14 mdr - aldrig blevet passet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.520 visninger
12 svar
25 synes godt om
11. februar 2017

A-1995

Hej piger. Sagen er den at Anton så godt som aldrig er blevet passet- vi har ganske enkelt ikke behovet. (Han går selvfælgelig i dagpleje)
Jeg spekulerer indimellem på om jeg gør ham en bjørnetjeneste ved ikke at vænne ham til det. Bliver det sværere for ham at skulle passes senere fordi han ikke er blevet det endnu? Jeg vil jo gerne have han er tryg ved det når den dag kommer, men bryder mig heller ikke om at få ham passet "bare fordi"...
Hvad tror i? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2017

Sandratoft

A-1995 skriver:

Hej piger. Sagen er den at Anton så godt som aldrig er blevet passet- vi har ganske enkelt ikke behovet. (Han går selvfælgelig i dagpleje)
Jeg spekulerer indimellem på om jeg gør ham en bjørnetjeneste ved ikke at vænne ham til det. Bliver det sværere for ham at skulle passes senere fordi han ikke er blevet det endnu? Jeg vil jo gerne have han er tryg ved det når den dag kommer, men bryder mig heller ikke om at få ham passet "bare fordi"...
Hvad tror i? ��

Helt umiddelbart så tror jeg ikke at det bliver noget problem. Han er heller ikke så gammel endnu, og hvis i ikke har haft behovet, så er det jo bare skønt

Når han bliver ældre, så kan han jo selv bede om at komme på besøg hos moster, mormor, farfar osv, og til den tid ved i at han gør det fordi han har lyst. Det eneste vigtige er (og det tror jeg at i allerede gør) har god kontakt med jeres familie og venner, så han har et tæt forhold til dem  

Anmeld Citér

11. februar 2017

Babilooo

Det er jo op til jer 

men kan I ikke finde noget hyggeligt I kan lave på parforholdssiden...

Mine drenge er blevet passet hos mormor med overnatninger og hos deres tante og onkel fra 8. Mnd. Det giver dem et helt specielt bånd. Og de opfører sig ikke som på besøg nogle af stederne. De er lidt generte overfor farmor og har aldrig overnattet der. Jeg tror på det har en betydning. Drengene elsker at have lidt andre regler og frihed og tæthed og fuld opmærksomhed.

go for it

Anmeld Citér

11. februar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Vores yngste er 19 måneder. Og er udover vuggestue aldrig blevet passet mere end Max 2,5 time.

Vi har ikke haft behov for det. Kun hvis vi har været til møde med skole og børnehave så er hun blevet det.

Vores store børn bliver heller ikkpasset som sådan. De har sovet hos mormor som måske er 2 gange om året fordi de selv vil. 

Tror kun de er blevet passet 4 gange med overnatning fordi vi har skulle noget uden børn.

Vores ældste er snart 9 mellemste er snart 6 og så yngste 19 måneder.

Vi priotere vores børn og føles ikke behover for at få dem passet.

Jeres barn skal ikke passes hvis i ikke har behov for det. Det skal nok komme engang om ik andet så spørger barnet sikkert selv efter det når det bliver ældre. 

Nyd jeres barn det er en kæmpe gave .

Anmeld Citér

11. februar 2017

Babilooo

Vores yngste er 19 måneder. Og er udover vuggestue aldrig blevet passet mere end Max 2,5 time.

Vi har ikke haft behov for det. Kun hvis vi har været til møde med skole og børnehave så er hun blevet det.

Vores store børn bliver heller ikkpasset som sådan. De har sovet hos mormor som måske er 2 gange om året fordi de selv vil. 

Tror kun de er blevet passet 4 gange med overnatning fordi vi har skulle noget uden børn.

Vores ældste er snart 9 mellemste er snart 6 og så yngste 19 måneder.

Vi priotere vores børn og føles ikke behover for at få dem passet.

Jeres barn skal ikke passes hvis i ikke har behov for det. Det skal nok komme engang om ik andet så spørger barnet sikkert selv efter det når det bliver ældre. 

Nyd jeres barn det er en kæmpe gave .

Men det at blive passet ude er da også en oplevelse for børnene...?  Jeg elskede at få lov at sove ude , også selv da jeg var lille. Det er også en mulighed for at "være" på lidt andre præmisser end i ens eget hjem. .. og komme tættere på andre end blot forældrene. 

Det  er også i børns interesse, at man som par prioriterer hinanden engang imellem. Og det kan man godt selv om at man sætte sine børn højt og bruger meget tid sammen med dem. Men det skal selvfølgelig ikke tage overhånd.

Anmeld Citér

11. februar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Smølfine123 skriver:

Men det at blive passet ude er da også en oplevelse for børnene...?  Jeg elskede at få lov at sove ude , også selv da jeg var lille. Det er også en mulighed for at "være" på lidt andre præmisser end i ens eget hjem. .. og komme tættere på andre end blot forældrene. 

Det  er også i børns interesse, at man som par prioriterer hinanden engang imellem. Og det kan man godt selv om at man sætte sine børn højt og bruger meget tid sammen med dem. Men det skal selvfølgelig ikke tage overhånd.

Det er da helt sikkert en oplevelse for børnene at sove ude. Men vores holdning er at det kun er en oplevelse for børnene hvis de selv ønsker det.

Vi forældre har masser af tid til at nyde hinanden vores børn er i seng senest 20.30 hverdag. Og vi har aldrig været dem som har behov for at tage i byen biografen. Vi nyder at være hjemme i hinandens selskab.

Føler ikke at det kan tage overhånd at sætte vores børn højt.

Anmeld Citér

11. februar 2017

Babilooo

hannetheis skriver:

Det er da helt sikkert en oplevelse for børnene at sove ude. Men vores holdning er at det kun er en oplevelse for børnene hvis de selv ønsker det.

Vi forældre har masser af tid til at nyde hinanden vores børn er i seng senest 20.30 hverdag. Og vi har aldrig været dem som har behov for at tage i byen biografen. Vi nyder at være hjemme i hinandens selskab.

Føler ikke at det kan tage overhånd at sætte vores børn højt.

Det med overhånd gik mere på at det ikke skulle tage overhånd med pasning. 

Men jeg synes vi haft glæde af at børnene blev passet en gang imellem og også børnene har haft det sjovt.

Anmeld Citér

11. februar 2017

lineog4

Mine har aldrig været passet særlig meget. Vores datter sov første gang ude hos mormor da hun var lidt over 2 år. Og efter det var der ikke meget for lillebror kom til og når vi skal noget vil min mor hellere have dem her og vi har kun mormor. 

Min datter og den yngste dreng elsker at sove ude hos Gud og hver mand, hun nød lejrskole mm. Den mellemste har først ville sove andre steder end hjemme eller hos mormor for kort tid siden hvor han var næsten 9 - der tog han sp tilgengæld en uge til London uden kontakt til os her hjemme og har nu brudt barrieren og vil gerne sove ude. 

Så mit råd er gør hvad I føler er bedst, hvad der passer jeres familie og børn. De skal nok lære at sove ude når de er parate. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Mortilah

Min den yngste er aldrig blevet passet af andre end mig. Heller ikke dagpleje. Jeg er ikke bange for hun ikke tør senere. Jeg kan mærke hun knytter sig til bedsteforældrene nu - og far.. det skal nok komme. Jeg har pt ikke behov for at det skal prøves af.. vi har skønne aftener, dage sammen uanset om mindstemusen er med:-)

Anmeld Citér

11. februar 2017

Molka

Et barn på 14 mdr. har ikke et behov for at blive passet af andre end forældrene. Så hvis I ikke har behovet for at få ham passet, skal du da ikke tænke over det.

Mht. om det kan blive sværere at vænne ham til det senere, så tænker jeg da tværtimod, at det e lettere at forklare et større barn, at "mor og far kommer senere/i morgen." Og når han bliver 1 1/2 år ville han alligevel ikke kunne huske, at han blev passet, da han var 12 mdr.

Desuden skriver du jo, at han går i dagpleje (hvilket vel ikke er en selvfølge - der findes en del, som hjemmepasser deres børn). Så bliver han jo netop også passet. Det er bare et spørgsmål om, at han skal passes af en anden og evt. prøve at sove ude en dag. Når alle er klar til det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.