Shopaholic / købemani

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2017

TNBC

Anonym skriver:

Jo, det ville selvfølgelig godt kunne lade sig gøre
Nej, min kæreste ved ikke noget. Jeg skjuler det fuldstændigt, på den måde, at han ikke er klar over hvor meget jeg køber for og med hvilke penge.

så synes jeg du skal snakke med ham, omkring at holde koret, og så må i tage den derfra.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er lige ano, da jeg ikke vil "udlevere" min mand som sådan..

Min mand havde en virkelig stor tendens til det. Vores konto gik i minus, og han kunne købe dyre ting. Han nævnte selv, at han fik et "rus", når han købte det, når det kom hjem og så kunne han ikke få nok.

Her hjalp det simpelthen, at jeg havde kortet, og han kun fik det, hvis han skulle ud og handle i en dagligvarebutik. 

Min mand kan sagtens administrere det nu, men lysten sidder stadigvæk i ham... Og han snakker MEGET om, hvad han gerne vil have osv.

Men jeg tænker, at det også er godt at snakke med nogle, som kan hjælpe dig. Nogle, som kender til det, og hvordan man kommer "af" med det..

Tusind tak for dit svar, rigtig dejligt at læse din erfaring med det. Det er netop sådan, som du beskriver at din mand har det, at jeg også har det. Det med rusen, ikke at kunne få nok og kunne snakke om meget om hvad man har lyst til at købe. Nu hvor jeg tænker over det, taler jeg ret meget om at købe ting. Det skjuler jeg ikke og min kæreste er ofte glad for min evne til at finde ting til ham og ting vi har brug for (grunden til at jeg er så god til det, er så nok fordi at jeg faktisk ikke kan lade være)

Ja, jeg ville også rigtig gerne snakke med nogen. Men jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte, jeg er stadig meget flov over det. Jeg tror f.eks ikke jeg ville kunne få mig selv til at gå til lægen med det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.