Jeg satte mig ind i hvor mange kalorier jeg måtte indtage dagligt og skar 500 kalorier fra i den periode jeg skulle af med vægt. Da jeg så havde tabt 21 kg på 6mdr via denne metode samt ved at påbegynde motion, løb hver anden dag så meget jeg kunne, så gik jeg de 500 kalorier op igen. Da jeg havde fundet en fast løberytme 20-25 km om ugen tilpassede jeg endnu en gang mit kaloriebehov. Så nu ka jeg holde vægten ved at dyrke min motion og overholde mit kaloriebehov dagligt. Spiser det jeg har lyst til hvadenten det er chokolade eller grøntsager sålænge jeg bare ikke overskrider mit daglige kaloriebehov, så er det super nemt at holde vægten. Kalorietabeller findes der masser af på nettet og tilsidst er man ret indkodet med hvor mange kalorier de forskellige madvarer indeholder. Nu er jeg gravid igen og ska helt sikkert tabe mig igen efter denne graviditet men ved nu hvordan jeg skal gribe det an og det er virkelig nemt når man først kommer ind i rytmen og opdager hvor simpelt det er at man blot ikke skal indtage mere end man kan forbrænde. I perioden hvor jeg skulle tabe mig skar jeg ris, pasta og kartofler fra fordi det indeholder mange kalorier men da jeg havde råd til de 500 kalorier igen efter mit vægttab begyndte jeg at spise de ting igen men i moderate mængder selvfølgelig. Men ja mad handler jo om mådehold medmindre det ikke er grøntsager som er nærmest gratis at indtage.
Anmeld
Citér