Arveret og indsigelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.810 visninger
20 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej, de damer. Tænkte at nogle af jer herinde måske vidste noget. Jeg står i den situation at et familiemedlem er afgået ved døden. Personen efterlader sig 3 børn. Der er mistanke om at en af de efterladte der agerede som økonomiskværge har udnyttet det til egen samt sit barns fordel. De 600.000 der for 4-5 år siden stod på nu afdødes konto er væk. 

Hvem henvender man sig til for at gøre opmærksom på dette og skal man gøre det før eller efter at man har hørt fra skifteretten ?

har forsøgt at Google mig frem til det, dog uden held. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2017

Kløver

Anonym skriver:

Hej, de damer. Tænkte at nogle af jer herinde måske vidste noget. Jeg står i den situation at et familiemedlem er afgået ved døden. Personen efterlader sig 3 børn. Der er mistanke om at en af de efterladte der agerede som økonomiskværge har udnyttet det til egen samt sit barns fordel. De 600.000 der for 4-5 år siden stod på nu afdødes konto er væk. 

Hvem henvender man sig til for at gøre opmærksom på dette og skal man gøre det før eller efter at man har hørt fra skifteretten ?

Ville snakke med en advokat og høre dem om det videre forløb. Men ville nok i første omgang spørge om vedkommende kan redegøre for manglen af de mange penge, feks reparationer af hus, større gaver til familie, oplevelser osv 

Anmeld Citér

3. februar 2017

Skouboe

Værgemål hører under statsforvaltningen, så start med at ringe og spørge dem. 

Anmeld Citér

3. februar 2017

Abracadabra

Man må da næsten håbe, at værgen har brugt pengene på dejlige ting til den nu afdøde! 

Er du et af børnene?

Anmeld Citér

3. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Altså hvis i har mistanke om en kriminel handling ville jeg da kontakte politiet og evt en advokat. 

Anmeld Citér

3. februar 2017

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Ville snakke med en advokat og høre dem om det videre forløb. Men ville nok i første omgang spørge om vedkommende kan redegøre for manglen af de mange penge, feks reparationer af hus, større gaver til familie, oplevelser osv 

Det kan vedkommende ikke.

Anmeld Citér

3. februar 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Man må da næsten håbe, at værgen har brugt pengene på dejlige ting til den nu afdøde! 

Er du et af børnene?

Ja, mens det ser det umiddelbart ikke ud til. Den nu afdøde boede på et plejehjem, med meget få egendele, intet af værdi.

Jeg er ikke et af børnene, men jeg er barnebarn.

Anmeld Citér

3. februar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Altså hvis i har mistanke om en kriminel handling ville jeg da kontakte politiet og evt en advokat. 

Jeg har bare ikke rigtig lyst til at lave en anmeldelse af et familiemedlem på baggrund af en mistanke. Jeg vil gerne have det bekræftet først og forholder det sig som frygtet, så bliver vedkommende selvfølgelig politianmeldt.

Anmeld Citér

3. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Har prøvet lidt det samme.

Min morbror har altid boet hjemme og passet mormor og morfar (selvvalgt, lidt en særling).

Efter de begge var borte, skulle min mor og morbror arve på lige fod, beløbet var i underkanten af 1 mill. for ganske få år tilbage. Ved boets opgørelse viser det sig, at der er lavet fiks-fakserier, olietanken er tømt (der lige var blevet fyldt), der er tegnet forsikringer, hvor min farbror er begunstiget med relativt store beløb, der er hævet beløb, der ikke var historik for osv osv

Det endte med, at min mor trak sig (de mangler ikke noget), og min morbror slap nok afsted med en hel del. 

Når min morbror dør, tænker jeg, at han har testamenteret det hele til Kattens Værn, men fred være med det....

Anmeld Citér

3. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja, mens det ser det umiddelbart ikke ud til. Den nu afdøde boede på et plejehjem, med meget få egendele, intet af værdi.

Jeg er ikke et af børnene, men jeg er barnebarn.

Havde afdøde nogen anden form indtægt end folkepension? Her tænker jeg privat pensionsordning eller ligende? 

For har der kun været en folkepension, kan en stor del af pengene meget vel været gået til opholdet på plejehjemme. Husleje, kost osv kan nogle gange godt løbe op sådan nogle steder. ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.