Dilemma: Børn eller arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville tage jobbet. Evt for din egen samvittigheds skyld udskyde projekt baby til du er færdig uddannet - altså til oktober. 

Det er selvfølgelig også en mulighed. 3-4 måneder kan jeg nok godt overtale ham til at vente

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

Bb2015

Anonym skriver:

Tak for svar alle sammen. Der er jo bred enighed her inde fra. Jeg er stadig ikke overbevist om hvad der er det rigtige, jobmæssigt er det jo en virkelig god chance for mig, det er ikke drømmejobbet og der er arbejde nok men det vil da pynte på CVet som en også skriver. Jeg er ikke sikker på min kæreste er enig i at vi skal vente,  men hans karriere bliver jo heller ikke sat på pause i næsten et år. Puha jeg syntes det er svært... tak for jeres svar i hvert fald. Det giver stof til eftertanke.

Hej  forstår godt du er så meget i tvivl stadig. Men synes virkelig jobbet er det rigtige at vælge. Især som nogen siger fordi du ikke ved hvor længe det tager at blive gravid. Hvis din kæreste er så meget imod at du tager jobbet pga barsel, så må du foreslå ham at tage noget af barslen så det ikke bliver så stort et slag for din arbejdsplads. Held og lykke med beslutningen!

Anmeld Citér

14. februar 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej alle. Til at starte med vælger jeg at være anonym da vores baby planer er en hemmelighed og vi ikke ønsker at andre ved noget før vi rent faktisk er gravide. 

Og så til det reelle (luksus) problem. Vi har planlagt at smide præventionen her til juni og gå i gang med pb. Jeg er færdiguddannet til oktober, og havde egentligt regnet med at gå ledig ind til barsel, måske tage lidt vikarjobs men ikke søge noget fast da man ofte bliver vinterfyret i mit fag. Det selvfølgelig kun hvis jeg rent faktisk bliver gravid eller ikke kan fortsætte her hvor jeg er i praktik. Jeg er så blevet kontaktet to gange af det samme firma der gerne vil have mig efter min uddannelse, anden gang var det med tilbud om en "leder" stilling hvor jeg ville skulle have overblikket over de forskellige opgaver samt have kontakt til kunderne. Det lyder så spændende og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt vi skal udskyde pb. Min kæreste vil virkelig gerne igang med at have børn snart og det vil være svært for ham at vente et år mere. Hvad skal jeg lige gøre? Jeg vil vildt gerne have det job, men jeg vil også gerne i gang med at skabe min egen lille familie. What to do???? 

Du sksl da selvfølgelig tage jobbet, så du kan forsørge dig selv ( og dit barn engang) 

Jeg ville uden tvivl starte job, vise mit værd og at jeg er en stabil loyal medarbejder og så forsøge at blive gravid derefter.

Anmeld Citér

14. februar 2017

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Tak for svar alle sammen. Der er jo bred enighed her inde fra. Jeg er stadig ikke overbevist om hvad der er det rigtige, jobmæssigt er det jo en virkelig god chance for mig, det er ikke drømmejobbet og der er arbejde nok men det vil da pynte på CVet som en også skriver. Jeg er ikke sikker på min kæreste er enig i at vi skal vente,  men hans karriere bliver jo heller ikke sat på pause i næsten et år. Puha jeg syntes det er svært... tak for jeres svar i hvert fald. Det giver stof til eftertanke.

Hvis chefen kender din alder og ved du har kæreste, så er han udemærket klar over, at du kan gå hen og blive gravid.

Ta' jobbet  Det er ikke det man gør, man fortryder, men det man IKKE gør? 

Anmeld Citér

14. februar 2017

frkchili

Hvad med at tage imod jobbet og så evt påbegynde PB efter de tre måneder, som sikkert udgør din prøvetid? Så skal I kun udskyde det et halvt år, det er vel et kompromis som din kæreste kan gå med til  

Anmeld Citér

14. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Jeg har selv tænkt på det med CVet.

Jeg er medlem at en fagforening så betaler sådan set selv de der dagpenge, så den del vil ikke genere mig. 

Du betaler overhovedet ikke selv de dagpenge!!! Selve dagpengesystemet blevet kun finansieret under halvdelen af bidrag fra medlemmer resten finansieres af statskassen. Desuden har du vel ikke indbetalt noget endnu når du er under uddannelse.

synes som udgangspunkt det er klædeligt at man selv forsøger sin familieforøgelse (selvom jeg godt ved alle får barseladagpenge) og med din alder ville jeg anbefale dig at tage jobbet. Arbejd et par år inden barsel for din egen fremtids skyld. Ellers kan du hurtigt få opbrugt dine dagpenge mellem barsler især i en branche med vinterledighed osv og så står i økonomisk usikkert  

Det er mange der har haft svært ved at få gode job efter barsel og hvis i skal have flere er det pludselig mange år udenfor arbejdsmarkedet. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mariehøne123 skriver:

Du betaler overhovedet ikke selv de dagpenge!!! Selve dagpengesystemet blevet kun finansieret under halvdelen af bidrag fra medlemmer resten finansieres af statskassen. Desuden har du vel ikke indbetalt noget endnu når du er under uddannelse.

synes som udgangspunkt det er klædeligt at man selv forsøger sin familieforøgelse (selvom jeg godt ved alle får barseladagpenge) og med din alder ville jeg anbefale dig at tage jobbet. Arbejd et par år inden barsel for din egen fremtids skyld. Ellers kan du hurtigt få opbrugt dine dagpenge mellem barsler især i en branche med vinterledighed osv og så står i økonomisk usikkert  

Det er mange der har haft svært ved at få gode job efter barsel og hvis i skal have flere er det pludselig mange år udenfor arbejdsmarkedet. 

Jeg er SÅ enig med dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.