hvilkens slags abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2017

Anonym trådstarter

ingen hjerteblink = abort i morgen 

hvad ville I vælge? Piller eller udskrab? Og hvorfor?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Det gør mig ondt :-( 

jeg har fået en udskrabning (fordi jeg var over det tilladte til medicinsk) og er glad for at der var sådan der blev. For man mærker intet og man bløder bare som en almindelig mens efterfølgende. 

Hvorimod (af hvad min opfattelse er) så når det er medicinsk så ved man af embryoet ryger med ud ved blødningen. En tanke jeg personligt hr det skidt med 

Anmeld Citér

16. februar 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Det gør mig ondt :-( 

jeg har fået en udskrabning (fordi jeg var over det tilladte til medicinsk) og er glad for at der var sådan der blev. For man mærker intet og man bløder bare som en almindelig mens efterfølgende. 

Hvorimod (af hvad min opfattelse er) så når det er medicinsk så ved man af embryoet ryger med ud ved blødningen. En tanke jeg personligt hr det skidt med 

Tak 

hvordan foregår en udskrabning? 

Har prøvet en mekaniske abort 

Anmeld Citér

16. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Tak 

hvordan foregår en udskrabning? 

Har prøvet en mekaniske abort 

Det foregår i fuld narkose. Man får lagt et drop og så komme man ind på en stue hvor der er en stor gynækolog stol. Den ligger man på og benene spændes så fast. Så får man et tæppe over sig så man ikke ligger nøgen. 

Så får man indsprøjtet noget i droppet og lagt en maske over næse/mund mens en sød sygeplejerske holder en i hånden (min nussede mig på kinden i mens). Og så bliver man vækket igen efter 15-20 minutter og så er der overstået. 

Dagen før indgrebet skal man tage en pille der blødgøre livmoderen som godt kan give nogle mens smerter også skal man være fastende 

Anmeld Citér

16. februar 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Det foregår i fuld narkose. Man får lagt et drop og så komme man ind på en stue hvor der er en stor gynækolog stol. Den ligger man på og benene spændes så fast. Så får man et tæppe over sig så man ikke ligger nøgen. 

Så får man indsprøjtet noget i droppet og lagt en maske over næse/mund mens en sød sygeplejerske holder en i hånden (min nussede mig på kinden i mens). Og så bliver man vækket igen efter 15-20 minutter og så er der overstået. 

Dagen før indgrebet skal man tage en pille der blødgøre livmoderen som godt kan give nogle mens smerter også skal man være fastende 

Okay 

så kan jeg regne ud af det nok ikke bliver i morgen. Skal på sygehuset i morgen formiddag. 

Hvor lang tid skal man holde sig i ro bagefter? 

Anmeld Citér

16. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Okay 

så kan jeg regne ud af det nok ikke bliver i morgen. Skal på sygehuset i morgen formiddag. 

Hvor lang tid skal man holde sig i ro bagefter? 

hvis du skal have en kirugisk abort så bliver det ikke i morgen. Men er faktisk i tvivl om hvorvidt man selv må vælge. Jeg skulle have medicinsk selvom jeg ville kirugisk. Men ved undersøgelsen opdagede man at jeg var dobbelt så langt henne som antaget. Derfor fik jeg den kirugiske. 

det husker jeg ikke må jeg indrømme. Mener jeg var tilbage på arbejde efter et par dage 

Anmeld Citér

16. februar 2017

nielsen80

Jeg har kun prøvet udskrab, da man mistænkte en såkaldt mola graviditet(gravididtet fra helvede) - det var det heldigvis ikke! Udskrab foregår i fuld narkose, jeg blødte ikke meget og var på arbejde næste dag. Faktisk var jeg på en lang og hård forretningsrejse bare 5 dage senere uden problemer. Så fysisk var der ikke de helt store gener. Til gengæld gik der næsten 3 mdr før jeg fik mens igen.

Jeg tror - hvis det går godt - at den medicinske abort er bedre for kroppen, da kroppen på en anden måde er "med" i aborten, og derfor kommer hurtigere ovenpå - altså cyklussen m.m. Men selve processen i den medicinske er nok lidt hårdere, det gør mere ondt, du bløder en del osv. Men generelt tror jeg altid, det er bedst for kroppen den selv får lov fremfor et kirurgisk indgreb.

Anmeld Citér

16. februar 2017

AnoMom

nielsen80 skriver:

Jeg har kun prøvet udskrab, da man mistænkte en såkaldt mola graviditet(gravididtet fra helvede) - det var det heldigvis ikke! Udskrab foregår i fuld narkose, jeg blødte ikke meget og var på arbejde næste dag. Faktisk var jeg på en lang og hård forretningsrejse bare 5 dage senere uden problemer. Så fysisk var der ikke de helt store gener. Til gengæld gik der næsten 3 mdr før jeg fik mens igen.

Jeg tror - hvis det går godt - at den medicinske abort er bedre for kroppen, da kroppen på en anden måde er "med" i aborten, og derfor kommer hurtigere ovenpå - altså cyklussen m.m. Men selve processen i den medicinske er nok lidt hårdere, det gør mere ondt, du bløder en del osv. Men generelt tror jeg altid, det er bedst for kroppen den selv får lov fremfor et kirurgisk indgreb.

Tror det er meget individuelt fra person til person så. Jeg blødte som en almindelig mens efter indgrebet og min mens kom et par uger efter første gang og var regelmæssig med det samme. :-)

Om medicinsk er bedre for kroppen det tør jeg ikk udtale mig om. Men der er fordele og ulemper ved begge dele. Medicinsk fordel er at man ikke skal i narkose og dermed mindre ricisi. Medicinsk ulempe er som du selv siger. Smerterne blandt andet og så bevidstheden om hvad der sker. Og det at pillen ikk altid gør at kroppen udstøder det hele så man skal have en tur til  

Kiriguske fordele er at man ikk er ved bevidsthed og opfanger ikk hvad der sker før bagefter. Ulemperne er at der er flere ricisi. Skade på livmoder og de normale ricisi ved narkose. 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Lunae

Anonym skriver:

Da jeg havde en missed abortion i 2009 valgte jeg udskrab af den simple grund, at jeg bare gerne ville have det overstået hurtigst muligt. Jeg kunne ikke rumme, at skulle gå og vente på at fosteret blev udstødt af sig selv. Derudover er der jo altid en risiko for, at alt ikke kommer med og at man derved alligevel ender med en udskrabning.

Anmeld Citér

17. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ville vælge kirurgisk abort hvis muligt, da du ved medicinsk ikke er sikker på om alt kommer med ud. Jeg har prøvet medicinsk hvor jeg efterfølgende skulle have foretaget en udskrabning. Det var jeg ked af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.