Arveret og indsigelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Jeg har bare ikke rigtig lyst til at lave en anmeldelse af et familiemedlem på baggrund af en mistanke. Jeg vil gerne have det bekræftet først og forholder det sig som frygtet, så bliver vedkommende selvfølgelig politianmeldt.

Det er nok svært at få bekræftet. 

Men prøv at snakke med en advokat og så skal i jo gøre op med jer selv om i er villige til at ødelægge familien for det. Der er ikke noget der splitter som arvesager slet ikke hvis der er mistanker om snyd. 

Det er ikke fordi jeg synes det er i orden, i skal bare overveje scenarierne grundigt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2017

Anonym

Boet skal jo gøres op. Og de retmæssige arve berettiget bliver indkaldt til en valgt advokat. 

Evt testamente bliver læst op. Man kan godt ønske at få fremlagt bank udtog i en periode tilbage som selv samme advokat skal gennemse. Luft mistanken derved. 

Derudover syntes jeg somme tider at dem der får / påtager sig værge rollen.

Så er vildt snyd at resten f en søskende flok så skal arve på lige vilkår. ( og mener der er blevet brugt for mange penge) 

Da det ikke er en rolle man kommer sovende til hvis der er svækkelse,  hus have, og sygdom ind over.  

Bare lige et surt opstød. 

Anmeld Citér

3. februar 2017

Kløver

Anonym skriver:

Det kan vedkommende ikke.

Hvis der er mistanke om der har fundet en udnyttelse sted kan i prøve at snakke med en advokat. Ved ikke hvilket forhold i har og om i ville ha været arveberettiget. Alt efter forhold osv ville jeg overveje i forhold til hvad det vil koste på det personlige plan bla overfor vedkommende. Men der må jo være bankudskrifter og penge som er hævet eller brugt i forskellige butikker, og om indbo kan give en forklaring osv osv 

Anmeld Citér

3. februar 2017

Fru Hansen

Min mand er værge for sin far. Jeg kan fortælle at selv om faderen ikke har noget særligt af værdi så får pengene hurtigt ben at gå på. Vi blev overraskede over hvor hurtigt hans opsparing skrumpede. 

lidt småkager her og der, et tv, morgen kåbe,  sutsko, tøj, julegaver/fødselsdagsgaver til børnebørn (400 kr pr barn/årligt x 9 børnebørn ) barbermaskine osv osv osv. Selv småting løber hurtigt op. 

Og så er det sørme ikke billigt at bo på plejehjem :-(

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Havde afdøde nogen anden form indtægt end folkepension? Her tænker jeg privat pensionsordning eller ligende? 

For har der kun været en folkepension, kan en stor del af pengene meget vel været gået til opholdet på plejehjemme. Husleje, kost osv kan nogle gange godt løbe op sådan nogle steder. ��

Hun havde umiddelbart ikke andre indtægter udover folkepensionen, men kan det passe at bo på plejehjem er så dyrt at det ikke kan betales med en alm. Folkepension? Jeg ved godt det ikke er billigt at bo et sådan sted, men hun havde  ikke et forbrug udover.

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Boet skal jo gøres op. Og de retmæssige arve berettiget bliver indkaldt til en valgt advokat. 

Evt testamente bliver læst op. Man kan godt ønske at få fremlagt bank udtog i en periode tilbage som selv samme advokat skal gennemse. Luft mistanken derved. 

Derudover syntes jeg somme tider at dem der får / påtager sig værge rollen.

Så er vildt snyd at resten f en søskende flok så skal arve på lige vilkår. ( og mener der er blevet brugt for mange penge) 

Da det ikke er en rolle man kommer sovende til hvis der er svækkelse,  hus have, og sygdom ind over.  

Bare lige et surt opstød. 

Tak.

Finder dit sure opstød lidt malplaceret. Du  har langt fra alle oplysningerne omkring denne sag. Man ja i nogle tilfælde ville du måske have ret, dog ikke her. ��

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym trådstarter

Fru Hansen skriver:

Min mand er værge for sin far. Jeg kan fortælle at selv om faderen ikke har noget særligt af værdi så får pengene hurtigt ben at gå på. Vi blev overraskede over hvor hurtigt hans opsparing skrumpede. 

lidt småkager her og der, et tv, morgen kåbe,  sutsko, tøj, julegaver/fødselsdagsgaver til børnebørn (400 kr pr barn/årligt x 9 børnebørn ) barbermaskine osv osv osv. Selv småting løber hurtigt op. 

Og så er det sørme ikke billigt at bo på plejehjem :-(

Ved godt det ikke er billigt. Men der har ikke rigtig været et forbrug, udover udgifterne i forbindelse med plejehjemsboligen. Vedkommende har været syg af ahlzemier og har ikke været sig selv de sidste 2-3år, men har blot været sengeliggende. Det er heller ikke fordi at boligen var indrettet med noget lækkert eller smart. Jeg ved at værgen har haft lånt ud af den nu afdødes penge til forskellige andre af værgens tætte familiemedlemmer og at disse penge ikke er betalt tilbage. Den tidligere værge kan ikke redegøre for hvor pengene er blevet af.

Anmeld Citér

4. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ved godt det ikke er billigt. Men der har ikke rigtig været et forbrug, udover udgifterne i forbindelse med plejehjemsboligen. Vedkommende har været syg af ahlzemier og har ikke været sig selv de sidste 2-3år, men har blot været sengeliggende. Det er heller ikke fordi at boligen var indrettet med noget lækkert eller smart. Jeg ved at værgen har haft lånt ud af den nu afdødes penge til forskellige andre af værgens tætte familiemedlemmer og at disse penge ikke er betalt tilbage. Den tidligere værge kan ikke redegøre for hvor pengene er blevet af.

Jeg ved godt at denne artikel er af ældre dato, men grundlæggende er der vist ikke meget der har ændret sig 

http://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=948881

Så hvis din afdøde slægtning har haft +600000 i formue er de langt hen ad vejen gået til forplejning desværre.

en almindelig folkepension for enlige er på ca 12.500kr pr måned FØR skat, og når en plejehjemsplads med pleje, rengøring osv koster 5-7000kr alt efter kommune (og med tillæg hvis der skal lægges sonde mv) og hvor der oveni kommer kost (hvor der dog er et loft på 3000kr pr måned), er der vitterligt ikke meget at gøre med. Så har der skulle købes sko, overtøj, gaver til famile, holdes fødselsdag på for familien eller andet har det været for "formuen"

Anmeld Citér

5. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ved godt at denne artikel er af ældre dato, men grundlæggende er der vist ikke meget der har ændret sig 

http://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=948881

Så hvis din afdøde slægtning har haft +600000 i formue er de langt hen ad vejen gået til forplejning desværre.

en almindelig folkepension for enlige er på ca 12.500kr pr måned FØR skat, og når en plejehjemsplads med pleje, rengøring osv koster 5-7000kr alt efter kommune (og med tillæg hvis der skal lægges sonde mv) og hvor der oveni kommer kost (hvor der dog er et loft på 3000kr pr måned), er der vitterligt ikke meget at gøre med. Så har der skulle købes sko, overtøj, gaver til famile, holdes fødselsdag på for familien eller andet har det været for "formuen"

Som tidligere nævnt har der ikke været et forbrug udover i forbindelse med boligen hvor plejen, rengøring, mad osv. Var inkl. 

Der har ikke været afholdt fødselsdage, ingen gaver til familiemedlemmer, intet nyt til den nu afdøde. Der har været mistænksomme forhold i forhold til værgen, derfor denne mistanke. Det er umiddelbart ikke noget jeg ønsker at uddybe i dette forum. 

Derfor er jeg kun interesseret i at få svar på mit oprindelige spørgsmål.

Anmeld Citér

5. februar 2017

Cassandra

Anonym skriver:

Hej, de damer. Tænkte at nogle af jer herinde måske vidste noget. Jeg står i den situation at et familiemedlem er afgået ved døden. Personen efterlader sig 3 børn. Der er mistanke om at en af de efterladte der agerede som økonomiskværge har udnyttet det til egen samt sit barns fordel. De 600.000 der for 4-5 år siden stod på nu afdødes konto er væk. 

Hvem henvender man sig til for at gøre opmærksom på dette og skal man gøre det før eller efter at man har hørt fra skifteretten ?

har forsøgt at Google mig frem til det, dog uden held. 

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6436

mon siden her kan hjælpe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.