Dilemma: Børn eller arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.029 visninger
16 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej alle. Til at starte med vælger jeg at være anonym da vores baby planer er en hemmelighed og vi ikke ønsker at andre ved noget før vi rent faktisk er gravide. 

Og så til det reelle (luksus) problem. Vi har planlagt at smide præventionen her til juni og gå i gang med pb. Jeg er færdiguddannet til oktober, og havde egentligt regnet med at gå ledig ind til barsel, måske tage lidt vikarjobs men ikke søge noget fast da man ofte bliver vinterfyret i mit fag. Det selvfølgelig kun hvis jeg rent faktisk bliver gravid eller ikke kan fortsætte her hvor jeg er i praktik. Jeg er så blevet kontaktet to gange af det samme firma der gerne vil have mig efter min uddannelse, anden gang var det med tilbud om en "leder" stilling hvor jeg ville skulle have overblikket over de forskellige opgaver samt have kontakt til kunderne. Det lyder så spændende og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt vi skal udskyde pb. Min kæreste vil virkelig gerne igang med at have børn snart og det vil være svært for ham at vente et år mere. Hvad skal jeg lige gøre? Jeg vil vildt gerne have det job, men jeg vil også gerne i gang med at skabe min egen lille familie. What to do???? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

januar16

Tag dog jobbet. Så har du også muligheden for at vise hvad du kan, og du har noget at komme tilbage til. 

Du ved desuden ikke hvor lang tid det tager dig at blive gravid, og det ville da være så ærgerligt at sige nej tak til et spændende job og det så tager et år at få de berømte to streger. 

Jeg var gravid da jeg fik job efter endt studie, og selvom det ikke var et ideelt tidspunkt, så tog min chef det meget pænt. Jeg er stadig ansat og får fuld løn under barsel. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym