Miti's mama skriver:
Nu er jeg 'desværre' ved at nå så langt i graviditeten at der er tale om en igangsættelse. Har haft flere falske starter, med veer hele natten, rytmiske, eskalerende, 4 minutter imellem og så ingenting...
Jeg er sat til at føde på Storkereden, som er en lille klinik, hvor fødslen skal føles som hjemme - men hvor der er god plads og uden jeg selv skal rydde op
Jeg er så glad for min jordemoder der, der er ro på og jeg kan føde i kar. Jeg har bækkenløsning der er ret smertefuldt, og jeg tror ikke jeg vil kunne føde på 'tør grund', uden at skulle ty til smertestillende (som jeg gerne vil undgå denne gang) fordi jeg ikke rigtigt kan bevæge mig liggende/siddende. Kar med varmt vand er derimod himlen for mig. Derudover kan jeg virkelig ikke lide hospitaler!
Nu skal jeg til samtale torsdag på Næstved om igangsættelse og ifølge deres hjemmeside kan jeg i den forbindelse ikke føde i kar, og det skal være på hospitalet, hvilket jeg godt kan se når der er vedrop involveret.
Men kan man ikke få en stikpille til at sætte i gang i stedet for vedrop? Eller de tager vandet eller noget tredje så jeg stadig kan føde på storkereden og i vand
Hører hele tiden om kvinder der bliver sat i gang og så sendt hjem inden fødslen rigtigt går i gang 
Nogle med erfaringer?
Jeg blev sat i gang med min den første, der skulle kun en stikpille til om formiddagen, var så i aktiv fødsel kl cirka 14. Uanset om det er stikpille, vedrop eller ballonudvidelse, så får man ikke lov til at komme i kar - det måtte jeg i hvert fald ikke. Begrundelsen er, at de gerne vil holde øje, da bare det at skulle sættes i gang kan indikere en problematisk fødsel.
Min igangsættelse endte desværre i akut KS(gør det selvfølgelig ikke for dig), og grundet arret kunne jeg heller ikke komme i vand anden gang, selvom jeg ville have ELSKET det. Det hjalp mig at huske på, at de jo forbyder det af en årsag, og at jeg heller vil have et helskindet barn end en drømmefødsel(lidt sort/Hvidt sat op, i know) Vil også sige, at jeg havde en god fødsel alligevel! Kunne fint håndtere veerne uden smertestillende, og det hele gik nemmere end forventet. Så man kan godt have en dejlig fødsel selvom man er lidt bundet af udstyr og ikke må komme i vand, man skal bare lige indstille sig på det.
Kæmpe kram og masser vestøv - forhåbentlig går du snart i gang helt af dig selv, så din plan kan udleves.