Hippo93 skriver:
Hej. Er der nogle der vil dele deres erfaringer omkring at blive klippet op under fødslen?
hvornår kunne i gå ordenligt igen?
Hvornår kunne i genoptage jeres sex liv igen og havde det nogle komplikationer med sex?
Jeg fødte for 4 dage siden og endte desværre ned et klip som er meget ømt og hævet så bruger is bind pt for at lindre lidt og så er jeg dækket ind med smertestillende også :-)
Blev ikke klippet, men sprækket også noget af mellemkødet. Var meget hævet de første par uger, og derefter var det kun lidt ømt. Som en anden skriver, så er isbind altså ret rare, når man er hævet. Til 8 ugers undersøgelsen kunne lægen se, min slimhinde stadig var irriteret og rød, hvilket forklarer jeg stadig har lidt ondt ved samleje. Her 11uger efter vil jeg dog sige, at jeg sagtens kan gennemføre med hjælp af gnidecreme m.m., og skal jeg give det et kvalificeret bud, så tror jeg, jeg er helt smertefri om en måneds tid. Tror jeg er et af de lidt værre tilfælde, så ved omkring 8uger burde du nok føle dig ok til sex igen, og vil kunne føle markante forbedringer allerede om en uge!
Anmeld
Citér