Hvor meget af hver størrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.556 visninger
12 svar
1 synes godt om
14. februar 2017

Mamalou

Hejsa

Hvor mange sæt tøj havde I til baby i str. 50, 56 og 62 inden fødslen? 

Jeg kan ikke huske hvor meget vi havde til den største, da det er et par dage siden - fylder 6 år til maj

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

Muhmi

Ca. 10 bodyer

8 par bukser, 4 af dem med fødder i.

2 par strømpebukser

Har kun 1 natdragt med fødder i, men ville gerne have 3-4 stykker

Har 2 kjoler

Dette er i størrelse 50

I 56 og opefter har jeg ret meget da de bruger det i længere tid

Anmeld Citér

14. februar 2017

Mamalou

Muhmi skriver:

Ca. 10 bodyer

2 par strømpebukser

Har 2 kjoler

Dette er i størrelse 50

Tak Rart med lidt at gå efter. Jeg havde nærmest ikke købt noget i str 50 sidst og det var ikke smart. Måtte ud ret hurtigt efter fødslen og handle. Det har jeg ikke behov for at gentagne

Anmeld Citér

14. februar 2017

MiniMe2005

Vores startede ud i 56 (han var 55 cm ved fødslen). Men vi havde vel tøj til en uge + lidt ekstra. Jeg er dog ikke fan af bukser med fødder i. Min søns fødder var for store, og han fik klemt sine tæer i dem. Det er ikke supergodt ergonomisk. Så hellere bukser og strømper, selvom det andet virker lettere.

Vi havde nogenlunde det samme i 62 og 68. Det kommer jo også lidt an på, hvor ofte du har lyst til at vaske :-) Og min søn var i øvrigt i hver størrelse max en måned. Han er nu knap ni måneder og bruger 80/86. Så det kan gå hurtigt :-)

Anmeld Citér

14. februar 2017

Mamalou

MiniMe2005 skriver:

Vores startede ud i 56 (han var 55 cm ved fødslen). Men vi havde vel tøj til en uge + lidt ekstra. Jeg er dog ikke fan af bukser med fødder i. Min søns fødder var for store, og han fik klemt sine tæer i dem. Det er ikke supergodt ergonomisk. Så hellere bukser og strømper, selvom det andet virker lettere.

Vi havde nogenlunde det samme i 62 og 68. Det kommer jo også lidt an på, hvor ofte du har lyst til at vaske :-) Og min søn var i øvrigt i hver størrelse max en måned. Han er nu knap ni måneder og bruger 80/86. Så det kan gå hurtigt :-)

Tak for svar!

Det er så svært at forudse om baby får behov for størrelse 50 og hvor længe. Jeg husker ikke hvor længe min søn brugte den størrelse, kun at jeg ikke havde købt nok. 

Det lyder til, at din basse har vokset sig stor hurtigt

Anmeld Citér

15. februar 2017

lineog4

Havde købt præcis ingen ting før jeg fik min datter og det var nok meget godt for hun startede i str 62 (var 59 cm ved fødslen). Derudover fik jeg meget tøj i barselsgave og for at toppe det blev det en super varm sommer så hun var primært kun body. 

Nu er jeg så en af dem der nød at trille ned i byen og købe og syntes faktisk det var kedeligt jeg havde købt så meget tøj på forhånd til drengene. Skulle jeg have en til (og det skal jeg ikke) ville jeg kun købe et par bodyer og så have det hjemmegjorte på forhånd. 

Men ellers tænker jeg cirka 10 bodyer så behøver man ikke vaske så tit. Alt efter årstiden x antal bukser (jeg er også til dem uden fod) og noget strikket til over bodyen (jeg har altid brugt langærmede bodyer så man slipper for bluser). 

Anmeld Citér

15. februar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Mamalou skriver:

Hejsa

Hvor mange sæt tøj havde I til baby i str. 50, 56 og 62 inden fødslen? 

Jeg kan ikke huske hvor meget vi havde til den største, da det er et par dage siden - fylder 6 år til maj

Jeg har i gennemsnit altid haft 10 sæt tøj og 1 sæt pænt tøj. I hver størrelse.

Jeg vil hellere at tøjet bliver brugt end noget kun er på 1 gang.

Dette gør jeg stadig Mine børn er 8 5 og 1 år. Vores yngste  har dog også 3 kjoler og strømpebukser/leggings dertil.

Jeg køber hellere enny garderobe hver 3 md end at købe meget som ikke bliver brugt.r 

Anmeld Citér

15. februar 2017

MiniMe2005

Mamalou skriver:

Tak for svar!

Det er så svært at forudse om baby får behov for størrelse 50 og hvor længe. Jeg husker ikke hvor længe min søn brugte den størrelse, kun at jeg ikke havde købt nok. 

Det lyder til, at din basse har vokset sig stor hurtigt

Ja, han er vild :-) Men vi er også høje i min familie (min far er den mindste af sine brødre, og han er 198, så der er gode højdegener).

Og så husk, at du altid kan købe online, hvis det bliver nødvendigt :-) H&M har forholdsvis hurtig levering til døren, hvis det er for uoverskueligt at komme ud de første uger.

Nu ved jeg ikke, hvornår du har termin, men hvis det er snart, vil jeg også foreslå uldbodyer! Vores søn har stort set kun brugt uldbodyer siden november. Føtex (808) og Kvickly har gode uldting, selvom Joha altså også bare er lækkert (men lidt dyrere). Til gengæld er jeg vildt glad for vores køredragt fra Joha, da der er lynlås. Så skal man ikke bakse med irriterende knapper, når skal have baby hurtigt ind eller ud :-)

Anmeld Citér

15. februar 2017

Mamalou

Muhmi skriver:

Ca. 10 bodyer

2 par strømpebukser

Har 2 kjoler

Dette er i størrelse 50

Må jeg spørge hvor/hvilke mærker du har købt tøj i str. 50?

Jeg synes det er svært at finde. 

Anmeld Citér

15. februar 2017

Mamalou

lineog4 skriver:

Havde købt præcis ingen ting før jeg fik min datter og det var nok meget godt for hun startede i str 62 (var 59 cm ved fødslen). Derudover fik jeg meget tøj i barselsgave og for at toppe det blev det en super varm sommer så hun var primært kun body. 

Nu er jeg så en af dem der nød at trille ned i byen og købe og syntes faktisk det var kedeligt jeg havde købt så meget tøj på forhånd til drengene. Skulle jeg have en til (og det skal jeg ikke) ville jeg kun købe et par bodyer og så have det hjemmegjorte på forhånd. 

Men ellers tænker jeg cirka 10 bodyer så behøver man ikke vaske så tit. Alt efter årstiden x antal bukser (jeg er også til dem uden fod) og noget strikket til over bodyen (jeg har altid brugt langærmede bodyer så man slipper for bluser). 

Baby kommer først til sommer, så det skal selvfølgelig også med i overvejelserne. Der kan selvfølgelig også købes når baby kommer - og det kommer jeg nok også til. Lige nu er der bare en masse tilbud og så har vi lige fået kønnet af vide, så jeg har liiiiidt svært ved at styre mig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.