Er der nogle som har erfaring med købemani? Fra sig selv eller andre?
Jeg har nok erkendt, at jeg lider af det. Jeg har sådan set været klar over i en del år, at jeg elsker at shoppe og jeg har ofte bandet mig selv langt væk, over at have købt ting på afbetaling, fordi jeg ikke kunne lade være.
Men det er sådan rigtig gået op for mig lige nu, at det er et reelt problem for mig. Det er stukket helt af den sidste måneds tid, jeg når kun lige at få en pakke ind af døren og så må jeg på nettet og finde mere. Det er næsten ligegyldigt hvad det er, altså jeg bliver "høj" af det, uanset om det er til mig selv, baby eller min kæreste. Men jeg bliver ikke glad af det og jeg har kontant dårlig samvittighed over det, især når jeg bruger penge jeg ikke har. Jeg kan se, at trangen til det er aller værst når jeg er ked af det. Så kan jeg næsten ikke tænke på andet, end at jeg vil på nettet og finde noget. Det er dejligt og beroligende mens jeg leder efter noget at købe, men så snart jeg har bestilt det, så har jeg meget blandede følelser omkring det. Det føles ofte "forbudt" og jeg skjuler indimellem (ikke altid) når jeg køber nye ting, overfor min kæreste.
Så jeg har lige nu besluttet mig for at prøve at gøre noget. Derfor er jeg nysgerrig efter at høre, hvad i herinde har af erfaring med det?
Anmeld
Citér