Lille familiebil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2017

Ploffer

FruJacobsen skriver:

Tak for svar  har du barnesæder i den?

Jeg har et barnesæder og to større børn på bagsædet... og har fint med plads. Og jeg er virkelig glad for størrelsen på bagagerummet. Der kan være rimeligt meget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2017

Baby17

FruJacobsen skriver:

Hej de damer

Vi er på jagt efter en lille og billig familiebil. Vi skal have plads til 2 autostole. Lige nu kigger vi på en Chevrolet Spark - er der mon nogle af jer, der har erfaring med den bil? Og er der nogle af jer, der klarer jer med en lille bil i dagligdagen og ikke oplever det problematisk?

På forhånd tak for svar 

Jeg synes at have hørt på et tidspunkt, at chevrolet ikke laver biler til Europa længere. Og at reservere delene derfor er dyrere eller sværere at skaffe. Men jeg ved ikke om det er rigtigt  

Anmeld Citér

31. januar 2017

An&Jo

Hvis i bare har 2 børn, så ville jeg gå efter en aygo, C1, eller peugeot 108, udelukkende fordi den har lidt større bagagerum end en spark. 

i de biler kan der dog kun være 2 på bagsædet grundet selerne, men havde der været 3 seler kunne man sagtens sidde 3 deromme. 

Jeg elsker min C1, og vi er lige flyttet hvor jeg faktisk har præsteret at have 4 flyttekasser deri ved at lægge sæderne ned. Derudover så kan der faktisk fåes barnevogne idag der kan komme i de biler jeg har nævnt.  

Jeg vil aldrig have en stor bil igen med alt for høj vægtafgift. 

Anmeld Citér

31. januar 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Vi har lige købt en Suzuki baleno 2016 model. Den er super og har klassens største bagagerum

Anmeld Citér

31. januar 2017

NGV

Jeg vil helt klart også anbefale en Kia Picanto.

Vi har to store barnestole på bagsædet, og der er stadig god plads til div. tasker/poser osv, på bagsædet.

Bagagerummet er virkelig rummeligt for sådan en lille bil! Vi kan endda have en luksus klapvogn med (vi har dog en der kan klappes en del sammen).

Super dejlig bil, og ja du kan også have stor indkøb med hjem. (4-5 fyldte poser fx), eller div. materialer/plader/hylder/lægter fra jemogfix

Anmeld Citér

31. januar 2017

Babilooo

Hvad med en up..?

vi har fint to sæder og ting i bagegerummet

Anmeld Citér

31. januar 2017

Bebsen

Hyundai i10, kører jeg i, og er super glad for den. Jeg har den gamle model fra 2010, og har haft den i 4 år og den har simpelthen gjort det SÅ godt! 

Uanset hvilken af de mindre biler I ender med, vil jeg foreslå jer at købe en der ikke er HELT ny. Min havde kørt 7000km og kostede 40000 mindre end fra ny (der er så os lidt ekstra udstyr i). 

Anmeld Citér

31. januar 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Man skal lige overveje sikkerhedsaspektet. De små biler har typisk ikke samme grad af sikkerhed ved kollisioner som større biler. Hvis man har muligheden kan man jo overveje klassen over mikrobilerne.

Jeg vil iøvrigt bakke op om det en anden skriver og overveje at købe brugt. Alle biler taber i værdi, men mikrobilerne nærmest styrtbløder i de første år, så vidt jeg ved.

Anmeld Citér

31. januar 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg vil hoppe på Kia picanto holdet, vi har haft en Kia picanto i 9 år, det ikke den model der er på markedet nu, men den generationen ældre. Den fejlede intet de 9 år, intet.

kia har 7 års fuld garanti på bilen, det må være fordi de ved at det de laver det holder. 

Kia picanto er klart den bil der har mest udstyr til pengene og køber i en kampagne model, får i vildt meget ekstra udstyr til langt mindre penge end hvad man giver normalt. De 7 års garanti Kia har på alle deres biler er der ingen andre der kan tilbyde. 

Min søster købte den nye Kia picanto i pris parade modellen, hun er så Mega glad for klima anlæg, bak kamera, indbygget gps (med 5 års gratis kort opdateringer) varme i begge forsæder, el spejle, klima anlæg, tonede roder, premium kabine, el ruder i hele bilen, fartpilot og Bluetooth. Hun gav 109.000kr for den, Citroën C1 i angry bord kampagne modellen, den kunne ikke betale sig i forhold til udstyr, pris og garanti. Min søster købte så også fuldt service til hendes bil for 370kr om mdr mener jeg, den service dækker ALT undtagen dæk, hun skal ikke tænke på årlig service og til den tid syn. 

Det var bare vores erfaring, vi meget begejstret for Kia 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.