og så nogle at snakke med! 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Aprilbaby2015

Har bedt læge om at undersøge mig for dette. Da i har skrevet alt dette, er det som at høre hvad jeg gennemgår.. 

går det under gigt eller nerve eller psykisk lidelse.? 

Anmeld Citér

8. marts 2017

MorDk

Minapril2015 skriver:

Har bedt læge om at undersøge mig for dette. Da i har skrevet alt dette, er det som at høre hvad jeg gennemgår.. 

går det under gigt eller nerve eller psykisk lidelse.? 

Når man slår det op står der gigt... men det er det ikke. OG det er BESTEMT ikke en psykisk lidelse. Fibromyalgi er fysisk sygdom. Den er anderkende af WHO og har sin egen IDC 10 kode. M79,7

Anmeld Citér

8. marts 2017

Aprilbaby2015

MorDk skriver:

Når man slår det op står der gigt... men det er det ikke. OG det er BESTEMT ikke en psykisk lidelse. Fibromyalgi er fysisk sygdom. Den er anderkende af WHO og har sin egen IDC 10 kode. M79,7

Jeg har bar svært ved at forstå selve diagnosen.? Men må få min læge til at fortælle mere om det, når jeg endelig skal undersøges..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.