tandemamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2017

MrsB

Jeg vil også sige at du skal prøve at finde de amme grupper der er på fb. Feks : Netværk for amning af børn over 2 år. Jeg ved godt din datter ikke vil være 2 år, men der er rigtig mange der tandem-ammer i den gruppe, de er søde og rigtig gode til at give råd og vejledning.  

Jeg ammer selv min datter på 2,5 år. Hun får en lillebrødrene til oktober når hun er 3 år, har selv lige skulle overveje min situation. Men nu jeg ammer hende så lidt som jeg gør, (kun aften og få gange nat) vil jeg heller trappe hende ud inden oktober. Men var hun mindre ville jeg nok overveje det lidt mere. Følg dit hjerte amning er sundt og godt.

Jeg har også læst den artikel med at brystet tilpasser sig børnene ved tandem-amning. 

Knus herfra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Altså ikke for at starte diskussion om langtidsamning ..... men: 

1) en på 1 1/2 spiser jo ofte fuld portion alm mad og amning er mere hygge. 

2) overvej med dig selv hvor meget tid du vil bruge på amning om dagen.

3) jeg synes der er noget fedt ved at kunne sige det her er baby og du er nu en stor pige. Ved at de ammer begge to bliver hun mere baby agtig selv. 

Personligt ville jeg på ingen måde overveje amning af en 2 årlig hvis jeg havde en baby. 

Hvis du ikke ønsker at starte en diskussion om langtidsamning, så er det nok ikke sådan et indlæg, du skal komme med - og så endda som anonym

Lad nu mødre selv bestemme om og hvor længe, de ønsker at amme deres børn.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym

Ai sha skriver:

jeg bliver faktisk lidt provokeret af dit indspark hvis jeg skal være ærlig.

I mine øjne er man ikke stor når man er 1 - 1 1/2 år som vorrs datter bliver i dette tilfælde. Man er stadig lille og har brug for mor og tryghed

Du skriver så at jeg skal overveje hvor lang tid jeg gider amme om dagen. 

Svaret er simpelt: så lang tid det tager!!! Både for mine børns skyld men osse fordi jeg elsker at amme

Hvis din datter er 4 måneder nu vil der da nok være mere end et år når føder det næste barn.... Men du kan da være heldig. 

Og sikke mange udrådbstegn du kan fyre af a 

Min pointe var blot at jeg sad næsten konstant og ammede de første måneder og havde sårskorper på brysterne. Det var ikke lige en med tænder mellem 1 1 1/2 der skulle have forsøgt at sutte på dem også. 

Men am da dine børn så længe du vil ... hver sin smag. Og jeg synes en på 1 1/2- 2 år ikke er en Baby længere, men et barn.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Ai sha

Anonym skriver:

Hvis din datter er 4 måneder nu vil der da nok være mere end et år når føder det næste barn.... Men du kan da være heldig. 

Min pointe var blot at jeg sad næsten konstant og ammede de første måneder og havde sårskorper på brysterne. Det var ikke lige en med tænder mellem 1 1 1/2 der skulle have forsøgt at sutte på dem også. 

Men am da dine børn så længe du vil ... hver sin smag. Og jeg synes en på 1 1/2- 2 år ikke er en Baby længere, men et barn.

Du ved da intet om hvornår vi planlægger næste? Jeg kunne jo allerede være gravid nu. 

Og ja jeg er en af de der irriterende kvindemennesker der bliver gravid den første måned vi forsøger. Så min datter vil være 13 måneder nå den lille nykommer. I mine øjne stadig en baby

Og jo tak. Jeg ammer så længe mine børn har behov for det.

Anmeld Citér

9. februar 2017

MorTil3+

Anonym skriver:

Nu har jeg ammet de to første til de var et år = de har fået tænder og de bider altså ikke. Vores datter fik bidt 1 enkelt gang og det var det, så det er da et dårligt argument.

Anmeld Citér

9. februar 2017

MiniMe2005

Anonym skriver:

Min er 8 1/2 måned og har tænder. Han bider skam ikke :-) 

Og i øvrigt kan jeg ikke se, hvorfor du blander din mening ind i debatten her? Ts spurgte efter erfaringer med tandemamning. At du ikke synes om langtidsamning, er da komplet ligegyldigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.