Udtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
MummiT skriver:

Min datter havde en periode hvor der helst skulle L ind alle steder. Så det hed sæbleblobler og blåblær i stedet for sæbebobler og blåbær

Nu er hun 2½ og har en fin udtale på langt det meste. Hun har lidt svært ved S, så stop bliver Dop og snakker bliver til nakker o.l. men det er ret vidst normalt.

Min datter havde også udfordringer med s og det var så sjovt når hun bad om en blyantpisser

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. januar 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12
Troldemommi skriver:

Vores søn var næsten 3 år før han sagde K lyden rigtigt, Kniv blev til niv, og hvad så  pyt med det, syntes det er sødt når små børn taler lidt alternativt 

Det er så nuttet når de ikke udtaler det helt rigtigt.

Anmeld Citér

30. januar 2017

Pianisten

Min papdatter sagde ikke meget andet end "hej!" (til ALT og alle!) da hun var omkring de 15 mdr.. først nu her inden for de sidste 1-2 måneder er der sat skub i tingene.. til gengæld vil hun også bare så gerne føre samtaler nu, at hun simpelthen bare pludrer løs med alle mulige uforståelige sætninger men hun har også en del ord som giver mening, og som hun bruger, fordi hun ved vi forstår dem. Feks siger hun "mig mæk" og peger på køleskabet - og så vil hun selvfølgelig gerne have et glas mælk. Det samme om morgenen, når vi ligger inde i sengen - så siger hun "far, op! Mig mad!" Haha, hun er så sød. Men hun har stadig ikke styr på farfar og farmor - farmor hedder også farfar  

Anmeld Citér

31. januar 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12
Pianisten skriver:

Min papdatter sagde ikke meget andet end "hej!" (til ALT og alle!) da hun var omkring de 15 mdr.. først nu her inden for de sidste 1-2 måneder er der sat skub i tingene.. til gengæld vil hun også bare så gerne føre samtaler nu, at hun simpelthen bare pludrer løs med alle mulige uforståelige sætninger men hun har også en del ord som giver mening, og som hun bruger, fordi hun ved vi forstår dem. Feks siger hun "mig mæk" og peger på køleskabet - og så vil hun selvfølgelig gerne have et glas mælk. Det samme om morgenen, når vi ligger inde i sengen - så siger hun "far, op! Mig mad!" Haha, hun er så sød. Men hun har stadig ikke styr på farfar og farmor - farmor hedder også farfar  

Sødt. Jeg glæder mig til han begynder på hej. Det er super nuttet.

N snakker også meget volapyk. En nat satte han sig op....sagde en masse uforståeligt, rystede på hovedet og sagde nej nej og lagde sig til at sove igen. Han kalder af og til sin far for mor, så det har han ikke styr på endnu. Der er en del han ikke har 100% styr på. 

Anmeld Citér

31. januar 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Min datter på lidt over to år favoriserer M og B betydeligt. T og L nægter hun stadig at hoppe ud i. Og et forsøg fra min mands side på at lære hende at rulle på R'et (vi er flersprogede), endte med et vandfald af spyt  Det tager tid og øvelse 

Anmeld Citér

31. januar 2017

Pianisten

Sødt. Jeg glæder mig til han begynder på hej. Det er super nuttet.

N snakker også meget volapyk. En nat satte han sig op....sagde en masse uforståeligt, rystede på hovedet og sagde nej nej og lagde sig til at sove igen. Han kalder af og til sin far for mor, så det har han ikke styr på endnu. Der er en del han ikke har 100% styr på. 

Haha, det er også bare sødt  Min papdatter kommer ind i mellem også til at kalde far for mor, når det går lidt for hurtigt. Hun kalder også tit mig for mor, men jeg tror nu mest det er fordi at jeg har sådan et besværligt navn, og selvom hun har fået et kaldenavn til mig, som hun sagtens kan bruge når hun ikke har så travlt, så er hun ind i mellem så begejstret for noget at hun glemmer at jeg ikke hedder mor  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.