Hej,
Jeg har fibromyalgi og fik det konstateret i 2013, mit udredningsforløb var ikke så langt, da faktisk var til en del undersøgelser for min smerter, samtidig med føleforstyrrelser og svimmelhed, så blev i starten sat igang med scanninger for tumor i hjernen og sclerose. Det var heldigvis ikke det
, men fibomyalgi sammen med en omgang "let" virus på balancenerven.
Jeg kan ikke huske i hvor mange år jeg har haft kroniske smerter, men det er mange! Men jeg har altid troet det var fordi jeg også er hypermobil og jeg har dyrket kampsport.
Jeg er ikke MEGET hårdt ramt, men jeg har smerter 24/7, nogle dage har jeg meget ondt, andre dage "blot" ondt - faktisk følelse det som om, jeg altid har influenza-ondt i kroppen.
Mht. arbejde så arbejde jeg det første år efter diagnosen på nedsat tid 34 om ugen, men siden da har jeg arbejdet på fuld tid (kontor) uden problemer. Jeg har "nemmere" ved at håndtere og flytte fokus fra sygdommen, når jeg har noget at tage mig til.
Jeg føler som sådan ikke, at min sygdom er en hæmsko for mig, da jeg har vænnet mig til, at smerter er en del af mig. Så jeg foretager mig alt det som jeg gjorde før, nu kræver det "blot", at jeg fx. efter en aften ude med vennerne (ikke bytur, men blot senere i seng end jeg plejer), at jeg dagen efter ikke har de vilde planer end afslapning. Men jeg er sammen med mine unger nøjagtigt som jeg altid har været, og agter at blive ved med det 
Spørg endelig hvis der er noget du gerne vil vide 
Anmeld
Citér