Igangsættelse metoder på hospitalet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2017

nielsen80

Miti's mama skriver:

Utroligt hvor forskelligt det er! Skal sige at jeg første gang fødte uden hjælp (40+0), men var bundet med diverse udstyr til sengen (fødte i USA). Jeg hadede det og det tog en evighed!

Men nu hvor min bækkenløsning virkelig er en udfordring kan jeg slet ikke overskue at gøre det igen uden epidural - og vil så gerne undgå det, selv om det jo må gøres hvis det kommer til det.

Måske kan jeg overtale dem dernede eller stikke af efter en stikpille og løbe hjem til klinikken  haha, måske ikke. Men vildt at der er så store forskelle fra sted til sted. Tak for jeres svar! Nu ved jeg at det kan lade sig gøre.

Kan godt forstå, at det er hårdt!

Som et lille input, hvis alt andet fejler - her anden gang fik jeg en elektrode på baby's hoved ret tidligt i fødselsforløbet. Det gjorde, at jeg efterfølgende godt kunne bevæge mig mere frit omkring. Kunne både stå, sidde og vende mig, som jeg lystet under veerne. I forhold til konstant at ligge med den der monitor, var det klart at foretrække. Det er ikke vand, men trods alt lidt mere frihed.

Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2017

Miti's mama

Morogbarn skriver:

Jeg blev ikke sat i gang, men vil lige bidrage med, at jeg også ville have født i vand. Men på den fødestue, jeg fik tildelt, var der ikke noget badekar og ikke plads på nogle af de andre. Til gengæld var der brusebad på stuen, og der tilbragte jeg et par timer, men jeg åbnede mig fra 6-9 cm. Det er selvfølgelig ikke optimalt, når man gerne vil i vand, men det fungerede vældig fint for mig og gav meget smertelindring. Måske har Næstved nogle lignende faciliteter?

God fødsel 

Det kunne være et alternativ! Så får jeg da det varme vand med, selvom det vægtløse stadig mangler. Tak 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Miti's mama skriver:

Nu er jeg 'desværre' ved at nå så langt i graviditeten at der er tale om en igangsættelse. Har haft flere falske starter, med veer hele natten, rytmiske, eskalerende, 4 minutter imellem og så ingenting...

Jeg er sat til at føde på Storkereden, som er en lille klinik, hvor fødslen skal føles som hjemme - men hvor der er god plads og uden jeg selv skal rydde op  Jeg er  så glad for min jordemoder der, der er ro på og jeg kan føde i kar. Jeg har bækkenløsning der er ret smertefuldt, og jeg tror ikke jeg vil kunne føde på 'tør grund', uden at skulle ty til smertestillende (som jeg gerne vil undgå denne gang) fordi jeg ikke rigtigt kan bevæge mig liggende/siddende. Kar med varmt vand er derimod himlen for mig. Derudover kan jeg virkelig ikke lide hospitaler!

Nu skal jeg til samtale torsdag på Næstved om igangsættelse og ifølge deres hjemmeside kan jeg i den forbindelse ikke føde i kar, og det skal være på hospitalet, hvilket jeg godt kan se når der er vedrop involveret.

Men kan man ikke få en stikpille til at sætte i gang i stedet for vedrop? Eller de tager vandet eller noget tredje så jeg stadig kan føde på storkereden og i vand  Hører hele tiden om kvinder der bliver sat i gang og så sendt hjem inden fødslen rigtigt går i gang 

Nogle med erfaringer?

da jeg skulle have min datter for snart 3 år siden kom jeg ind om eftermiddagen og fik lagt ballon kateter og blev indlagt natten over, da jeg havde haft veer i en uge uden at udvide mig.

Næste morgen havde jeg udvidet nok til at de kunne tage vandet, først på eftermiddagen var veerne rigtig stærke, og om aftenen var hun ude.

Anmeld Citér

6. februar 2017

MorTil3+

Jeg blev sat i gang med orale piller og fødte på Riget (hvilket var planen). Det samme gjorde min veninde. Vi blev begge sendt hjem med pillerne. Om vi ville have fået lov til at føde hjemme, ved jeg ikke, da det ikke var planen for nogen af os.

Derudover ved jeg, at man kan blive sat i gang ved hindeløsning, eller at de tager vandet, men det kræver, at du har åbnet dig lidt.

Men jeg har godt nok aldrig hørt, at man får vedrop allerede ved igangsættelsen? Det får man vel kun, hvis veerne ikke går i gang af sig selv eller fødslen går i stå?

Men hvis du allerede har haft lidt veer selv, kan man jo håbe på, at du snart går i gang af dig selv, eller max skal have taget vandet (ved ikke, om du skal føde på hospitalet i den situation). Jeg ved, at man bliver sendt hjem igen, hvis man får taget vandet, og det ser fint ud.

Jeg blev sat i gang med vedrop sidste gang. Jeg var 4 cm åben men bare ingen veer. vandet var gået 3 dage forinden. Så det kan man godt.

Anmeld Citér

6. februar 2017

MiniMe2005

MorTil3+ skriver:

Jeg blev sat i gang med vedrop sidste gang. Jeg var 4 cm åben men bare ingen veer. vandet var gået 3 dage forinden. Så det kan man godt.

Det giver også fin mening :-) Jeg troede bare, ts mente, at man kunne starte ud med det på linje med for eksempel orale piller :-)

Anmeld Citér

6. februar 2017

Miti's mama

MiniMe2005 skriver:

Det giver også fin mening :-) Jeg troede bare, ts mente, at man kunne starte ud med det på linje med for eksempel orale piller :-)

Det troede jeg også man gjorde... ved intet om igangsættelse, men den her tråd har virkelig hjulpet, tak!

Anmeld Citér

6. februar 2017

ninibadini

Jeg blev sat i gang med orale piller. Skulle tage 6 i alt med 2 timers mellemrum. Startede om morgenen og fik veer omkring midnat. Han var ude kl 19 dagen efter jeg tog pillerne. Jeg var hjemme mens jeg tog pillerne, og jeg måtte gerne være i bad da jeg kom ind på fødestuen. Men da fostervandet viste sig at være grønt, måtte jeg op af vandet og have overvågning på.

Anmeld Citér

10. februar 2017

Miti's mama

Så har jeg været på Næstved. Alt vand forbudt og jeg skal blive på stedet så snart jeg er sat i gang - øv  Men kan i det mindste få en elektrode på babys hoved, i stedet for de belastende elastikker om maven så jeg kan bevæge mig rundt. Ingen piller er nødvendige, de tager vandet direkte mandag morgen. Glæder mig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.