er vi onde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

Plysbjørnen

Sagen er den at min bror og hans kone har nogen kaniner, og de har flere gange spurgt om Laura ikke skulle have en kanin, vi har hver gang sagt nej, fordi ingen af os gider passe det kræ, det skal siges at vi i forvejen har 2 katte.

Nu viser det sig så at en af deres kaniner har fået 3 unger, og den ene af de unger vil når den er gammel nok til at komme fra sin mor, blive sat i et bur for sig selv, og så er det Laura's kanin som så skal stå ude ved dem ind til hun må få den hjem.

Så føler man sig lidt ond når de siger sådan, men jeg vil ikke have en kanin, Laura fatter ikke en brik alligevel, og til syvende og sidst er det mig der kommer til at stå med det bøvl.

Hvad synes i er vi onde når vi siger nej til at hun må få en kanin? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Kaufie

Næ, det synes jeg ikke. Som du siger, så er den jo jeres ansvar, og gider man ikke det - så skal man ikke have dyret!

Men sig da til din bror, at hun meget gerne må have en sød lille kanin UDE HOS DEM - så kan hun navngive den, fodre den og lege med den når I er på besøg derude....

Anmeld

6. oktober 2009

Plysbjørnen

Kaufie skriver:

Næ, det synes jeg ikke. Som du siger, så er den jo jeres ansvar, og gider man ikke det - så skal man ikke have dyret!

Men sig da til din bror, at hun meget gerne må have en sød lille kanin UDE HOS DEM - så kan hun navngive den, fodre den og lege med den når I er på besøg derude....

Vi sagde til dem at så kom den dælme til at stå meget længe, for den kommer ikke her hjem. Jeg frygter bare lidt at når Laura en gang fatter at det er hendes at hun så vil plage om at få den hjem...

Anmeld

6. oktober 2009

Tut

Det er i absolut ikke!

Hun er 2 år, hun kan da ikke tage ansvar for sådan et dyr når hun er så lille. Så det er jo faktisk JER der får kanin.

Jeg synes at så længe hun er for lille til selv at kunne tage sig af den, skifte bur osv. så bestemmer i.

Det var de regler jeg selv havde, og jeg fik først et marsvin da jeg var 10 år, trods jeg havde plaget i mange mange år.

Men det er da fint hvis hun kan have en hos dem, som DE så passer

Anmeld

6. oktober 2009

Plysbjørnen

Er faktisk lettet over at i også ser sådan på det, for man kan godt høre på min bror og svigerinde at de mener vi er onde når vi siger hun ikke må få en...

Så tak for jeres svar.

Anmeld

6. oktober 2009

Kaufie

Jeg er også sikker på mit 12-årige Jeg ville synes I er onde. Fordi jeg selv brændende ønskede mig en kanin men ikke måtte få en.....

Men som voksen kan jeg sagtens forstå jer - din bror og co synes jo klart nok ikke det er en særlig stor ting at have en kanin - fordi de selv har dem i forvejen og en mere giver jo ikke mere arbejde for dem.

Som barn af en gård/landsted, ønsker jeg også at mine egne børn skal prøve at have dyr - men min mand, der er opvokset i lejlighed i byen har ikke samme ønske. Vores gyldne mellemvej hedder også katte, som jo kræver et minimum af pleje, er renlige, kan klare at være alene en dag (eller længere, bare naboen gider hælde lidt mad op), og alligevel er kælne og gerne vil putte i sofaen.

Anmeld

6. oktober 2009

Lise

Det synes jeg absolut ikke i er.

JEG skulle i hvert fald ikke have trukket sådan et kræ ned over hovedet. Så hvis de vil give Laura en kanin, så må de sgu selv opbevare den.

Anmeld

6. oktober 2009

Mie A

NEJ - det er I absolut ikke!!

Her hjemme har vi to katte og det er de eneste og sidste dyr vi skal have!!
Ea er begyndt at plage om heste, kaniner, hunde, hamstre... ja, you name it. Men desværre kan mor her slet ikke tåle nogle former for dyr  Så det kan slet ikke lade sig gøre.

Det er jer der bestemmer - og børn tager ikke skade, selvom de skulle vokse op uden kæledyr.

Anmeld

6. oktober 2009

Nadi

Bestemt ikke! Det er jer der bestemmer og du har jo fuldstændig ret, det er dig/jer der kommer til at passe den ihvertfald de næste 5 år og så er det alligevel ikke Laura's. Hvis du forstår?!

Jeg synes det er fint hun kan have den ude hos din bror, hun vil jo have lige så meget glæde af den som hvis den stod hjemme hos jer. Men I slipper for besværet med den. Det er jo en win-win situation

Men synes overhovedet ikke i er onde!

Anmeld

6. oktober 2009

Susan1978

Trold skriver:

Er faktisk lettet over at i også ser sådan på det, for man kan godt høre på min bror og svigerinde at de mener vi er onde når vi siger hun ikke må få en...

Så tak for jeres svar.

kan hun ikke bare have kaninen ude hos dem så.. ? 

her er der ingen af børnene der får dyr før de selv kan passe dem! og der mener jeg virkelig selv passe.  så der skal vi  nok helt op i en 8-10 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.