Har sagt det på arbejdet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Hava

Idag fortalte jeg min søde arbejdsgiver, at jeg er gravid. Han blev glad og sagde, at det med at få børn bare er det største i livet.
Fortalte det også til de to jeg deler kontor med. De var lutter smil og kram. I en grad, så hormonella her begyndte at tude :-)

Har I fortalt det på arbejdet endnu? Og hvis ja, hvordna har de reageret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

mek-83

Ja jeg har allerede fortalt det for en del uger siden da jeg har lidt utrolig meget af kvalme.

Men må sige at min chef har taget det rigtig pænt, jeg har fået lov at arbejde en del mere flexibelt, så jeg går mellem kl 14-15 hver dag i stedet for 16 det er rigtig dejligt.. Det er også rart at kunne snakke om det med chefen så man kan dele sine glæder

Er glad på dine vegne at du også har en sød chef, der er en del der absolut ikke reagere på den måde over denne meget glædelige nyhed.

Anmeld

6. oktober 2009

RumlesMor

Jeg har allerede en datter på 3 år, så da jeg sagde det til min chef fik jeg svaret: "Jaa...regnede nok med at du snart kom!"

Min chef er helt utrolig sød og hjælpsom. Måtte fortælle det tidligt, da jeg havde frygtlig kvalme og måtte blive hjemme et par dage fordi jeg lå og kastede op. Hun havde gode råd, da hun selv havde lidt af voldsom kvalme i sin graviditet, så der er stor forståelse blandt mine kollegaer.

Heldigvis er jeg nu nået dertil hvor overskuddet er på vej tilbage.... Selvom jeg godt kan mærke at jeg ikke får hvilet på samme måde som første gang, da jeg jo stadig skal lege og være sammen med min store pige.

Anmeld

6. oktober 2009

Kaufie

Jeg har også fortalt det til min nærmeste kollega - hun havde spottet det fordi jeg klappede i og rødmede når snakken gik på noget med graviditet - jeg er sindsyg dårlig til at holde sådan noget skjult.

Min chef ved det også - mest fordi jeg gerne vil sige det til ham face-to-face og han arbejder på hjemmekontor 14 ud af 15 dage. Så når nyheden ikke kan skjules mere og nogen tager mod til sig og spørger om jeg har taget på eller er gravid, ja, så ved han det allerede.

Der var også kun lykønskinger og glade smil her.

Anmeld

6. oktober 2009

Vidunderligeunger

jeg skulle på arbejde efter jeg havde været ved lægen og få tagen endnu en test(bare for at være helt sikker) og da jeg kom tilbage med lidt tårer i øjnene og ikk rigtig kunne sige andet end snøft, så spurgte de om jeg var gravid - og kan ikk lyve om sådan noget min kærestes søster arbejder samme sted så hun fik jo så nyheden før alle andre i familien, men tror jeg nu hun var rigtig glad for min hef blev glad og rørt, men også lidt trist da det betød at jeg ikke kunne fortsætte, da jeg var under uddannelse og min kæreste arbejder hele dage af gangen. Det ville ikke passe sammen . var elev i en butik...

men ellers reagerede folk nu meget positivt, trods min unge alder - 19...

knus hende den unge 6+1

Anmeld

6. oktober 2009

Hava

Hvor er det nogle dejlige historier. Synes ellers tit man hører om sure chefer, der ikke gider have medarbejdere på barsel.

Imorgen har vi et fællesmøde på mit arbejde, så der regner jeg med at resten af flokken får af vide, at jeg venter mig. Glæder mig til at fortælle det - og frygter det lidt, fordi jeg simpelthen har så let til tårer for tiden. 
Men det kan de jo nok osse klare....

Anmeld

6. oktober 2009

dorthemus

Min arbejdsplads vidste det allerede inden jeg blev gravid. Fordi jeg skulle insemineres regnede jeg med, at de måske kom til at tage et stykke tid og måske kom jeg også til skulle tage fri med kort varsel. Derfor mente jeg, at det var bedst at sige det på forhånd
Min chef vidste hvornår jeg skulle teste og fordi jeg var lidt længe om at ringe selv...var jo helt rundt på gulvet af glæde og vantro over det positive resultat - ringede hun selv og begyndte at tude da jeg sagde at den var positiv
Jeg har arbejdet der i over 8 år og er souschef så er ret tæt på min chef...meget rørende, synes jeg!

Anmeld

7. oktober 2009

brumbasse

Jeg har også fortalt det på arbejde. Først til min chef fordi han stod overfor at skulle have fat i en vikar for en anden gravid kollega, så kunne han lige så godt få at vide han skulle have en for lidt længere tid.. havde jeg det bedst med.
Han blev først helt stille og så lyste han op og sagde stort tillykke, nu er vi 4 der skal føde indenfor et år og det er 12 år siden der sidst har været en på barsel, hæ hæ..

Mine andre kollegaer fik det at vide i sidste uge fordi jeg af og til har været helt grøn i hovedet af kvalme. Nogen havde selvf gættet det men generelt kom der positiv tilbagemelding.

Er nu rigtig glad for at have sagt det da jeg pt er hjemme pga ekstrem kvalme og opkast, øv

Anmeld

7. oktober 2009

Mormilla

Min chef har virket meget sur Nok fordi at måden han fandt ud af det på var fordi jeg begyndte at bløde på arbejde så var nød til at tage hjem! Har et arbejde med mange hårde løft Så nu er jeg sygmeldt De gange jeg har snakket med ham har han ikke snakket pænt til mig

Anmeld

7. oktober 2009

Kaufie

Mormilla skriver:

Min chef har virket meget sur Nok fordi at måden han fandt ud af det på var fordi jeg begyndte at bløde på arbejde så var nød til at tage hjem! Har et arbejde med mange hårde løft Så nu er jeg sygmeldt De gange jeg har snakket med ham har han ikke snakket pænt til mig

Ej øv - det var da bare ærgeligt for ham! Men træls hvis det skal gå ud over stemningen mellem jer.

Men du skal da bare passe på dig selv og spiren! Hvor længe er du sygemeldt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.