Dilemma: Børn eller arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.029 visninger
16 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej alle. Til at starte med vælger jeg at være anonym da vores baby planer er en hemmelighed og vi ikke ønsker at andre ved noget før vi rent faktisk er gravide. 

Og så til det reelle (luksus) problem. Vi har planlagt at smide præventionen her til juni og gå i gang med pb. Jeg er færdiguddannet til oktober, og havde egentligt regnet med at gå ledig ind til barsel, måske tage lidt vikarjobs men ikke søge noget fast da man ofte bliver vinterfyret i mit fag. Det selvfølgelig kun hvis jeg rent faktisk bliver gravid eller ikke kan fortsætte her hvor jeg er i praktik. Jeg er så blevet kontaktet to gange af det samme firma der gerne vil have mig efter min uddannelse, anden gang var det med tilbud om en "leder" stilling hvor jeg ville skulle have overblikket over de forskellige opgaver samt have kontakt til kunderne. Det lyder så spændende og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt vi skal udskyde pb. Min kæreste vil virkelig gerne igang med at have børn snart og det vil være svært for ham at vente et år mere. Hvad skal jeg lige gøre? Jeg vil vildt gerne have det job, men jeg vil også gerne i gang med at skabe min egen lille familie. What to do???? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

januar16

Tag dog jobbet. Så har du også muligheden for at vise hvad du kan, og du har noget at komme tilbage til. 

Du ved desuden ikke hvor lang tid det tager dig at blive gravid, og det ville da være så ærgerligt at sige nej tak til et spændende job og det så tager et år at få de berømte to streger. 

Jeg var gravid da jeg fik job efter endt studie, og selvom det ikke var et ideelt tidspunkt, så tog min chef det meget pænt. Jeg er stadig ansat og får fuld løn under barsel. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle. Til at starte med vælger jeg at være anonym da vores baby planer er en hemmelighed og vi ikke ønsker at andre ved noget før vi rent faktisk er gravide. 

Og så til det reelle (luksus) problem. Vi har planlagt at smide præventionen her til juni og gå i gang med pb. Jeg er færdiguddannet til oktober, og havde egentligt regnet med at gå ledig ind til barsel, måske tage lidt vikarjobs men ikke søge noget fast da man ofte bliver vinterfyret i mit fag. Det selvfølgelig kun hvis jeg rent faktisk bliver gravid eller ikke kan fortsætte her hvor jeg er i praktik. Jeg er så blevet kontaktet to gange af det samme firma der gerne vil have mig efter min uddannelse, anden gang var det med tilbud om en "leder" stilling hvor jeg ville skulle have overblikket over de forskellige opgaver samt have kontakt til kunderne. Det lyder så spændende og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt vi skal udskyde pb. Min kæreste vil virkelig gerne igang med at have børn snart og det vil være svært for ham at vente et år mere. Hvad skal jeg lige gøre? Jeg vil vildt gerne have det job, men jeg vil også gerne i gang med at skabe min egen lille familie. What to do???? 

Jobbet! Går ud fra, at I ikke er helt så gamle.

Anmeld Citér

14. februar 2017

lineog4

Jeg ville uden tvivl tage jobbet. Barnet/børnene skal ikke være det der bremser en, de skal være ekstra krydderi 

Anmeld Citér

14. februar 2017

ErDetSnartNU

Afgjort jobbet! Specielt fordi det lyder som en god mulighed CV-mæssigt at du kan springe direkte til et job med en form for lederansvar. 

Desuden ville jeg til enhver tid vælge at holde barsel når man har et job fremfor for at være på KH - der ER sgu bare lige det federe ikke at få andre til at betale for sig  

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

Tag dog jobbet. Så har du også muligheden for at vise hvad du kan, og du har noget at komme tilbage til. 

Du ved desuden ikke hvor lang tid det tager dig at blive gravid, og det ville da være så ærgerligt at sige nej tak til et spændende job og det så tager et år at få de berømte to streger. 

Jeg var gravid da jeg fik job efter endt studie, og selvom det ikke var et ideelt tidspunkt, så tog min chef det meget pænt. Jeg er stadig ansat og får fuld løn under barsel. 

Jeg kunne selvfølgelig være heldig at chefen er "ligeglad" og ikke tager det så tunkt hvis jeg er eller hurtigt bliver gravid. Men jeg syntes virkelig det er et sats at tage?

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jobbet! Går ud fra, at I ikke er helt så gamle.

Vi er 24/25 og min kæreste vil gerne have dem inden han er 30 men faktisk helst nu.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Afgjort jobbet! Specielt fordi det lyder som en god mulighed CV-mæssigt at du kan springe direkte til et job med en form for lederansvar. 

Desuden ville jeg til enhver tid vælge at holde barsel når man har et job fremfor for at være på KH - der ER sgu bare lige det federe ikke at få andre til at betale for sig  

Jeg har selv tænkt på det med CVet.

Jeg er medlem at en fagforening så betaler sådan set selv de der dagpenge, så den del vil ikke genere mig. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. Der er jo bred enighed her inde fra. Jeg er stadig ikke overbevist om hvad der er det rigtige, jobmæssigt er det jo en virkelig god chance for mig, det er ikke drømmejobbet og der er arbejde nok men det vil da pynte på CVet som en også skriver. Jeg er ikke sikker på min kæreste er enig i at vi skal vente,  men hans karriere bliver jo heller ikke sat på pause i næsten et år. Puha jeg syntes det er svært... tak for jeres svar i hvert fald. Det giver stof til eftertanke.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym

Jeg ville tage jobbet. Evt for din egen samvittigheds skyld udskyde projekt baby til du er færdig uddannet - altså til oktober. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.