Kan jeg få et barn nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2009

Sofie-p

Tak alle sammen for jeres hurtige svar. Meget rart at hører andres mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Diana...

Sofie-p skriver:

Ville bare høre andres erfaringer...jeg ved jo ikke hvor hårdt det kan være eller nemt det kan være at have børn under uddannelse.

Det kommer nok os meget and på hvordan barnet er om det et mega nemt barn eller el kolik barn eller et barn der aldrig sover osv osv osv det jo svært at forudse 

Anmeld

6. oktober 2009

CarinaSB

Hey ..

Jeg fyldte 22 16 dage før jeg fødte .. Men måtte stoppe på uddannelse da jeg var 4 mdr henne. Da jeg var syg hele tiden .. Men regner med at starte forfra når min barsel slutter. Grunden til at jeg havde råd til det var fordi at jeg har min kæreste .. Så han hjælper jo til.

Men om du er for ung til at få børn er jo op til dig. Du er den eneste som kan mærke i dig selv om det er det du vil.
Og hvis det er vil jeg da bare ønske dig held og lykke

Anmeld

6. oktober 2009

Mira0911

Sofie-p skriver:

Hej,

Jeg er 21 år og har verdens dejligste kæreste på 34 år. Jeg går og drømmer om at få en lille baby. Men er det for tidligt??

Jeg læser jura på ku og har undersøgt at man godt kan tage barsel et år. Når man kommer tilbage kan man udskyde fag, hvis det bliver lidt for meget med jura og den lille. Vi har okay god økonomi, men jeg er timelønnet så jeg mister nok min indkomst hvis jeg bliver gravid.

Jeg har læst her inde at mange andre har fået børn i 21-22 års alderen, hvad har I gjort? Og hvordan har I fået økonomiene til at hænge sammen?

Hilsen
Sofie

Det bedste vil nok være at vente med at få børn til du er færdig med uddannelsen..

Hvorfor skulle det være for tidligt at få børn som 21 årige?

Hvis du er klar til det, jamen så er det vel ikke for tidligt...

Anmeld

6. oktober 2009

Ansemusen

Jeg er selv 25 år og gravid midt i HF enkeltfag. intet problem for mig, da jeg jo bare tager nogle fag ad gangen. Jeg får penge under barsel og så fortsætter jeg bare studiet derefter. mangler kun et år efter barsel og har derefter et brændende ønske om at læse psykoterapi, som tager 4 år. For mig, og hvad jeg har fået anbefalet af venner, er det super at være studerende med et lille barn. Man har færre timer end på et fuldtidsjob og kan blive væk når det er nødvendigt!

Jeg synes du skal gøre hvad DU føler for For ingen kan fortælle dig hvad der er bedst for lige netop dig

Held og lykke hvad end du vælger!

Anmeld

6. oktober 2009

Ox.

Både min kæreste og jeg er under uddannelse og vi har en skøn lille pige, som nu er 8 uger gammel, økonomien er stram, men vi får det til at fungere.

Vi har ca 12000,- tilsammen om måneden, og det er før regninger osv, det handler bare om at prioritere lidt anderledes synes jeg, vi køber fx en masse kæmpekøb i bilka, og så bliver der lavet mad af det og hvad vi nu kan finde i fryseren, og jeg synes det er ganske fint

Under min graviditet, havde jeg ikke mange sygedage, og kunne fint klare det, men der er jo så nogen der er rigtig syge under deres ..

Lilje (min datter) er rigtig skøn og nem om dagen, men hun lider af lidt "periodekolik" som lægen så fint kaldte det, og det kan da godt til tider være rigtig hårdt for både min kæreste og jeg, specielt min kæreste da han ikke så nemt kan tage fri da han også er under uddannelse, men igen, jeg er jo hjemme på barsel, så vi får det til at fungere 

Det er ikke til at sige om det er for tidligt at få børn for dig, du ved ikke før du er gravid hvordan du får det, om det bliver for hårdt for dig, men gør hvad du føler er rigtigt for DIG, så går det ikke helt galt

Anmeld

7. oktober 2009

Sofie-p

Mange tak for hjælpen alle sammen, tror jeg har fået svar på alle min spørgsmål!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.