Vægttab - hvordan kom i i gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Godaften.

Hvordan kom i i gang med jeres vægttab? Jeg vil rigtigt gerne i gang nu, har stadig en del mavefedt fra mine graviditeter og den mindste er 3 år nu. Synes bare det er rigtigt svært at holde og min kæreste er ikke med på at spise så sundt, og gider jo heller ikke komme hjem fra skole og lave 2 retter mad hver dag. Så kom med jeres bedste råd. Især hvis nogen har en kæreste der havde det på samme måde. 

Herhjemme har jeg skiftet stivelse ud med grønsager, får vi pasta får jeg grønsager i stedet for pasta, får vi burger får jeg broccoliboller, pomfritter får jeg bønnepomfritter. Min familie spiser mere og mere som mig jeg nævner det aldrig de synes bare det ser spændende ud. Jeg træner så 3-4 gange om ugen hverdage efter ungerne er putter og lørdag søndag fra 8-9 så har jeg weekend med dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

CC79

Jeg satte mig ind i hvor mange kalorier jeg måtte indtage dagligt og skar 500 kalorier fra i den periode jeg skulle af med vægt. Da jeg så havde tabt 21 kg på 6mdr via denne metode samt ved at påbegynde motion, løb hver anden dag så meget jeg kunne, så gik jeg de 500 kalorier op igen. Da jeg havde fundet en fast løberytme 20-25 km om ugen tilpassede jeg endnu en gang mit kaloriebehov. Så nu ka jeg holde vægten ved at dyrke min motion og overholde mit kaloriebehov dagligt. Spiser det jeg har lyst til hvadenten det er chokolade eller grøntsager sålænge jeg bare ikke overskrider mit daglige kaloriebehov, så er det super nemt at holde vægten. Kalorietabeller findes der masser af på nettet og tilsidst er man ret indkodet med hvor mange kalorier de forskellige madvarer indeholder. Nu er jeg gravid igen og ska helt sikkert tabe mig igen efter denne graviditet men ved nu hvordan jeg skal gribe det an og det er virkelig nemt når man først kommer ind i rytmen og opdager hvor simpelt det er at man blot ikke skal indtage mere end man kan forbrænde. I perioden hvor jeg skulle tabe mig skar jeg ris, pasta og kartofler fra fordi det indeholder mange kalorier men da jeg havde råd til de 500 kalorier igen efter mit vægttab begyndte jeg at spise de ting igen men i moderate mængder selvfølgelig. Men ja mad handler jo om mådehold medmindre det ikke er grøntsager som er nærmest gratis at indtage.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

CC79 skriver:

Jeg satte mig ind i hvor mange kalorier jeg måtte indtage dagligt og skar 500 kalorier fra i den periode jeg skulle af med vægt. Da jeg så havde tabt 21 kg på 6mdr via denne metode samt ved at påbegynde motion, løb hver anden dag så meget jeg kunne, så gik jeg de 500 kalorier op igen. Da jeg havde fundet en fast løberytme 20-25 km om ugen tilpassede jeg endnu en gang mit kaloriebehov. Så nu ka jeg holde vægten ved at dyrke min motion og overholde mit kaloriebehov dagligt. Spiser det jeg har lyst til hvadenten det er chokolade eller grøntsager sålænge jeg bare ikke overskrider mit daglige kaloriebehov, så er det super nemt at holde vægten. Kalorietabeller findes der masser af på nettet og tilsidst er man ret indkodet med hvor mange kalorier de forskellige madvarer indeholder. Nu er jeg gravid igen og ska helt sikkert tabe mig igen efter denne graviditet men ved nu hvordan jeg skal gribe det an og det er virkelig nemt når man først kommer ind i rytmen og opdager hvor simpelt det er at man blot ikke skal indtage mere end man kan forbrænde. I perioden hvor jeg skulle tabe mig skar jeg ris, pasta og kartofler fra fordi det indeholder mange kalorier men da jeg havde råd til de 500 kalorier igen efter mit vægttab begyndte jeg at spise de ting igen men i moderate mængder selvfølgelig. Men ja mad handler jo om mådehold medmindre det ikke er grøntsager som er nærmest gratis at indtage.

Mange tak fordi du tog dig tid til at svare mig. Det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på. Har prøvet mig lidt frem med det før, men synes selv at fx gulerødder indeholder vildt mange kalorier og at det alligevel render hurtigt op. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym

Jeg har spist efter Sense principperne siden midten af januar og smidt 6 kg. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Mange tak fordi du tog dig tid til at svare mig. Det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på. Har prøvet mig lidt frem med det før, men synes selv at fx gulerødder indeholder vildt mange kalorier og at det alligevel render hurtigt op. 

Der er knap 40 kcal i 100 gram gulerod så du må spise 5 kg gulerod hver dag hvis det var det eneste. I pasta er der næsten 10 gange så mange kalorier så at skifte en stor del f det ud med grønt giver virkelig noget.

Anmeld Citér

15. februar 2017

CC79

Anonym skriver:

Det var så lidt. Jo men gulerødder er det der hedder grove grøntsager og de igangsætter din forbrænding og koster derfor meget lidt i kalorieregnskabet. Frugt koster men grøntsager ka du næsten indtage helt gratis, så gulerødder er ikke værd at bekymre sig om.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.