Anonym skriver:
Godaften. 
Hvordan kom i i gang med jeres vægttab? Jeg vil rigtigt gerne i gang nu, har stadig en del mavefedt fra mine graviditeter og den mindste er 3 år nu. Synes bare det er rigtigt svært at holde og min kæreste er ikke med på at spise så sundt, og gider jo heller ikke komme hjem fra skole og lave 2 retter mad hver dag. Så kom med jeres bedste råd. Især hvis nogen har en kæreste der havde det på samme måde.
Jeg begyndte for 3 uger siden med at ændre på min kost. Egentlig har vi altid spise rimelig sundt, men lidt sødt til kaffen har sneget sig ned 
Jeg gider ikke alle mulige diæter og kure. Det bliver for surt for mig og så tror jeg at jeg hurtigt ender med at droppe det. Faktisk er jeg uddannet i sundhed og ernæring.
Om morgenen starter jeg dagen med et glas friskpresset grapesaft og en kop kaffe.
Op ad formiddagen spiser jeg en bolle med ost.
Til middag spiser jeg salat og noget kød. Altså ingen brød, kartofler, ris, pasta eller lignende stivelse.
Om eftermiddagen, spiser jeg et stykke knækbrød, som jeg selv bager, med chiafrø og rigeligt med kerner. Jeg bager det på groft rugmel, så der ikke er hvedemel i.
Om aftenen spiser jeg det der er, men undlader igen stivelse(kartofler, ris, pasta etc.) men laver enten grøntsagsspaghetti, damper lidt spidskål, laver lidt blomkålsris eller lignende til mig selv.
Når jeg bliver lækkersulten om aftenen, spiser jeg for det meste et par tørrede dadler og en halv banan. Hvis det er helt galt og jeg har en sygelig trang til noget sødt, tager jeg en lille Skive marcipan med en lille skive nougat på. 
Lørdag har jeg besluttet er "hyggedag," så jeg tillader at spise et stykke kage om eftermiddagen og evt. lidt lækkert om aftenen. Dog tænker jeg stadig over det. Laver fx chokolademousse på kokosmælk med frugt på og lidt ristet nødder. 
For mig er det dejlig nemt og ikke spor vanskeligt. Så jeg skal ikke stå og lave særretter til min kæreste børn. Jeg skifter bare stivelsen ud med grøntsager. 
Indtil videre har jeg tabt mig 3 kg og 6 cm rundt om taljen.
Held og lykke og undskyld den lange smøre.