Klipning under fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.828 visninger
13 svar
3 synes godt om
5. februar 2017

Hippo93

Hej. Er der nogle der vil dele deres erfaringer omkring at blive klippet op under fødslen?

hvornår kunne i gå ordenligt igen? 

Hvornår kunne i genoptage jeres sex liv igen og havde det nogle komplikationer med sex? 

Jeg fødte for 4 dage siden og endte desværre ned et klip som er meget ømt og hævet så bruger is bind pt for at lindre lidt og så er jeg dækket ind med smertestillende også :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2017

Bissen

Jeg har født to gange - blev klippet første gang og sprak selv anden gang. 

Der var ingen forskel i min heling - kom mig hurtigt begge gange og var helet helt op til 8 - ugers uns (men også før det). 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Hippo93

Bissen skriver:

Jeg har født to gange - blev klippet første gang og sprak selv anden gang. 

Der var ingen forskel i min heling - kom mig hurtigt begge gange og var helet helt op til 8 - ugers uns (men også før det). 

Tak for dit svar :-) 

jeg håber også jeg heler hurtigt. Synes det sviger en hel del men det jo klart. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

CBbaby

Jeg blev også klippet. Her 18 måneder efter, er det rigtig fint. Kan mærke et lille ar- men ikke noget særligt. Vi ventede også til de 8 uger efter fødslen, da jeg var ret øhm og lidt hævet. Og de første par gange var jeg meget mere stram end før. Så det krævede faktisk lidt snilde. Men det var slet ikke slemt. Men vent de 8 uger. Du er nok stadig lidt hævet - men det er helet :-)

Anmeld Citér

5. februar 2017

Hippo93

CBbaby skriver:

Jeg blev også klippet. Her 18 måneder efter, er det rigtig fint. Kan mærke et lille ar- men ikke noget særligt. Vi ventede også til de 8 uger efter fødslen, da jeg var ret øhm og lidt hævet. Og de første par gange var jeg meget mere stram end før. Så det krævede faktisk lidt snilde. Men det var slet ikke slemt. Men vent de 8 uger. Du er nok stadig lidt hævet - men det er helet :-)

Tusind tak for svar :-) dejligt med gode historier! Jeg glæder mig til det er helet eller i hvertfald bare til jeg kan sidde op igen ��

Anmeld Citér

6. februar 2017

Miti's mama

Jeg blev ikke klippet, men sprak selv grimt. Brugte isbind, lokalt bedøvende spray og panodil/ipren mix. Sprayen især var fantastisk  Helede helt til uden ømhed på omkring 10-12 uger.

Anmeld Citér

6. februar 2017

AnoMom

Hippo93 skriver:

Hej. Er der nogle der vil dele deres erfaringer omkring at blive klippet op under fødslen?

Hvornår kunne i genoptage jeres sex liv igen og havde det nogle komplikationer med sex? 

Jeg fødte for 4 dage siden og endte desværre ned et klip som er meget ømt og hævet så bruger is bind pt for at lindre lidt og så er jeg dækket ind med smertestillende også :-)

Jeg blev klippet under min fødsels da mine presseveer startede da jeg kun var 8 cm åben. 

Jeg var oppe og gå allerede nogle timer efter. Det gik langsomt og det gjorde ondt. Men jeg kom frem. 

Sex ved jeg ikk noget om da faren og jeg ikke har haft sex siden jeg var 30 uger henne. 

Anmeld Citér

6. februar 2017

nielsen80

Hippo93 skriver:

Blev ikke klippet, men sprækket også noget af mellemkødet. Var meget hævet de første par uger, og derefter var det kun lidt ømt. Som en anden skriver, så er isbind altså ret rare, når man er hævet. Til 8 ugers undersøgelsen kunne lægen se, min slimhinde stadig var irriteret og rød, hvilket forklarer jeg stadig har lidt ondt ved samleje. Her 11uger efter vil jeg dog sige, at jeg sagtens kan gennemføre med hjælp af gnidecreme m.m., og skal jeg give det et kvalificeret bud, så tror jeg, jeg er helt smertefri om en måneds tid. Tror jeg er et af de lidt værre tilfælde, så ved omkring 8uger burde du nok føle dig ok til sex igen, og vil kunne føle markante forbedringer allerede om en uge!

Anmeld Citér

6. februar 2017

Hippo93

Miti's mama skriver:

Jeg blev ikke klippet, men sprak selv grimt. Brugte isbind, lokalt bedøvende spray og panodil/ipren mix. Sprayen især var fantastisk  Helede helt til uden ømhed på omkring 10-12 uger.

Kan du give mig navnet på den bedøvelses spray. Måske den kan gavne mig lidt. Men tak for svar ��

Anmeld Citér

6. februar 2017

Hippo93

AnoMom skriver:

Jeg blev klippet under min fødsels da mine presseveer startede da jeg kun var 8 cm åben. 

Jeg var oppe og gå allerede nogle timer efter. Det gik langsomt og det gjorde ondt. Men jeg kom frem. 

Sex ved jeg ikk noget om da faren og jeg ikke har haft sex siden jeg var 30 uger henne. 

Helt i orden tak for svar. Er dog også oppe og gå og kan lidt bedre sidde op i dag end jeg ellers har kunne ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.