Efter fødslen, husdyr og rengøring.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.375 visninger
16 svar
3 synes godt om
16. februar 2017

dd2016

Ja der køre mange tanker rundt i hovedet på en når man er gravid og der kun er 127 dage til termin.

Og så faldt jeg lige over dette http://voresborn.dk/baby/11-tips-til-en-nybagt-mor

Jeg har tit tænkt om det virkelig kan passe jeg bare kommer til at sidde i sofaen som en eller anden malkeko og ikke kan lave andet end at sove, amme og spise?

Vi har 2 katte og derfor støvsuger jeg hver dag eller hver anden og kan selvfølgelig godt li at hjemmet ikke roder for meget. Jeg kan simpelthen ikke slappe af hvis der er fyldt med hår over alt, kan få helt stress over det og dårligt humør over det hår.

Manden har kun barsel i 14 dage. Og hans arbejde er  et fysisk hårdt arbejde på 40 timer i ugen. Så synes det er lidt synd for ham hvis han skal gøre alt. Men det er heller ikke vigtigt om han kan gøre det eller om han har barsel, for jeg ville helst selv hvis det kan lade sig gøre.

Men er der overhovedet tid til en let rengøring hver dag når man har en nyfødt ?

Altså f. eks. siger min kusine at jeg nok ikke skal regne med at jeg har tid til at gøre rent og hele hytten kommer til at rode, men min mor siger at det godt kan lade sig gøre og at min kusine bare er lidt dovn. Hehe men hvad er sandheden? Hvad siger i ?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2017

Mor Christa

Du skal selvfølgelig regne med at meget af din tid går med at etablere amning i starten, men sådan en lille purk sover rigtig meget, så man kan godt få gjort lidt rent når man er på barsel. Hvis man ellers ikke har feks et kolikbarn som skriger rigtig meget, og man simpelthen er nødt til at sove når baby sover :-) vi har hund, og jeg støvsuger lige overfladisk hver dag. Når også typisk køkken og vasketøj - stor rengøring i weekender. Jeg har en baby på 3 måneder og to børn i institution. :-)

Anmeld Citér

16. februar 2017

Junipige15

Tænker at det er meget individuelt, og umuligt at forudse.

Jeg har hund, og støvsugede hver dag under min barsel. Stod selv for rengøring, indkøb, tøjvask Osv. Så der var klar til at vi kunne hygge når far kom hjem fra arbejde. Og ellers ordnede vi praktiske ting i fællesskab i weekenderne. Men min datter var nem,og jeg påvirkes kun sjældent af søvnmangel. Så jeg havde fint overskud til det. 

Min veninde var en zombie under hele sin barsel og orkede ingenting. Vi er alle forskellige med forskelligt overskud og tænker at du jo må se tiden an på hvilket barn du får, og hvordan du trives i rollen som mor 

Anmeld Citér

16. februar 2017

dd2016

Rart at høre det godt kan lade sig gøre. Men ja skrækscenariet er jo at man får et kolik barn og bliver en zombie samt hele huset flyder. 

Anmeld Citér

16. februar 2017

ErDetSnartNU

Vi har købt en robotstøvsuger, og jeg ELSKER den! Vores er en roomba 772 (tror jeg, det er i hvert fald 700-serien) og den tager fint og uden problemer pels fra en golden retriever. På den måde er det lidt nemmere at overkomme rengøringen med baby

Anmeld Citér

16. februar 2017

Frk.S

Jeg siger det kommer meget an på hvilket barn du får. 

Ved mit første barn var jeg meget overrasket over hvor kort tid jeg egentlig brugte på amning i forhold til hvad jeg havde forventet. Mine børn har været virkelig hurtige til at spise og jeg kunne nemt amme færdig på 10-15 min. Jeg havde jo hørt at man nærmest ikke lavede andet end at amme. 

Desuden sov de rimelig godt generelt så jeg kunne godt nå noget rengøring. 

Selvfølgelig var der dage der var hårdere og hvor der ikke blev gjort det vilde. Men der skal man måske lære at slække lidt på det. 

Anmeld Citér

16. februar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
dd2016 skriver:

Ja der køre mange tanker rundt i hovedet på en når man er gravid og der kun er 127 dage til termin.

Og så faldt jeg lige over dette http://voresborn.dk/baby/11-tips-til-en-nybagt-mor

Jeg har tit tænkt om det virkelig kan passe jeg bare kommer til at sidde i sofaen som en eller anden malkeko og ikke kan lave andet end at sove, amme og spise?

Vi har 2 katte og derfor støvsuger jeg hver dag eller hver anden og kan selvfølgelig godt li at hjemmet ikke roder for meget. Jeg kan simpelthen ikke slappe af hvis der er fyldt med hår over alt, kan få helt stress over det og dårligt humør over det hår.

Manden har kun barsel i 14 dage. Og hans arbejde er  et fysisk hårdt arbejde på 40 timer i ugen. Så synes det er lidt synd for ham hvis han skal gøre alt. Men det er heller ikke vigtigt om han kan gøre det eller om han har barsel, for jeg ville helst selv hvis det kan lade sig gøre.

Men er der overhovedet tid til en let rengøring hver dag når man har en nyfødt ?

Altså f. eks. siger min kusine at jeg nok ikke skal regne med at jeg har tid til at gøre rent og hele hytten kommer til at rode, men min mor siger at det godt kan lade sig gøre og at min kusine bare er lidt dovn. Hehe men hvad er sandheden? Hvad siger i ?  

Jeg fik både støvsuget ordnet køkken vasket tøj og almen opryddening da jeg var på barsel.

Jeg brugte en  vikkel så baby kunne side på maven imens. Huset skulle være i orden da vi også har 2 børn i skole og børnehave.

Min mand arbejder virkelig også meget som typisk arbejds tid fra 7-20 og så en times transprte hver vej.

Så for det meste står jeg selv foralt med alle børn huset og madlavning.

Det kan godt lade sig gøre med noget struktur i hverdagen.

Anmeld Citér

16. februar 2017

dd2016

ErDetSnartNU skriver:

Vi har købt en robotstøvsuger, og jeg ELSKER den! Vores er en roomba 772 (tror jeg, det er i hvert fald 700-serien) og den tager fint og uden problemer pels fra en golden retriever. På den måde er det lidt nemmere at overkomme rengøringen med baby

Sådan en har jeg også tænkt på  for vi har alligevel ingen paneler tror det hedder. Men hvor lang tid tager den om at støvsuge et hjem sådan en ? Og hvornår på dage starter du den?

Anmeld Citér

16. februar 2017

Bebsen

Jeg havde os robot støvsuger da min dreng var spæd - en kæmpe fordel ved den var at han faldt i søvn når den var tændt 

Hvor lang tid det tager kommer både an på model og på hvor stort hus du har, indretning osv 

Anmeld Citér

16. februar 2017

MiniMe2005

Vi betaler for rengøring (har dog ikke husdyr, så kan nøjes med hver 14. dag). Bedste beslutning nogensinde!! Det giver så meget ro på, at vi ikke skal tænke på det.

Jeg havde intet overskud til andet end min søn det første halve år. Men som andre siger, er det meget forskelligt og kommer an på barnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.