Pludselig helt vildt tørstig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.151 visninger
16 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer. 

Jeg skriver fordi jeg ud af det blå i går og i dag bare har været ekstremt tørstig - og det er mest efter vand (selvom en sodavand da også har sneget sig ind i dag - som næsten gør mig mere tørstig!)

Jeg tror ikke at jeg er gravid, da min kæreste trak sig ud 10-15 sekunder inden han kom, dog på ægløsningsdagen - så muligheden er der selvfølgelig. I så fald er  det nu cirka en uge siden den dag og jeg ville være omkring 3+2 eller noget i den dur (dog med en cyklus på 36 dage). 

Men mit spørgsmål er egentlig om i, gravid eller ej, har oplevet lignende? Google giver mig diabetes og graviditet men synes ikke jeg kan forstå hvis jeg fra én dag til en anden viser tegn på diabetes? Og igen så mener jeg ikke det er graviditet, dog uden sikkerhed.

Nogen der har oplevet lignende? 

Ps: i dag har jeg også tisset en del, hvilket jo er passende ift væskeindtag..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2017

Baby2017

Altså jeg var ekstremt tørstig op til jeg testede positiv 

Havde dog også andre symptomer 

Anmeld Citér

11. februar 2017

MetteT

Jeg ville råde dig til at få målt dit blodsukker.. Er måske lidt malet af at min datter fik diabetes for 3 mdr siden.. Men det var nøjagtigt hendes symptomer.

Anmeld Citér

11. februar 2017

Thilde86

Det kunne meget vel være en uopdaget diabetes, der er det nemlig rigtig typisk at tørsten kommer pludseligt, som du beskriver. Og så vil den typisk vare ved indtil diabetesen bliver behandlet (hvis det vel og mærke er det). Men det er farligt at gå for længe med en uopdaget diabetes, så skynd dig til læge og få checket det 

Anmeld Citér

12. februar 2017

Anonym trådstarter

Baby2017 skriver:

Altså jeg var ekstremt tørstig op til jeg testede positiv 

Havde dog også andre symptomer 

Tak for svar  

Håber virkelig det er en graviditet og ikke diabetes.. 

Anmeld Citér

12. februar 2017

Anonym trådstarter

MetteT skriver:

Jeg ville råde dig til at få målt dit blodsukker.. Er måske lidt malet af at min datter fik diabetes for 3 mdr siden.. Men det var nøjagtigt hendes symptomer.

Åh, ja det er nok en god idé at få tjekket så! Tusind tak for svar, jeg tror jeg ringer til lægen mandag morgen.

Anmeld Citér

12. februar 2017

Anonym trådstarter

Thilde86 skriver:

Det kunne meget vel være en uopdaget diabetes, der er det nemlig rigtig typisk at tørsten kommer pludseligt, som du beskriver. Og så vil den typisk vare ved indtil diabetesen bliver behandlet (hvis det vel og mærke er det). Men det er farligt at gå for længe med en uopdaget diabetes, så skynd dig til læge og få checket det 

Tak for svar, så må jeg hellere ringe til lægen mandag. Håber godt nok ikke det er diabetes!  En graviditet ville være særdeles velkommen..!

Anmeld Citér

12. februar 2017

esioul

Anonym skriver:

Tak for svar, så må jeg hellere ringe til lægen mandag. Håber godt nok ikke det er diabetes!  En graviditet ville være særdeles velkommen..!

Men hvorfor trækker han sig ud hvis i ønsker graviditet?  :-)

Anmeld Citér

12. februar 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Men hvorfor trækker han sig ud hvis i ønsker graviditet?  :-)

Vi ønsker det men ser hvad der sker. Det behøver ikke være lige nu, men hvis det sker så tager vi imod det med åbne arme. Der er en del ting i vores liv lige nu så vi håber det tager et par måneder endnu, men er også indforstået med at det sagtens kan ske (hvilket vi jo også vil blive glade for). Så det er ikke rigtigt prævention men alligevel er det lidt - altså en rigtig dårlig form for prævention hvis man kan sige det sådan.  Vi tager det lidt som det kommer.  

Anmeld Citér

12. februar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Så krydser jeg fingre for graviditet

men ind til mandag ville jeg, hvis jeg var dig, undgå sukker så vidt muligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.