tandemamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.766 visninger
15 svar
44 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2017

Ai sha

Jeg er sådan set bare lidt nysgerrig. 

Jeg har ammet mit 1 og 3 barn til de var ca 2.

Nr 2 blev af forskellige årsager desværre kun ammet i 3 måneder.

Nr 4 er kun 4 måneder men jeg regner med at kun skal ammes til hun er 2.

Vi har så snakket om at lave en lillebrøster inden længe hvilket jo i teorien betyder at jeg skal amme 2 børn på samme tid.

Jeg vil rigtig gerne høre om der ernogen der har prøvet det. Og om det fungerer i praksis. Om mælken løber til igen. Om storebrøster osse bare drak råmælk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

Berta

Ai sha skriver:

Jeg er sådan set bare lidt nysgerrig. 

Jeg har ammet mit 1 og 3 barn til de var ca 2.

Nr 2 blev af forskellige årsager desværre kun ammet i 3 måneder.

Nr 4 er kun 4 måneder men jeg regner med at kun skal ammes til hun er 2.

Vi har så snakket om at lave en lillebrøster inden længe hvilket jo i teorien betyder at jeg skal amme 2 børn på samme tid.

Jeg vil rigtig gerne høre om der ernogen der har prøvet det. Og om det fungerer i praksis. Om mælken løber til igen. Om storebrøster osse bare drak råmælk. 

Prøv at søge på gruppen tandem ammere på Facebook. Der er masser der tandem ammer - og folk med erfaring der kan svare på dine spørgsmål. 

Men ja - det kan man sagtens. Der kommer råmælk igen til den lille. Mælken tilpasser sig den nye baby. Hvis baby og den store får hvert sit bryst tilpasser mælken sig til hvert barn. Dog tror jeg ikke alle kan få det til at lykkes med at hvert barn har eget bryst. Det afhænger nok også lidt af hvor meget den store stadig ammer. 

Pøj med det. 

Berta 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Carina:-)

Berta skriver:

Prøv at søge på gruppen tandem ammere på Facebook. Der er masser der tandem ammer - og folk med erfaring der kan svare på dine spørgsmål. 

Men ja - det kan man sagtens. Der kommer råmælk igen til den lille. Mælken tilpasser sig den nye baby. Hvis baby og den store får hvert sit bryst tilpasser mælken sig til hvert barn. Dog tror jeg ikke alle kan få det til at lykkes med at hvert barn har eget bryst. Det afhænger nok også lidt af hvor meget den store stadig ammer. 

Pøj med det. 

Berta 

Nu spørger jeg nok dumt 

Men hvordan skulle et bryst kunne kende forskel på om det er en nyfødt eller den 1 årige der ligger der?

Det giver slet ikke mening i mit hoved at et bryst skulle kunne regulere sig på den måde 

Og det er ikke arrogant ment men ren nysgerrighed jeg spør 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Berta

Carina:-) skriver:

Nu spørger jeg nok dumt 

Men hvordan skulle et bryst kunne kende forskel på om det er en nyfødt eller den 1 årige der ligger der?

Det giver slet ikke mening i mit hoved at et bryst skulle kunne regulere sig på den måde 

Helt enig - jeg kan heller ikke helt forstå eller forklare fysiologisk hvordan det lige virker. 

Men jeg har set en artikel hvor der var billede af udmalket mælk fra hvert bryst fra en tandemammer med en ret lille baby og en tumling - som havde hver dages bryst fast. Der var forskel at se på billedet og de havde også målt en forskel. 

Og lige nu kan jeg bare ikke finde det link. Det har været delt i en af ammegrupperne på FB. 

Beklager at jeg ikke kan komme med bedre svar. Jeg linker lige her hvis jeg finder det. 

Berta

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym

Altså ikke for at starte diskussion om langtidsamning ..... men: 

1) en på 1 1/2 spiser jo ofte fuld portion alm mad og amning er mere hygge. 

2) overvej med dig selv hvor meget tid du vil bruge på amning om dagen.

3) jeg synes der er noget fedt ved at kunne sige det her er baby og du er nu en stor pige. Ved at de ammer begge to bliver hun mere baby agtig selv. 

Personligt ville jeg på ingen måde overveje amning af en 2 årlig hvis jeg havde en baby. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Carina:-) skriver:

Nu spørger jeg nok dumt 

Enzymerne i barnets spyt 'fortæller' bryster, hvor gammelt barnet er. Bl.a. derfor mælken ændrer vitaminsammensætning, når barnet vokser, så det passer til barnets behov i den alder, det er. Enzymerne kan også fortælle brystet, hvis barnet har fået en virus, og der derfor skal dannes antistoffer i mælken.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Ai sha

Berta skriver:

Pøj med det. 

Berta 

Tak for svar. Det må jeg kigge nærmere på 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Ai sha

Morogbarn skriver:

Enzymerne i barnets spyt 'fortæller' bryster, hvor gammelt barnet er. Bl.a. derfor mælken ændrer vitaminsammensætning, når barnet vokser, så det passer til barnets behov i den alder, det er. Enzymerne kan også fortælle brystet, hvis barnet har fået en virus, og der derfor skal dannes antistoffer i mælken.

Det er godt nok cool !

Anmeld Citér

9. februar 2017

Ai sha

Anonym skriver:

Altså ikke for at starte diskussion om langtidsamning ..... men: 

1) en på 1 1/2 spiser jo ofte fuld portion alm mad og amning er mere hygge. 

2) overvej med dig selv hvor meget tid du vil bruge på amning om dagen.

3) jeg synes der er noget fedt ved at kunne sige det her er baby og du er nu en stor pige. Ved at de ammer begge to bliver hun mere baby agtig selv. 

Personligt ville jeg på ingen måde overveje amning af en 2 årlig hvis jeg havde en baby. 

jeg bliver faktisk lidt provokeret af dit indspark hvis jeg skal være ærlig.

I mine øjne er man ikke stor når man er 1 - 1 1/2 år som vorrs datter bliver i dette tilfælde. Man er stadig lille og har brug for mor og tryghed

Du skriver så at jeg skal overveje hvor lang tid jeg gider amme om dagen. 

Svaret er simpelt: så lang tid det tager!!! Både for mine børns skyld men osse fordi jeg elsker at amme

Anmeld Citér

9. februar 2017

Carina:-)

Morogbarn skriver:

Det er dælme smart !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.