Lidt personligt spørgsmål ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.712 visninger
10 svar
8 synes godt om
10. februar 2017

Tystys14

Hey de damer. 

Jeg har fået et problem med min menstration efter vores mindste blev født for tre år siden, men det ved at blive invaliderende. 

Før i tiden gik der næsten præcis 31 dage mellem hver mens og det varede mellem 4-6 dage med lidt til middel blødning.  

Nu svinger det mellem 28-48 dage men vare dog "kun" tre dage. MEN første dag og anden dagen er det så voldsomt at jeg bliver svimmel og mat, med hovedepine.  Har ingen energi og det så voldsomt at jeg må tage to bind på. (Har det ikke været før i tiden). Når jeg sidder på wc'et virker det næsten som om jeg tisser fordi det bare løber ud. 

Har hele tiden gået og tænkt det ændre sig nok næste gang, men nu der gået tre år og jeg lider virkelig under det. 

Hvad kan jeg gøre for det ændre sig og ikke er så voldsomt ? Kan ikke tåle hormoner får ødemer af dem, har prøvet p-piller, p-stav og mini piller inden børnene. 

Håber nogle kan komme med et råd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg synes du bør gå til læge.

Anmeld Citér

10. februar 2017

Lunae

Måske en spiral kunne gøre noget ved det? 

Steralisation, hvis du er færdig med at få børn.

Anmeld Citér

10. februar 2017

Abracadabra

Lunae skriver:

Sterilisation vil ingen forskel gøre, men endometrieresektion kan hjælpe - men du skal ikke planlægge flere graviditeter. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

Tystys14

Meyer skriver:

Jeg synes du bør gå til læge.

Har også tænkt på at gå til læge med det, men er bange for han bare vil forslå p-piller aller anden hormon. 

Men er jo nok nød til at indse det nødvendigt med læge. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

Tystys14

Lunae skriver:

Jeg har også tænkt på spiral. Men har læst at kobber kan forværre blødningerne?

Hormonspiral tør jeg ikke pga mine voldsomme ødemer på p-piller og minipiller. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

Tystys14

Abracadabra skriver:

Sterilisation vil ingen forskel gøre, men endometrieresektion kan hjælpe - men du skal ikke planlægge flere graviditeter. 

Det har jeg faktisk kraftigt overvejet, men som du også skriver efter vi færdige med at få børn. Ønsker os meget en lillebror eller søste mere. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

2babygirls

Tystys14 skriver:

Hey de damer. 

Jeg har fået et problem med min menstration efter vores mindste blev født for tre år siden, men det ved at blive invaliderende. 

Før i tiden gik der næsten præcis 31 dage mellem hver mens og det varede mellem 4-6 dage med lidt til middel blødning.  

Nu svinger det mellem 28-48 dage men vare dog "kun" tre dage. MEN første dag og anden dagen er det så voldsomt at jeg bliver svimmel og mat, med hovedepine.  Har ingen energi og det så voldsomt at jeg må tage to bind på. (Har det ikke været før i tiden). Når jeg sidder på wc'et virker det næsten som om jeg tisser fordi det bare løber ud. 

Har hele tiden gået og tænkt det ændre sig nok næste gang, men nu der gået tre år og jeg lider virkelig under det. 

Hvad kan jeg gøre for det ændre sig og ikke er så voldsomt ? Kan ikke tåle hormoner får ødemer af dem, har prøvet p-piller, p-stav og mini piller inden børnene. 

Jeg oplevede det samme efter barn nr 2. Kunne bløde igennem bind og tampon på en time. Min læge gav mig nogle piller jeg skulle tage når det var slemt som ville nedsætte blødningerne. Jeg er dog end på pillen igen, fordi jeg slet ikke kunne huske at have de piller med mig over alt og huske at tage dem .

Anmeld Citér

11. februar 2017

Abracadabra

2babygirls skriver:

Jeg oplevede det samme efter barn nr 2. Kunne bløde igennem bind og tampon på en time. Min læge gav mig nogle piller jeg skulle tage når det var slemt som ville nedsætte blødningerne. Jeg er dog end på pillen igen, fordi jeg slet ikke kunne huske at have de piller med mig over alt og huske at tage dem .

Til TS: Pillerne hedder cyklokapron eller tranexamsyre og er på recept.

Anmeld Citér

11. februar 2017

modesty

Hey de damer. 

Sådan et problem skal du tage med din læge. 

Hvis hans ekspertise ikke er god nok, skal du bede om en henvisning til speciallæge (gynækolog).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.